Lotus projektuje samochód na rok 2011 bez KERS
Fernandes: "Nie będziemy używali KERS w przyszłym roku i za taką decyzję stoją dobre powody"
25.05.1012:36
2288wyświetlenia
Zespół Lotus Racing nie będzie korzystał z systemu KERS w sezonie 2011, pomimo spodziewanego powrotu technologii odzyskiwania energii kinetycznej do Formuły 1 w przyszłym roku.
Nie będziemy używali KERS w przyszłym roku i za taką decyzję stoją dobre powody- cytuje słowa szefa zespołu Tony'ego Fernandesa fińska gazeta Turun Sanomat.
W tym roku musieliśmy kupować niemal wszystkie części samochodu od innych dostawców, ale teraz jesteśmy w położeniu umożliwiającym zbudowanie całego auta w naszej fabryce.
Próbujemy zatem wykorzystać doświadczenie, jakie zdobyliśmy z obecnym samochodem i uczynić cały projekt bardziej wydajnym. Gdybyśmy mieli używać KERS, zgodnie z decyzją technicznej grupy roboczej, to wtedy musielibyśmy zaczynać wszystko od zera pod względem rozłożenia masy. Duże zespoły są w innej sytuacji, mając już doświadczenie z KERS z wcześniejszych lat. Widzieliśmy jednak w ubiegłym sezonie, że nie jest łatwo zmusić KERS do wydajnej i niezawodnej pracy - pochłonęło to mnóstwo czasu, pieniędzy i zasobów. W Lotusie jesteśmy w pełni przekonani, że poradzimy sobie bez tego systemu.
Obecnie techniczna grupa robocza FOTA finalizuje szczegóły na temat powrotu KERS, przy naciskach ze strony Ferrari i Renault, aby system pozwalał na uwolnienie mocy rzędu 150 KM przez dziesięć sekund na każdym okrążeniu. W 2009 roku uwalniana po wciśnięciu specjalnego guzika na kierownicy dodatkowa moc wynosiła 80 KM i można jej było użyć przez mniej niż siedem sekund na okrążeniu.
Wydaje się, że KERS będzie nadal dobrowolnym systemem w latach 2011 i 2012, a obowiązkowy stanie się dopiero w 2013 roku po wprowadzeniu nowej formuły silników. Decyzja FOTA o zgodzie na ponowne używanie KERS po tym, jak stowarzyszenie zespołów uzgodniło rezygnację z tego w roku 2010, jest spodziewana w najbliższy weekend w Turcji. Regulamin techniczny F1 cały czas zezwala na korzystanie z KERS, ale FIA będzie musiała zatwierdzić zmianę parametrów systemu.
Źródło: Motorsport.com
KOMENTARZE