Bridgestone zmienia znowu koncepcję doboru mieszanek
Zmiana ta jest jedynie spowodowana charakterystyką torów oraz spodziewaną pogodą
01.07.0913:23
3413wyświetlenia
Bridgestone po raz kolejny rezygnuje w tym sezonie z polityki używania opon w systemie: supermiękkie-średnie lub miękkie-twarde. Sytuacja ta będzie miała miejsce podczas czterech wyścigów po GP Niemiec, ale jest jedynie spowodowana charakterystyką torów oraz spodziewaną pogodą, a nie złymi rezultatami takiej strategii doboru opon na wyścigi.
W Budapeszcie i Walencji będą używane opony supermiękkie oraz miękkie, natomiast w Belgii i we Włoszech mieszanka miękka oraz średnia. Nowy sposób wybierania mieszanek został wprowadzony na początku sezonu, aby wprowadzić więcej nieprzewidywalności do wyścigów. Mimo, że na niektórych torach opony grały główną rolę, to jednak miało to niewielki wpływ na wyniki wyścigów.
Zważając na kręte i wolne tory w Budapeszcie i Walencji, Bridgestone postanowił wybrać na nie dwie sąsiadujące mieszanki: supermiękką i miękką, tak samo jak to było w Monako, ze względu na oczekiwaną niską przyczepność na obu torach. Tymczasem w Belgii i we Włoszech, prawdopodobieństwo niskiej temperatury w Spa oraz charakterystyka toru Monza zmusiły Bridgestone do użycia miękkiej i średniej mieszanki, tak jak miało to miejsce w 2007 roku. Rok później zespoły używały tu średniej i twardej mieszanki.
Zmiany zostały poparte analizami, jakie japońska firma przeprowadziła po pierwszych ośmiu wyścigach w tym roku oraz tym, że obecne samochody zachowują się zupełnie inaczej, niż te z 2008 roku, na których opierała się strategia opon wybrana przez Bridgestone. Bardziej miękka mieszanka z używanych nadal będzie oznaczana zielonym paskiem, jak również i pełne opony deszczowe. Chociaż to jeszcze nie potwierdzone, stary system zostanie prawdopodobnie przywrócony na resztę sezonu, a z pewnością na GP Japonii oraz Brazylii. W Singapurze i Abu Zabi znowu możemy spodziewać się supermiękkiej oraz miękkiej mieszanki.
Szef ds. rozwoju opon Hirohide Hamashima powiedział:
Dokonaliśmy zmiany w koncepcji doboru opon na podstawie analizy poprzednich wyścigów w tym sezonie oraz znajomości specyfiki następnych torów. Obecne samochody bardzo różnią się od tych z 2008 roku, więc musimy się jeszcze sporo nauczyć, gdyż używają one opon inaczej niż wcześniej. Hungaroring to tor, którego charakterystyka wymaga najbardziej miękkich z naszych mieszanek. Odnosi się to również do torów ulicznych w Monako i Walencji. W Spa temperatury mogą być niskie, więc ciężko byłoby rozgrzać twardą mieszankę do odpowiedniej temperatury, dlatego też będziemy tam używać miękkich oraz średnich opon. Na torze Monza byłaby z kolei zbyt duża różnica pomiędzy mieszanką twardą a miękką, więc użyjemy tych samych opon co w Spa.
Mieszanki opon na wyścigi 10-13:
Grand Prix Węgier (Budapeszt): supermiękkie oraz miękkie
Grand Prix Europy (Walencja): supermiękkie oraz miękkie
Grand Prix Belgii (Spa-Francorchamps): miękkie oraz średnie
Grand Prix Włoch (Monza): miękkie oraz średnie
• Użycie opon, silników, przekładni i KERS w sezonie 2009
Źródło: ManipeF1.com
KOMENTARZE