Haug: Przyszłe przepisy muszą pasować niezależnym zespołom

Jego zdaniem wszelkie zmiany muszą przede wszystkim pomagać w chronieniu mniejszych ekip
21.04.1018:07
Michał Roszczyn
2502wyświetlenia

Norbert Haug z Mercedes GP uważa, że przyszłe regulacje Formuły 1 dotyczące silników muszą pasować bardziej małym zespołom, niż przodującym ekipom fabrycznym.

Dyskusje na temat przepisów mających obowiązywać od sezonu 2013 trwają, a szef Mercedesa ds. sportów motorowych ostrzega, że wszelkie zmiany muszą przede wszystkim pomagać w chronieniu mniejszych teamów.

Myślę, że obecnie mamy najlepsze zespoły i dobrze jest mieć różne samochody w stawce, ale musimy wspierać niezależne ekipy w celu upewnienia się, że mamy zaplanowane wszytko od podstaw, a nie odgórnie - powiedział Haug.

Potrzebujemy prywatnych zespołów i potrzebujemy Ferrari. Musimy znaleźć dobre rozwiązanie, a Formuła 1 nadal musi być ukierunkowana na technikę. Jestem bardzo pozytywnie nastawiony do tego procesu i możemy osiągnąć ten cel razem. Było to możliwe w przeszłości, a między Jeanem Todtem i zespołami panuje dobra, konstruktywna atmosfera.

Haug dodał, że spodziewa się zastąpienia obecnych jednostek napędowych mniejszymi, bardziej przyjaznymi dla środowiska naturalnego silnikami. Fascynującym aspektem Formuły 1 jest jej szybkość, głośność, jazda na limicie. Możemy rozmawiać na temat inicjatyw ekologicznych, ale Formuła 1 musi być ukierunkowana na technikę. Lecąc z Europy do Japonii Boeingiem 747 zużywa się więcej paliwa, niż w całym sezonie F1. Musimy patrzeć wszechstronnie.

Musimy być świadomi, że konstruujemy najczystsze samochody, jakie tylko możemy. Pojemność silników zostanie zmniejszona w 2013 roku, ponieważ musi spaść zużycie paliwa, jak również potrzebujemy ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Jednakże nie możemy myśleć, że samochód z 700-konnym silnikiem będzie najbardziej ekologicznym w historii, bo to nierozsądne.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

17
martyna
22.04.2010 10:32
Przypomniał mi się taki artykuł który ukazał sie w Top Gear w 2008 : "1017 koni w łapach Stiga" Koenigsegg CCXR flower power , szczyt mocy dzięki biopaliwom . rezultat zaskakujący > Ten samochodzik pokazuje , że można mieć moc , a zarazem być ekologiczny . F1 dzięki oszczędnością ( oczywiście pozornym ) traci swój nie powtarzalny urok .
MaxKapsel
22.04.2010 07:21
@mbwrobel generalnie popieram twoją opinię a szczególnie końcowe zdanie, choć zapewne rozumiem je zupełnie odwrotnie niż zamierzałeś... Zupełnym przypadkiem dziś w nocy czarny kocur mojej ciotki (imieniem Obama, tak ku pamięci) raczył był zdechnąć. Powodem był noszony od kilku dni... kleszcz. Nie wiem czy akurat na karku. Za to wiem, że po zauważeniu pierwszych objawów był weterynarz, zastrzyki, cuda itd. Nic nie pomogło, kota już nie ma. Więc skoro my jesteśmy tym kleszczem na kocim karku ziemi to faktycznie znaczymy niewiele - do czasu w którym nagle zaczniemy znaczyć cholernie dużo, tylko że wtedy już będzie za późno. Inna sprawa, że w 100% zgadzam się z tym, że akurat F1 i ekologia to połączenie, które mogli wymyślić tylko ciężko upośledzeni kretyni... raz, że się nie da, bo to już nie będzie F1 (albo wcale nie będzie ekologiczne), a dwa że nie ma sensu - równie dobrze można zaproponować ogólnoświatowy nakaz redukcji puszczania bąków, co niezwykle wpłynie na czystość atmosfery i będzie bardzo ekologiczne, bo przecież siarkowodór jest bardzo be...
wilkxt
22.04.2010 05:55
mbwrobel, popieram
Piotrek15
22.04.2010 12:02
Trend temperatury (ocieplenie-oziębienie) można odczytywać na podstawie danych z co najmniej kilkuset lat, jeśli nie kilku tysięcy. Wyciąganie wniosków na podstawie pomiarów temperatury występującej w XX wieku, to jak prognozowanie kursu akcji na podstawie ostatnich 15 minut na giełdzie. najmądrzejsze zdanie jakie czytałem nt całej propagandy o globalnym ociepleniu. Nie na widzę fałszywej ekologii i fałszywych pseudo ekologów którzy zwietrzyli tutaj interes na zbicie kasy.
mbwrobel
21.04.2010 10:32
Trend temperatury (ocieplenie-oziębienie) można odczytywać na podstawie danych z co najmniej kilkuset lat, jeśli nie kilku tysięcy. Wyciąganie wniosków na podstawie pomiarów temperatury występującej w XX wieku, to jak prognozowanie kursu akcji na podstawie ostatnich 15 minut na giełdzie. Ocieplenia i oziębienia miały miejsce cyklicznie na przełomie epok i do tej pory jakoś świat kręci się w tą samą stronę, a słońce co rano wychyla się zza horyzontu. Ludzkość w kwestii zmiany klimatu ma tyle do gadania, co żyd za okupacji. Mamy wpływ na co najwyżej 2% globalnej produkcji dwutlenku węgla. Tragedia mogłaby się stać, gdybyśmy spróbowali ingerować w redukcję pozostałych "procentów", np próbując zredukować ilość glonów w oceanach (główni producenci CO2). Mogłoby się wtedy okazać, że za sto lat mielibyśmy zimy z temperaturą -50 stopni w Rzymie, a na terenie dzisiejszej Sahary można byłoby hodować co najwyżej jabłka, bo na cytrusy byłoby za zimno. Nie przypisujmy ludzkości większej roli i znaczenia, niż ma faktycznie. Pomimo swojej liczebności znaczymy na Ziemi tyle, co kleszcz na kocim karku.
BlindWolf
21.04.2010 08:52
Grozi nam ocieplenie ,a jeżeli ten drugi wulkan się obudzi to grozi nam epoka lodowcowa .
fernandof1
21.04.2010 07:10
Efekt cieplarniany a w tym roku była największa zima od paru lat i nie tylko w polsce bo w całej EU nie wiem jak inne kontynenty
tomask75
21.04.2010 06:44
Efekt cieplarniany to bzdura i spiskowa teoria dziejów której naukowcy nie potrafią udowodnić....
bartekws
21.04.2010 05:57
Jak widzę Hauga mówiącego o tym jakie powinny być przepisy w kolejnych latach w F1 to przypomina mi się dr Theissen i BMW, którzy tez brali bardzo czynny udział w kształtowaniu przepisów by potem odejść z formuły... :D Jak Schumi nie zacznie lepiej jeździć a Merc nie będzie wygrywał to pewnie długo w F1 nie pojeżdżą...
bartek199874
21.04.2010 05:55
żal mi go. te nowe zespoły to jedne wielkie dno!powinna f1 iść rozwój do przodu a nie do tyłu.ciekawe jakie ma auto bo na pewno nie pirusa. a jak gada o co2 to dam mu dobrom rade: niech idzie po nogach.
Sycior
21.04.2010 05:43
Ekologia modna jest teraz, a pozatym ktoś na tym zarabia. Co do CO2: Rośliny potrzebują CO2 tak jak my tlenu do życia. Przerabiają to CO2 na tlen , ale co za dużo to niezdrowo i podobno matka natura nie daje sobie rady. CO2 dobrze magazynuje ciepło i je potem oddaje zwiększając temperature i się lodowce topią. I to jest ten ekologiczny bełkot. W rzeczywistości człowiek nie ma tyle siły aby wpłynąć na przyrodę , a klimat nie jest rzeczą stałą. Stałe w klimacie jest to że się zmienia.
topor999
21.04.2010 05:37
Otóż pawełku92 CO2 jest gazem cieplarnianym i gdy będzie go za dużo to mamy tzw. efekt cieplarniany/ na marginesie CO2 już nie nazywa się dwutlenkiem węgla taka była kiedyś nazwa obecnie się jej nie używa, mówi się tlenek węgla IV lub ditlenek węgla :) mbwrobel najsensowniejszym sposobem zredukowanie byłoby niewątpliwe zrobienie silnika napędzanego innym rodzajem paliwa :)
mbwrobel
21.04.2010 05:31
Więc po co ta redukcja spalania i zmniejszanie pojemności silników? Niech do transportu teamów na wyścigi używają tirów napędzanych LPG, a nie samolotów odrzutowych - będzie to zdrowe dla środowiska. Swoją drogą ciekaw jestem ile szkodliwych substancji trafia do środowiska wskutek procesu wypiekania kompozytów, utylizacji zużytych opon, produkcji i utylizacji kombinezonów, kasków, itp. F1 z założenia jest nieekologiczna, a w sposób sensowny zredukować to można jedynie rezygnując z wyścigów. Po co więc to całe pie*nie głodnych kawałków o ekologii. Ekologiczne byłyby wyścigi "sieczką pędzonych" konnych wozów drabiniastych na drewnianych kołach, bo nawet "spaliny" służyłyby użyźnianiu gleby. Zwyczajne nauczenie ludzi "szanowania" odpadów przyniosłoby więcej korzyści środowisku, niż bardzo drogie pomysły włodarzy F1 na pseudo oszczędności. A z pierwszą częścią wypowiedzi Hauga zgadzam się w stu procentach.
Adam1970
21.04.2010 04:48
Boeing musi ograniczyć pojemność silników albo nie latać do Japonii . A Haug do roku 2013 musi rzucić palenie.
Lukas
21.04.2010 04:35
Tym szkodzi, że więcej roślin rośnie - ciasno się może zrobić :D
pawel92setter
21.04.2010 04:29
A w czym szkodzi emisja CO2. Może mi ktoś wytłumaczyć? ;) Będę wdzięczny.
Lukas
21.04.2010 04:28
Poplątanie z pomieszaniem w tej wypowiedzi...