WTCC: Zapowiedź wyścigów na Oulton Park
22.11.0919:22
1936wyświetlenia
Już jutro kierowcy LiGNA WTCC wystartują w dwóch rundach na wymagającym, brytyjskim torze Oulton Park, który po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu serii. Największą trudność podczas treningów sprawiały kierowcom zmiany wysokości toru oraz wysokie tarki, których najechanie powodować może chwilową utratę panowania nad samochodem. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym okrążeniem Oulton Park z Olexym - tegorocznym debiutantem, kierowcą zespołu Peugeot Sport.
Okrążenie toru z Olexym
Cześć, tu Olexy. Jesteśmy na torze Oulton Park w hrabstwie Cheshire w zachodniej Anglii. Mam przyjemność zaprezentować wam opis typowego okrążenia tego toru samochodem klasy WTCC.
A więc zaczynamy: prosta startowa, około 190 km/h, rozpoczynamy niewielkie dohamowanie do pierwszego zakrętu, zwalniamy do 140-150 km/h i redukujemy na "trójkę". W ten zakręt należy wejść bardzo mocno po wewnętrznej, aby uniknąć podsterowności na szybkim wyjściu, staramy się nie najeżdżać mocno na tarki. Lekki skręt w prawo i jeden z najtrudniejszych punktów toru mamy już przed oczami. Jest to bardzo pagórkowata,trudna część trasy.Hamujemy dość mocno uważając na blokujące się koła, możemy stosować w tym celu międzygazy .Staramy się jechać jak najbliżej tarek przy wejściu w długi lewy łuk. Około 140 km/h na trzecim biegu. Mamy chwilkę odpoczynku, kawałek prostej. I kolejny trudny punkt toru. Hamujemy do najwolniejszego zakrętu na Oulton Park, czyli do nawrotu. Znów uważamy na łatwo blokujące się koła. 1 bieg, 60 kilometrów na godzinę. I podążamy pod górkę, za chwilę zjeżdżamy w dół do szykany. Hamujemy ok.100 metrów przed sekwencją "prawo lewo". 2 bieg, mocno najeżdżamy na tarki, zakręt w prawo po szykanie pokonujemy również na dwójce. Znów prosta, lekki lewy łuk i bardzo przyjemny dla kierowcy, podwójny prawy zakręt "Druids Corner". Staramy się utrzymywać jak najwyższe obroty na 3 biegu, aby uniknąć podsterowności na wyjściu. Czwarty, piąty bieg i hamujemy do trudnego prawego zakrętu przejeżdżanego na 2 biegu. Jest to o tyle trudny punkt,gdyż wejście w zakręt znajduje się na wzniesieniu, a wyjście na spadku. Znów dość duża podsterowność. Przejeżdżamy na pełnym gazie przez wiodący pod górkę lewy łuk i przy 160 kilometrach na godzinę wjeżdżamy na prostą start/meta. Tak kończymy okrążenie toru Oulton Park