Renault potwierdza, że rozwija własną wersję "kanału F"

"Nie chcemy kopiować rozwiązania McLarena, ale sama idea może okazać się dobra"
18.04.1017:13
MDK
5635wyświetlenia

Potwierdziły się ostatnie doniesienia, że zespół Renault rozpoczął prace nad swoją własną wersją „wygaszanego” tylnego skrzydła, jednak nie będzie to bezpośrednia kopia rozwiązania stosowanego od początku sezonu w bolidach McLarena.

Francuski zespół przyjął na ten rok niezwykle agresywny program rozwoju, zakładający wprowadzanie znaczących usprawnień bolidu na każdy z dziewiętnastu wyścigów tego sezonu. Pomimo tego, że Renault początkowo wypowiadało się sceptycznie o wpływie „kanału F” na zwiększenie prędkości na prostych, to jednak zespół pracuje nad podobnym rozwiązaniem pozwalającym zmniejszyć docisk tylnego skrzydła, gdy nie jest on pożądany.

Szef zespołu Eric Boullier powiedział w wywiadzie dla serwisu AUTOSPORT: Zdecydowanie nie chcemy kopiować rozwiązania McLarena, ale sama idea może okazać się dobra. Jednakże dopóki nie będziemy mieli pewności, że rozwiązanie to daje jakikolwiek zysk, nie będziemy go stosować w wyścigach. Przyglądamy się temu rozwiązaniu, ale głównie dlatego, że rozważamy jednocześnie bardzo wiele zupełnie różnych pomysłów. Jednakże nie zamierzamy powielać rozwiązania wprowadzonego przez McLarena. Nie ma sensu robić kopii, bo byłoby to stratą czasu, jednak pracujemy nad podobną koncepcją.

Jak dotąd jedynie zespoły McLaren i Sauber posiadają w pełni funkcjonalny „kanał F” w swoich bolidach, natomiast zespoły Ferrari, Mercedes GP oraz Williams rozpoczęły rozwój tej nowinki technicznej właśnie podczas treningów w GP Chin.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

13
Dornet
19.04.2010 06:53
Kurde no dla mnie to miłe zaskoczenie tego sezonu,czytam cały czas o poprawkach w bolidzie Renault a nie po 5 wyścigach,że zabierają się za następny sezon ;) .Mam jednak nadzieje,że przygotują coś solidnego na następny sezon :) No i oczywiście,że te poprawki dadzą szanse na walke z Mercedesem
vivon
19.04.2010 05:05
ciezko wymyslic cos przelomowego a jednak mclaren dal rade. zaloze sie ze są jeszcze rozwiazania ktore mozna wprowadzic w zycie, tylko trzeba dobrze pokombinowac. Oczywiscie ze mozna bylo zastosowac to rozwiazanie w poprzednich latach, pytanie: dlaczego nikt tego nie wymyslil?? nastepne pytanie: dlaczego teraz nikt nie wpadnie na pomysl ktory za 2 lata bedzie powszechnie stosowany do poprawy areodynamiki? bo chyba nikt nie wątpi ze sie taki pojawi i bedzie to co innego niz kanał F. nie wiem... moze dlatego ze kazdy robi tylko to co inni, i malo kto mysli o wlasnych rozwiazaniach?
Huckleberry
18.04.2010 08:44
Fajnie, że przy tak szczegółowych przepisach da się jeszcze wymyślić cos przełomowego. To rozwiązanie oceniam na miarę efektu przyziemnego Colina Chapmana w Lotusie. I chyba nie przesadzam? W zasadzie można było podobne rozwiązanie zastosować w bolidach z poprzednich lat i mozna było wtedy tak to zakamuflować że by konkurencja długo nie domysliła się o co chodzi. Wtedy była mozliwość robienia tych setek owiewek, skrzydełek itp. Taki bolid byłby długo bezkonkurencyjny.
Fan1
18.04.2010 05:48
Niech chłopaki pracują, dzisiejszy wyścig pokazał, że nawet z super strategią nie wygra się z sędziami, trzeba mieć po prostu super auto, żeby oni już nic nie spiep...
k2.
18.04.2010 05:43
@up Olej nie paliwo.
Patryk777
18.04.2010 05:39
w kanadzie miał być bolid w specyfikacji B od Renault przecież. a chyba na Europę paliwo magiczne xD
prolim
18.04.2010 04:36
A ja czekam na te "cudowne" paliwo od Totala :). Ciekaw jestem tempa w Barcelonie, no i jaką modyfikacją będzie ten kanał F w wersji R :)
k2.
18.04.2010 04:30
@up Racja.Na Monako raczej się nie przyda :D
totalfun
18.04.2010 04:25
Zasadność tego rozwiązania McLaren pokazał dzisiaj bardzo dobitnie zespołowi Renault... Patrząc na najbliższe wyścigi, na GP Kanady należy mieć już to cudeńko
Blake
18.04.2010 03:59
Prosta sprawa McLaren zrobił to pod swój bolid. A Renault zrobi pod swój bolid. Zgadzam się z k2 :)
k2.
18.04.2010 03:55
Zasada jest zawsze taka sama.Nie róbmy tego tak samo jak oni.Zróbmy to lepiej.
vivon
18.04.2010 03:39
jak piszą reno rozwaza jeszcze wiele innych rozwiazan wiec moza wymyslą cos swojego, lepszego;)
Karol26
18.04.2010 03:22
Ciekawe jak się to spisze w Renówkach :) McLaren zrobił bollid pod ten element i w tej chwili u nich to rozwiązanie jest super.