Ostatni dzień testów na torach Paul Ricard, Fiorano i Mugello
14.05.0400:00
714wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Paul Ricard | |||||
Takuma Sato | B.A.R Honda | mic | 1:10.472 | 151 | |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | mic | 1:10.537 | 114 |
1 | Juan Pablo Montoya | Williams BMW | mic | 1:10.769 | 91 |
1 | Franck Montagny | Renault | mic | 1:11.085 | 163 |
1 | David Coulthard | McLaren Mercedes | mic | 1:11.163 | 112 |
1 | Antonio Pizzonia | Williams BMW | mic | 1:11.272 | 112 |
1 | Olivier Panis | Toyota | mic | 1:11.815 | 88 |
1 | Cristiano da Matta | Toyota | mic | 1:12.045 | 103 |
1 | Timo Glock | Jordan Ford | bri | 1:13.768 | 100 |
Czasy uzyskane na torze Fiorano | |||||
Rubens Barrichello | Ferrari | bri | 0:56:434 | 95 | |
Czasy uzyskane na torze Mugello | |||||
Luca Badoer | Ferrari | bri | 1:19.370 | 138 | |
Całkiem nieźle podczas dzisiejszych testów wypadł również Kimi Raikkonen, który zeszłoroczny wyścig w Monako ukończył na drugiej pozycji. Fin przez większą część dnia był najszybszym kierowcą i dopiero pod koniec został pokonany przez Sato, ale o zaledwie 0.065 sekundy. Drugi kierowca z zespołu McLaren - David Coulthard miał już ponad pół sekundy straty do Japończyka, co dało mu piąte miejsce.
Tuż za Raikkonen na trzeciej uplasował się z kolei zwycięzca zeszłorocznej edycji Grand Prix Monako - Juan Pablo Montoya. Oprócz Kolumbijczyka w dzisiejszych testach uczestniczył również kierowca testowy zespołu Williams - Antonio Pizzonia, który podczas ostatniego dnia testów we Francji zastąpił Marca Gene i uplasował się na szóstej pozycji. Stajnia z Grove skupiła się w tym tygodniu na testowaniu różnych mieszanek opon przeznaczonych na tory Monte Carlo i Nurburgring (szósta i siódma runda sezonu 2004). Na potrzeby tychże wyścigów w czwartek i piątek testowana była również konfiguracja aerodynamiczna dająca dużą siłę dociskową, natomiast wtorek i środa przeznaczone były głównie na przygotowania do wyścigu o Grand Prix Kanady (w użyciu była wówczas długa wersja toru Paul Ricard). Ponadto program testów obejmował prace nad ustawieniami zawieszenia bolidów FW26, a także sprawdzanie hamulców, w tym kanałów odprowadzających od nich nadmiar ciepła. To właśnie zbyt cienkie kanały doprowadziły w Hiszpanii do przegrzania hamulców w bolidzie prowadzonym przez Montoyę.
Najbardziej aktywnym uczestnikiem piątkowych testów był kierowca testowy Renault - Franck Montagny. Franuz zaliczył aż 163 okrążenia i uzyskał czwarty czas dnia, mając niewiele ponad pół sekundy straty do Sato. Francuska stajnia ostatni dzień poświęciła głównie na testy opon Michelin przygotowane do użycia w Monako i Kanadzie, a także na sprawdzanie elementów aerodynamicznych dających dużą siłę dociskową. Ogólnie rzecz biorąc był to produktywny tydzień dla ekipy Renault.
Na ostatnich pozycjach znaleźli się główni reprezentanci Toyoty - Olivier Panis i Cristiano da Matta, a także kierowca testowy zespołu Jordan - Timo Glock. Niemiec oprócz testowania opon Bridgestone sprawdzał także nowe elementy do bolidu EJ14. Pomimo środowego wypadku Nicka Heidfelda, który pomimo wszelkich starań nie powrócił już w tym tygodniu za kierownicę żółtego Jordana, były to dosyć udane trzydniowe testy dla irlandzkiej stajni. Zwłaszcza ostatni dzień okazał się dosyć owocny, wykazując dosyć dużą niezawodność tegorocznego auta. Oby tylko udało się to powtórzyć podczas najbliższego wyścigu, gdyż ostatnio są z tym spore problemy.
Zespół Ferrari zakończył dzisiaj przeprowadzane od wtorku równolegle na dwóch włoskich torach testy, będące częścią przygotowań do najbliższych wyścigów. Rubens Barrichello przeniósł się w piątek na tor Fiorano, gdzie za kierownicą F2004 zastąpił swojego partnera - Michaela Schumachera. Brazylijczyk przejechał w sumie 95 okrążeń, z czego 10 na krótkiej wersji toru i przeprowadzał testy opon Bridgestone, a także pracował ustawieniami auta. Tymczasem kierowca testowy włoskiej stajni - Luca Badoer po jednym dniu przerwy powrócił dzisiaj za kierownicę tegorocznego bolidu na torze Mugello i oprócz testowania opon pracował nad poprawą aerodynamiki F2004. Obydwu kierowcom towarzyszyła dzisiaj dosyć ładna pogoda, o czym chociażby świadczy stosunkowo duża liczba przejechanych przez Badoera okrążeń na torze Mugello w porównaniu z poprzednimi dniami.
Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, F1Jordan.com, RenaultF1.com, Autosport.com