FIA potwierdziła modyfikacje toru w Singapurze
Najważniejsze zmiany dotyczą wjazdu i wyjazdu z alei serwisowej oraz wybojów na torze
22.09.0919:31
3214wyświetlenia
FIA przedstawiła dzisiaj listę zmian dokonanych na torze ulicznym Marina Bay w Singapurze przed drugim w historii nocnym wyścigiem Formuły 1, który odbędzie się w najbliższy weekend. Większość z nich pokrywa się z tym, o czym pisaliśmy już w lutym bieżącego roku.
Najważniejsze zmiany dotyczą wjazdu i wyjazdu z alei serwisowej. Wyjazd został tak zmodyfikowany, aby kierowcy włączali się do normalnego ruchu dopiero za pierwszym zakrętem. Z kolei w momencie zjazdu do boksów bolidy będą zjeżdżały z wyścigowej linii już przed zakrętem 22.
Ponadto położono nowy asfalt pomiędzy zakrętami 5 i 7, aby wyeliminować w tych miejscach wyboje, na które wielu kierowców narzekało w ubiegłym roku. Pozostałe zmiany są następujące:
- Zewnętrzny tor jazdy w alei serwisowej został pokryty nową nawierzchnią.
- Nowe krawężniki (tarki) zostały zainstalowane na wejściu w zakręty 1 i 5.
- Wierzchołki zakrętów 13 i 14 zostały nieznacznie zacieśnione.
- Wierzchołki drugi i trzeci zakrętu 10 zostały odpowiednio przesunięte w lewo i prawo, aby uczynić tę szykanę wolniejszą.
- Krawężniki na trzech wierzchołkach zakrętu 10 zostały przeprojektowane w celu zmniejszenia ryzyka uszkodzenia samochodu, jeśli się po nich przejedzie.
- Krawężniki na wyjściu z zakrętu 14 zostały przesunięte o 10 centymetrów w dół.
- Wszystkie gumowe końcówki krawężników mają dodatkowe mocowania.
- Dodatkowe wyjście dla kierowców zostało umiejscowione pomiędzy zakrętami 17 i 18 (miejsce wypadku Nelsona Piqueta Jr w 2008 roku).
- Ściana wokół zewnętrznej strony zakrętów 22 i 23 została przysunięta bliżej toru.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE