Briatore rzucony na pożarcie WMSC?
Media sugerują, że Pat Symonds także ma obiecany immunitet, jeśli zechce współpracować
15.09.0917:26
5872wyświetlenia
Do mediów wyciekły kolejne dokumenty z dochodzenia prowadzonego przez FIA w sprawie afery 'crash-gate'. Tym razem brytyjski The Times opublikował między innymi zapis przesłuchania z Belgii szefa działu inżynierii w zespole Renault - Pata Symondsa z sugestiami, że obiecano mu immunitet, jeśli zgodzi się na współpracę i ujawnienie dalszych faktów.
Wcześniej prezydent FIA - Max Mosley ujawnił, że obietnicę uniknięcia osobistej kary w przypadku uznania zespołu Renault winnym celowego doprowadzenia do wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa podczas GP Singapuru otrzymał Nelson Piquet Jr. Zatem jeśli doniesienia o immunitecie dla Symondsa także zostaną potwierdzone, to wówczas jedyną osobą rzuconą "na pożarcie" Światowej Radzie Sportów Motorowych podczas poniedziałkowej rozprawy będzie Flavio Briatore.
Symonds podczas przesłuchania na torze Spa-Francorchamps nie chciał udzielić odpowiedzi właściwie na żadne pytanie, poza stwierdzeniem, że celowe spowodowanie wypadku było pomysłem Piqueta. Na pozostałe pytania odpowiadał, że nie pamięta bądź nie chce udzielić odpowiedzi, co mogło oznaczać, że bez pewnych gwarancji ze strony FIA nie udzieli dalszych informacji, nawet jeśli zdaje sobie sprawę z tego, że sędziowie mogą wyciągnąć pewne wnioski z jego niechęci do współpracy teraz, w czasie pierwszego przesłuchania.
W pełni to rozumiem- odpowiedział Symonds na sugestię doradcy FIA, że jeśli nakłaniał Piqueta o spowodowanie wypadku, to dla jego własnego dobra byłoby znacznie lepiej, gdyby powiedział o tym już teraz.
Nie mam zamiaru was okłamywać. Nie skłamałem, a jedynie przedstawiłem moje stanowisko z pewną rezerwą. Times ma podobno dostęp także do zapisu z pozostałych przesłuchań przeprowadzonych w Belgii, a nawet do zapisu rozmów radiowych pomiędzy kluczowymi pracownikami zespołu Renault w czasie wyścigu w Singapurze. Pozostaje pytanie, komu zależy na ujawnieniu tych wszystkich dokumentów przed posiedzeniem WMSC i dlaczego to robi...
Źródło: Autosport.com, Pitpass.com
KOMENTARZE