F1: Konferencja prasowa po GP Hiszpanii
04.11.0923:05
1563wyświetlenia
Uczestnicy:
Bioly74 (Alex Radomski), Mitsubishi Ralliart Team
Figo (Damian Skowron), DF Racing
Tomasz Masio, BMW F1 Team
Bioly, idziesz jak burza - kontynuujesz zwycięską passę z Bahrajnu. Jak wyglądał Twój wyścig?
Bioly74 -
Pomimo zdobycia PP i samego zwycięstwa, wyścig z pewnością nie należał do najłatwiejszych. Od samego początku weekendu spodziewałem się, że Figo oraz Malarz będą bardzo szybcy i, że walka między nami będzie bardzo wyrównana. Kluczem do zwycięstwa okazały się według mnie kwalifikacje. Startowałem z pierwszego pola i wiedziałem, że jeżeli uda mi się utrzymać pierwsze miejsce po pierwszych zakrętach, to będę w dobrej pozycji w walce o zwycięstwo. Podczas całego dystansu nie miałem nawet chwili wytchnienia, bo po mimo tego, że jechałem minimalnie szybciej od Figo, to jego strata nie przekraczała 6-7 sekund, więc jeden błąd mógł zaważyć na wszystkim. Na szczęście udało mi się szczęśliwie dojechać do mety i trzeci raz z rzędu zgarnąć pierwsze miejsce.
Ten weekend był połowicznie udany dla Twojego zespołu - z jednej strony PP i zwycięstwo, a z drugiej pech L00kersa w pierwszym zakręcie. Myślisz, że w Monako uda się dowieźć dwa bolidy na podium?
Bioly74 -
Jeżeli utrzymamy formę z Hiszpanii to uważam, że mamy na to spore szanse. Lookers na treningach prezentował się naprawdę świetnie i możemy tylko żałować, że wyścig potoczył się dla niego tak, a nie inaczej. Do Monako jednak jedziemy w bojowym na stroju i jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, to jestem pewien, że pokażemy się tam z dobrej strony.
Skoro już poruszyliśmy temat Monte Carlo - jakie wspomnienia masz z tego toru? Lubisz go? Na jaki rezultat liczysz w tym roku?
Bioly74 -
Wspomnienia związane z tym torem mam dosyć mieszane. W sezonie 06/07, po świetnym wyścigu zająłem wysokie 2 miejsce. Z drugiej strony, sezon temu całe GP poszło mi katastrofalnie, zaczynając od kwalifikacji, a kończąc na wyścigu. Sam obiekt z pewnością należy do moich ulubionych. Jazda na pełnym limicie przy bliskiej obecności band sprawia mi wielką frajdę i powoduje dodatkowy dreszczyk emocji. Co do oczekiwań, wystarczy, że w wyścigu dam z siebie 100%. Wtedy będę w pełni zadowolony.
Figo, w końcu ponownie znalazłeś się na podium - jak wyglądał Twój wyścig?
Figo -
Wyścig od samego początku był ciekawy. W 1 sektorze twardo atakowałem pozycję lidera, ale niestety musiałem odpuścić. Później wyprzedził mnie MalarzF1. Po kilku okrążeniach odzyskałem równowagę i udało mi się wyprzedzić rywala z DeTomaso. Później starałem się mu uciekać i wychodziło mi to całkiem nieźle. Dalej w wyścigu już nic ciekawego z mojej strony się nie działo.
Ostatnie wyścigi były chyba nieco rozczarowujące?
Figo -
Hmm, raczej nazwałbym to "wpadką w Bahrajnie", ponieważ Malezję i Chiny pojechałem na tyle, na ile mogłem. Tak więc uznajmy Hiszpanię za rekompensatę Bahrajnu.
Co sądzisz o Monako, jakie wspomnienia masz z tego toru? Na co liczysz w tym roku?
Figo -
W tamtym roku tutaj wygrałem, więc liczę na dobry wynik również w tym sezonie. Tor na pewno jeden z najtrudniejszych w kalendarzu, ale zrobię wszystko co w mojej mocy, aby nie zawieść moich fanów ;).
Tomasz, kolejny mocny, punktowany finisz - jak wyglądał Twój wyścig?
Tomasz -
No tak ten finisz byl szczegolny dla mnie w tym sezonie, poniewaz nie stawialem az na podium przed tym wekeendem i wczasie niego takze odstawalem od najlepszych. T1 bardzo nieprzewidywalny, lookers zrobil maly karambol przez co wyscig skonczyl Master, a tym samym kierowca Toyoty uderzyl we mnie, ja w konsekwencji w Sobczaka a ten obrocil Autoryteta ktory stracil bardzo duzo patrzac na pozycje startowa. Potem szybka jazda w duzym tunelu za Sobczakiem i Malarzem do 1 pitu. Strategia wypaliła i juz po 1 pit stopie znalazlem sie przed ta dwojka. Widzac tempo Figa zwatpilem na 2 miejsce i jechalem spokojnie choc przytrafilo sie kilka malych bledow, przez co jeszcze stracilem dystans do niego. Mimo wszystko jestem zadowolony z 3 miejsca jak i z 4 miejsca Sobczaka.
Powoli rywalizacja z Mitsubishi Ralliart nabiera rumieńców - czy myślisz że ktoś może jeszcze wmieszać się w walkę o tytuły mistrzowskie?
Tomasz -
Na razie jest ciezko o tym mowic, jak widac bardzo mocny jest wlasnie Mitsubishi Ralliart, gdyby nie nasz pech w australii i Sobczaka w Bahrainie strata do nich byla by mniejsza. Jezeli poprawi sie w rowniejszej i "bezpechowej" jezdzie DF Racing to mysle ze tez moga troche zamieszac.
Co sądzisz o torze w Monako, lubisz go? Co zamierzasz na nim osiągnąć?
Tomasz -
Tor w Monaco jest jednym z moich najlepszych torow, bedzie trzeba byc skupionym przez caly dystans poniewaz minimalny blad moze zakonczyc mi albo komus wyscig. Najwiekszym wyzwaniem bedzie T1, dzieje sie tu zawsze bardzo duzo. Kluczowym momentem beda kwalifikacje poniewaz na wyscigu praktycznie nie da sie wyprzedzac. Zamierzam dojechac na podium.
Figo, zmieniła się obsada drugiego samochodu DF Racing, co możesz o tym powiedzieć? Jakie były tego przyczyny?
Figo -
Tak, Master zajął miejsce Darondiego. Darondi postanowił zrezygnować z F1 na rzecz WTCC. Myślę, że powodem był brak czasu i zainteresowania co mogliśmy zaobserwować w ostatnich wyścigach. Chciałbym z tego miejsce podziękować Darondiemu za ten rok wspólnej pracy. Będzie mi go brakować. Nigdy nie zapomnę naszych wspólnych treningów.
Czy na tym etapie potrafisz już ocenić jakim Master jest kierowcą i jak będzie przebiegać z nim współpraca?
Figo -
Ciężko stwierdzić jak to będzie wyglądać. Po kwalifikacjach byłem zadowolony, ponieważ uzyskał czas na miarę swoich możliwości. W wyścigu nie dojechał nawet do pierwszego zakrętu. Poczekajmy do Monako - tam będzie mógł się wykazać.
Tomasz, co sądzisz o zamieszaniu, które w ostatnim czasie wytworzyło się wokół ligi?
Tomasz -
No to zamieszanie bylo duzym minusem dla tej ligi. Ale jak widac kazda liga musi przejsc jakis kryzys nawet w realu byl kryzys gdy F1 mialo sie rozdzielic na Serie stworzona przez FOTA i FIA, mimo wszystko po jakims czasie wszystko ucichlo i wrocilo do normy, mysle ze u nas jest juz podobnie, Rubiq ogarnąl juz wszystko i mysle ze tak juz pozostanie
Uważasz że sytuacja w lidze zmierza w dobrym kierunku?
Tomasz -
Sadze ze tak, system kwalifikacje wreszcie stanie sie mniej nudny, start bez LC tez bedzie bardzo ciekawy, poniewaz juz na pierwszych metrach bedzie mozna duzo zyskac badz stracic.
Bioly, jak myślisz - co trzeba zrobić żeby zwiększyć zainteresowanie kierowców ligą?
Bioly74 -
Myślę, że sytuacja ligi nie wygląda aż tak tragicznie jakby się niektórym wydawało. Według mnie wystarczy, że administracja wprowadzi w życie kilka fajnych pomysłów, które mogłyby uatrakcyjnić ligę, a wtedy kierowcy zmienią swoje podejście i seria F1 powróci na należyte jej miejsce.
W ostatnim czasie Toyota zyskała nowego pracownika - BMW depcze Wam po piętach, więc pewnie się przyda? :)
Bioly74 -
Zdecydowanie tak. Jak sam dobrze wiesz, Rubiq to mój dobry znajomy oraz świetny kierowca, który z pewnością wniesie wiele pozytywnej atmosfery do zespołu ;)
Rubiq
KOMENTARZE