LiGNA F1: Wywiad z Crowem

04.08.0915:36
Master
1511wyświetlenia

Crow, jak oceniasz obecną sytuację w LiGNIE F1? Wiele osób narzeka, że stara gwardia odeszła i brakuje dominacji Powolniaka, agresywnej jazdy ICEmana, postępów Yankessa… Wymieniać można długo… Czy nowe twarze będą w stanie zapełnić lukę po starych wyjadaczach, których wymieniłem powyżej
Nikt nie jest niezastąpiony.


Niektórzy sądzą, że seria F1 straciła na wartości. Brakuje tego specyficznego klimatu, zaangażowania w ligę, motywacji i aktywności większej części uczestników. Czym to może być spowodowane? Czy seria F1 osiągnie reputację, jaką cieszyła się powiedzmy ponad rok temu, za dominacji Powolniaka?
Problem polega na tym, że każdy chce jeździć, ale nie każdy ma ochotę uczestniczyć w życiu ligowym poza torem. Powód? Każdy liczy na gotowe decyzje, będące wyznacznikiem regulaminu na nadchodzący sezon. Bo po co sobie brudzić ręce? Błędów nie popełnia ten, co nic nie robi. LiGNA F1 cieszy się ciągle dużą popularnością, wielu przyszłych kierowców wypytuje o wolne etaty a nawet o możliwość utworzenia dodatkowego zespołu.


Krążą pogłoski o testowaniu innej fizyki, która miałaby zastąpić obecną. Niektórzy sądzą, że fizyka z modu BMW 08 by ISI jest zbyt łatwa, przyczepność jest bardzo duża. Dokładnie rok temu powiedziałeś, że zmiany w przepisach podnoszą poprzeczkę wyżej, poprzez to uczestnicy rozwijają swoje umiejętności. Można dostrzec pewnego rodzaju popadanie ze skrajności w skrajność - najpierw ustawiasz poprzeczkę wysoko, a gdy wszyscy potrafią już ją przeskoczyć, to postanawiasz ją opuścić z powrotem. Uważasz takie działanie za słuszne?
Nigdy, odkąd jestem organizatorem, nie obniżyłem poprzeczki, wręcz przeciwnie. Z sezonu na sezon, nawet w trakcie, były zmiany na zupełnie inną - trudniejszą. Decyzja o pozostaniu na fizyce z końca ubiegłego sezonu była spowodowana tym, że tak naprawdę nie ma następcy zasługującego na szczególną uwagę. Niektórzy uważają, że mogłaby to być CTDP06 i to właśnie na niej odbywają się testy. Jednak, aby została wprowadzona w życie, kierowcy muszą wyrazić swoje "za" wynikiem 15 głosów. W chwili obecnej stosunek głosów wynosi 50%.

Jak oceniasz tempo rozwoju innych serii LiGNY? Dwa lata temu nie istniało GP2, WTCC…
Jest naprawdę duże, co bardzo cieszy. A dzięki pomocy osób, które zaangażowały się do projektów możemy zapewnić więcej rozrywki fanom innych serii na 3 dedykowanych serwerach.

Twoi byli podopieczni: Figo wraz z Darondim utworzyli własny zespół DF Racing. Ty, jako organizator ligi przez 2 lata prowadziłeś swój własny team - CrowF1. Jak czujesz się z tą myślą,, że jesteś już tylko organizatorem i nie prowadzisz żadnego zespołu? Czy dalej będziesz służył radą swoim byłym podopiecznym?
Osiągnięcie 4 tytułów mistrzowskich, prowadzenie zespołu i jeżdżenie w nim było bardzo trudne i męczące. Team istniał 4 lata w tym 2 w LiGNA. Czuję sie w pewien sposób spełniony, bo to co zostało zaplanowane wykonaliśmy w 100%. A nie zawsze przychodziło to z łatwością, kosztowało wiele nerwów i godzin testów. Zawsze z chęcią będę udzielał im rad jak skopać konkurencji tyłki [śmiech].

Jak oceniasz ich szansę na zdobycie mistrzowskiego tytułu?
Są to bardzo dobrzy kierowcy, którzy jeżdżą równo i regularnie kończą wyścigi na wysokich punktowanych pozycjach. Duet jest bardzo zgrany i jako team mają bardzo duże szanse.

Czy masz zamiar w przyszłości powrót do ligi jako kierowca?
Zobaczymy co na to powie rF2. Ale już raczej nie będzie to F1. Z resztą kto wie...

Czym była spowodowana decyzja o odejściu?
Znudzenie serią, a z drugiej strony innymi obowiązkami.

A teraz z innej beczki. Tak jak my, jesteś zagorzałym fanem Formuły 1. Kogo upatrujesz na pierwszych miejscach w obu klasyfikacjach?
Po ostatnim wyczynie Hamiltona wszystko jest teraz możliwe. Ale sądzę, że z niewielką przewagą mistrzostwo dowiezie Buton i Brawn.

BMW po sezonie 2009 odchodzi z Formuły 1. W jakim zespole upatrujesz naszego rodaka? Media widzą go w Ferrari, użytkownicy serwisu WM w Williamsie bądź Renault. Niektórzy twierdzą, że będzie się ścigał za kierownicą McLarena. Jakiego zdania jesteś Ty?
Cieżko stwierdzić kto zostanie jego pracodawcą w przyszłym sezonie. Chciałbym widzieć go w Williamsie, ale coś mi mówi, że zasiądzie w fotelu Renault.

Spędziłeś kilka dni na Mazurach. Masz zamiar jeszcze gdzieś wyjechać?
Miałem w tym roku już 3 wypady na Mazury. Planuję jeszcze 2 razy odwiedzić nasze góry, oczywiście jak zawsze z aparatem na szyi.

Z mojej strony wszystko. Dzięki za poświęcony czas. Życzę wielu sukcesów jako organizator.
Dziękuję również.

KOMENTARZE

4
Master
04.08.2009 07:41
Crow, mieciesz :D
Crow
04.08.2009 07:38
Pewnie znowu mu prąd wyłączyli.
Rubiq
04.08.2009 07:31
Zapadł się pod ziemię w połowie sezonu WTCC.
RafaeL
04.08.2009 07:27
Świetne ;) A propos, co jest z Powolniakiem?