F1: Konferencja prasowa po GP Bahrajnu

27.10.0915:48
Rubiq
1723wyświetlenia

Uczestnicy:
Alex Radomski (Bioly74), Mitsubishi Ralliart
Tomasz Masio, BMW F1 Team
Sebastian Zimoch (L00kers), Mitsubishi Ralliart


Bioly, zgarnąłeś wszystko, co się dało - PP, P1 i FL, pojechałeś znakomity weekend. Jak wyglądał Twój wyścig?

Bioly74 - Rzeczywiście. Jest to drugi weekend z rzędu w którym wszystko potoczyło się tak jak tego oczekiwałem. Sam wyścig nie należał może do najciekawszych w mojej karierze, ale było kilka momentów w których musiałem mocno walczyć o swoją pozycje, w szczególności na samym początku. Jednak mniej więcej od połowy wyścigu, kiedy zbudowałem bezpieczną przewagę, zdecydowanie już odpuściłem i starałem się tylko dowieźć samochód w jednym kawałku do mety.

Nie martwi Cię niska frekwencja na starcie i jeszcze niższa na mecie?

Bioly74 - Niestety martwi i jest to według mnie problem, który powinniśmy jak najszybciej rozwiązać. Nie ważne, czy to przez zmianę zasad, czy przez zmiany kadrowe. Jest to sprawa, którą trzeba utopić w zarodku, ponieważ cierpi na tym nie tylko prestiż ligi, ale i same wyścigi nie są tak ciekawe, jak przy startach z pełną stawką.

Tomasz, zgarnąłeś dzisiaj 3 dwójki - w kwalifikacjach, wyścigu i zestawieniu najszybszych okrążeń. Jak wyglądał Twój wyścig?

Tomasz - Patrzac na kwalifikacje moglem jeszcze troche z bolidu wycisnac, no ale coz w tym dniu Bioly byl najszybszy w Bahrainie. Zawsze jest obawa przed i w T1 na jakis wypadek ze swoim udzialem, na szciescie to nie ja bylem pechowcem a Figo. Jeszcze na 1 okrazeniu udalo mi sie wyprzedzic Biolego ale juz na nastepnym nie mialem z nim szans, mimo ze bylem szybszy na prostej. Nastepna czesc wyscigu dosc spokojna, zaczolem odjezdzac trzeciemu Malarzowi. Po picie wyjechalem przed Autorytetem ktory jechal na 1 pit i jezeli puscilbym go wtedy mogly by sie skonczyc jakiekolwiek nadzieje na dobry wystep poniewaz w tunelu strasznie tracilem w 2 sektorze. Potem juz tylko jazda troche nierownym tempem ale jakos udalo sie z 2 pitu wyjechac przed Malarzem. Potem pech i przy dublowaniu nagle pojawil sie we mnie Kojot i obrocilismy sie przez co ja stracilem z 4-6s i przez to malarz mnie wyprzedzil ale po kilku okrazeniach udalo mi sie spowrotem wrocic na 2 miejsce i dowiezc je do samej mety.

Z zewnątrz wyglądało na to, że Bioly totalnie zdominował całą stawkę - jego najlepsze okrążenie było aż o pół sekundy lepsze od Twojego. Jego dominacja rzeczywiście była tak wyraźna czy może w grę wchodziły inne czynniki które zewnętrznemu obserwatorowi trudno zauważyć?

Tomasz - Uwazam ze pan redaktor ma racje, dominacja Biolego byla niesamowita. Naprawde czasami jechalem juz na maksa i tak nie moglem sie zblizyc do Biolego, ktory jak sam wspominal jechal aby utrzymac dystans. Gratulacje dla niego bo naprawde pojechal swietny wyscig.

L00kers, dojechałeś na 3, najlepszej w tym sezonie, pozycji. Jak wyglądał Twój wyścig?

L00kers - Zaliczyłem słaby start i spadłem o kilka pozycji, na szczęście szybko odrobiłem straty, niestety podczas pierwszego stintu utknąłem za Malarzem który jechał na jeden pit stop, oznaczało to że po swoim pit stopie przyjdzie mi walczyć z Luke i Autorytetem. Okazali sie trudnymi przeciwnikami, mieli zupełnie inaczej ustawione bolidy przez co na prostych nie miałem szans ich wyprzedzić więc cała walka toczyła się w krętym 2 sektorze. Niestety przegrzałem hamulce co jednak było mało istotne gdyż traciłem już sporo do czołówki. Dzięki awarii bolidu Malarza znalazłem się na podium z czego się bardzo cieszę.

Twój partner z zespołu staje się jednym z najpoważniejszych kandydatów do mistrzowskiego tytułu. Jak myślisz, z kim będzie walczył do końca sezonu i czy będziesz mógł się w tą walkę wmieszać?

L00kers - Bioly jest zdecydowanym faworytem i myślę że Malarz jako jedyny może z nim powalczyć, mi jest jeszcze daleko do ich poziomu, ale ciągle się uczę i staram się dowozić jak najwięcej punktów dla naszego teamu w każdym wyścigu

Następny przystanek to Barcelona, lubicie ten obiekt? Jakie możliwości stwarza on pod względem wyprzedzania?

Bioly74 - Szczerze mówiąc nie mam jakichś skrajnych odczuć związanych z tym torem. Barcelona to obiekt, który zna chyba każdy kierowca i podejrzewam, że stawka może być tutaj wyrównana jak nigdzie indziej. Co do wyprzedzania. Jak dobrze wiemy, przy obecnych bolidach jest to bardzo trudne. Tor w Katalonii jednak ma kilka dogodnych miejsc do takich manewrów, więc uważam, że możemy spodziewać się ciekawego wyścigu.

Tomasz - Nie lubie za bardzo barcelony, ale coz mam zrobic, przychodzi pojechac na kazdym torze. Uwazam ze sa szanse na punkty ale nie na tak wysokie jak w Bahrainie czy w Chinach. Do wyprzedzania sa 2 miejsca: dochamowanie do T1 i 1 zakret 3 sektora, te dochamowania koncza proste na ktorych mozna osiagnac predkosci powyzej 300km/h

L00kers - Niestety nie przepadam za tym torem, nigdy nie lubiłem specjalnie na nim jeździć. Jednak pojawie sie jak zwykle w stu procentach przygotowany. Na tym torze znajdują sie dwa dogodne miejsca do wyprzedzania, jest to pierwszy zakręt oraz nawrót w drugim sektorze. Można oczywiście próbować w innych miejscach ale jest to bardziej ryzykowne i może sie skończyć kolizją.

W tej chwili jesteś wiceliderem klasyfikacji kierowców. Spodziewałeś się takiego obrotu spraw przed sezonem czy jest to dla Ciebie zaskoczenie?

Tomasz - Jest to dla mnie duze zaskoczenie, spodziewalem sie czegos wiecej po Malarzu i Figo, ale coz jak widac narazie mieli ogromnego pecha i mysle ze to sie zmieni bo jechac przez 80% dystansu samemu to troche nudno :P

Bioly, po 4 eliminacjach jesteś na prowadzeniu w klasyfikacji kierowców, a Twój zespół znajduje się na czele klasyfikacji konstruktorów. Jakie są Twoje plany na dalszą część sezonu?

Bioly74 - Tak jak wspomniałeś, początek sezonu dla mnie samego i dla całego zespołu jest naprawdę wymarzony. W dalszych wyścigach postaram się kontynuować tak dobrą formę i obiecuje dać z siebie 100%, co mam nadzieję przełoży się pozytywnie na osiągane wyniki.

L00kers, muszę zapytać o kwestię, która w ostatnim czasie jest często poruszana - długość sezonu. Jakie jest Twoje zdanie w tej kwestii?

L00kers - Ja osobiście jestem młodym i mało doświadczonym kierowcą i jestem głodny jazdy oraz rywalizacji na torze. Dla mnie kalendarz jest okej, jestem gotowy ścigać sie nawet w każdą niedziele.

Bioly, jak układa się Twoja współpraca z L00kersem?

Bioly74 - Jak dotychczas nasze relacje mogę ocenić na więcej niż dobrze. Bez żadnych problemów dogadujemy się na torze i poza nim, a dowody tego możemy obserwować w klasyfikacji konstruktorów :)

L00kers?

L00kers - Z Biolym dogadujemy sie bardzo dobrze. Pomagamy sobie nawzajem i ciężko pracujemy na jak najlepsze wyniki. Oczywiscie Bioly jest zdecydowanym numerem jeden w naszym zespole, ale aby zdobyć oba tytuły, co jest naszym celem, również drugi kierowca musi dawać z siebie wszystko i dojeżdżać na punktowanych pozycjach. To jest moje główne zadanie w tym sezonie.

I został Tomasz - jak oceniasz swoją współpracę z Sobczakiem?

Tomasz - Moja wspolpraca z Sobczakiem jest bardzo dobra. Mamy podobne zdanie co do ustawien bolidow i to nam pomaga, komunikacja miedzy nami jest swietna, jezeli to sie utrzyma do konca sezonu to mamy szanse na zwyciestwo w klasyfikacji konstruktorow :)

Rubiq

KOMENTARZE

3
AutoryteT
27.10.2009 06:42
FAIL! Jechałem na 2 pity, tylko 1 miałem zaplanowany na 18 okrążeniu i dlatego tomasz się pomylił :P
SoBcZaK
27.10.2009 02:53
No brawo brawo za szybko przeprowadzona konferencję :) wreszcie sie coś dzieje w tej lidze. :)
Rubiq
27.10.2009 02:50
Dzięki panowie za szybką reakcję na PW.