LiGNA GP2: Zapowiedź Mistrzostw GP2 w Makau!

Kierowcy są gotowi by stawić się na torze Makau
14.11.0914:43
MiStRzU_F1
1668wyświetlenia


Już dziś o godzinie 20:00 kierowcy LiGNA GP2, wyruszą do walki o tytuł corocznego Mistrza tej serii.

Walka o ten tytuł, będzie bardzo ciężkim wyzwaniem dla każdego z kierowców ponieważ zagoszczą na ekstremalnym torze jakim jest Makau. Wiemy również, że poziom wszystkich zawodników jest bardzo wyrównany co doda jeszcze większej rywalizacji na torze.

Tor Makau składa się z bardzo ciężkiego, wymagającego przyczepności 2 sektora, oraz szybkiego 1 i 3 sektora. Podstawą na tym torze jest znaleźć kompromis miedzy tymi sektorami, co jest nie lada wyzwaniem dla każdego z kierowców. Bardzo długa prosta na początku 1 sektora, jest zaliczana jako jedyne miejsce do wyprzedzania na tym torze. Właśnie na tym odcinku toru, pewnie w sobotę i poniedziałek będziemy oglądać najwięcej wyprzedzeń.

Udało mi się spotkać w padoku lidera klasyfikacji generalnej rafalskiego92, który wypowiedział się na temat swoich przygotowań do 5 GP w tym sezonie:

Przygotowania do GP Makao przebiegają dobrze choć niestety nie najlepiej. Tor w Makau jest bardzo specyficzny ponieważ 1 i 3 sektor to bardzo szybka partia toru natomiast 2 sektor dla odmiany jest bardzo wolny. By kręcić tutaj bardzo dobre czasy i czuć się pewnie na torze, jadąc ponad 200km/h milimetry od band, potrzebne jest takie ustawienie bolidu, który sprawuje się bardzo dobrze zarówno w 1 i 3 sektorze jak i 2. My niestety "urodziliśmy" złe ustawienia bolidu i utknęliśmy na nich. Nie znaleźliśmy kompromisu pomiędzy szybkimi partiami toru a tymi wolniejszymi. Tracimy mnóstwo czasu na długich prostych oraz na szybszych partiach w 2 sektorze, dochodzi do tego problem z przyczepnością. Przede mną i Jensonem bardzo trudne wyzwanie podczas obu wyścigów na tym torze. Będziemy starali się jak najmniej tracić do rywali i liczyć na jakiś cud.

Okrążenie toru Guia Circuit z MiStRzU_F1


Witam was z tej strony MiStRzU_F1 (Tymek), rozpoczynamy okrążenie na ulicznym torze Guia w Makau.

Długa prosta rozpoczyna okrążenie, średnia prędkość jaką na niej osiągamy przekracza 280 km/h, dojeżdżamy do pierwszego zakrętu. Specyficzny zakręt mający 90 stopni, przechodzimy go na 2 biegu. Następnie około 100 metrów prostego odcinka i kolejny zakręt w prawo przechodzący na 2 biegu, który prowadzi nas na wzniesienie. Na szczycie wzniesienia musimy uważać na odstające części bandy okalającej tor. W tej parti toru mamy do czynienia z 2 łukami pokonanymi na pełnym gazie. Jednakże kończąc drugi łuk trzeba już zacząć hamowanie, można to ładnie porównać do toru Valencia Street Circuit, gdzie też mamy do czynienia z hamowaniem podczas łuku. Okej wracamy do naszego toru, zakręt w lewo, w którym liczy się bardzo dobre wejście. Jest to zakręt wynoszący ponad 90 stopni i pokonujemy go na 2 biegu następnie redukujemy do jedynki i atakujemy prawy zakręt który poprowadzi nas ze wzgórza w dół. Dalsza partia toru wymaga bardzo głębokiego skupienia. Łuk w lewo pokonywany na 2 biegu, zaraz po łuku 3 bieg, kawałek prostej i kolejny łuk pokonywany na 2 biegu a za raz po nim zmiana na 3 bieg i dojeżdżamy do partii bardzo szybkich łuków pokonywanych na 3 biegu. Na wyjściu z drugiego łuku zmieniamy bieg z 3 na 4 i mamy do przejazdu znowu krótki odcinek prostej. Dojeżdżamy do trudnego zakrętu który, tak naprawdę znajduję się na wzniesieniu kolejnej wyżyny znajdującej się na tym torze. Pokonujemy ten zakręt na 2 biegu i zjeżdżamy w dół rozpędzając swój do prędkości ok 200 km/h. Kolejnym zakrętem jest bardzo ciężki prawy, na którym mamy do czynienia z ogromnymi dziurami. Przechodzimy go na 2 biegu i znajdujemy się na kolejnym odcinku prostej na której nasz prędkość przekracza ledwo co ponad 120 km/h. Dojeżdżamy do kolejnej 90, którą pokonujemy tym razem na 1 biegu jest to bardzo wolny zakręt ponieważ dojeżdża się do niego pod górkę. W tym momencie kończymy 2 sektor. Dojeżdżamy do 2 nawrotów, które pokonujemy na 1 biegu, są to najwolniejsze partie toru Guia. Drugi nawrót pokonujemy z prędkością mniejszą niż 40 km/h. Mamy przed sobą ostatnie 2 długie proste które zakończone są zakrętami, które pokonujemy na 3 biegu. No i to by było na tyle, rozpędzamy swój bolid na prostej i rozpoczynamy kolejne kółko.

Dziękuje za uwagę!

KOMENTARZE

4
Czarinio
14.11.2009 06:16
To nie cubemaps, tylko Mistrzu przy robieniu malowaniu zmienił/nie zmienił kanału alpha.
l00kers
14.11.2009 05:58
jak wy to robicie że macie tak widoczne cubemaps, u mnie prawie wcale ich nie widać mimo że mam detale na full
SoBcZaK
14.11.2009 02:52
Dziś w programie Uwaga: onboard po torze w Makau z Mistrzem XD
kamarinho1991
14.11.2009 02:50
Dziękuję za Uwagę! Mówisz jak Ryszard Cebula ;p