Hellmund ujawnił pierwsze szczegóły na temat toru w Austin

"Mam nadzieję, że ludzie będą postrzegali go jako powrót do starszych, tradycyjnych torów"
15.07.1019:45
Marek Roczniak
2004wyświetlenia

Tavo Hellmund - promotor wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych w Austin, który ma zostać rozegrany po raz pierwszy w 2012 roku - ujawnił pierwsze szczegóły na temat toru Formuły 1 mającego powstać w Teksasie. Za jego projekt odpowiedzialne jest biuro Hermanna Tilke.

Mam nadzieję, że ludzie będą postrzegali go jako powrót do niektórych starszych, tradycyjnych torów, choć oczywiście z uwzględnieniem obecnych wymogów bezpieczeństwa stawianych przez FIA - powiedział Hellmund w wywiadzie udzielonym serwisowi AUTOSPORT w ostatni weekend na Silverstone.

Będzie miał naprawdę szybką sekcję, zawierającą całkiem wymagające zakręty. Mam słabość do kilku sekcji, jakie widziałem na Silverstone, zatem być może również je tam zobaczycie. Ponadto będzie duża różnica wysokości - prawdopodobnie więcej niż sto stóp od najniższego do najwyższego punktu. Będą całkiem ładne widoki i wydaje mi się, że będzie to odejście od torów, jakie zostały ostatnio wybudowane dla F1.

Ostateczne szczegóły na temat lokalizacji toru mają zostać opublikowane już niebawem, a układ toru prawdopodobnie poznamy w ciągu najbliższych kilku tygodni. Hellmund skomentował też komentarze sceptyków, którzy nie wierzą w powodzenie całego projektu i kwestionują też możliwości finansowe organizatorów. Z całym szacunkiem myślę, że jest to ciekawa sprawa, ponieważ nikogo nie powinno obchodzić, skąd pochodzą moje fundusze - stwierdził.

Mogę tyle powiedzieć - grupa, którą zebraliśmy jest światowej klasy. Niektórzy z inwestorów to dobrze znane osoby, których tożsamość prawdopodobnie nie zostanie nigdy upubliczniona, co jest efektem zamierzonym, ponieważ ich prywatność i anonimowość to część umowy. Mogę jednak powiedzieć, że pan Ecclestone nie zdecydowałby się na umowę, gdyby nie był zadowolony z pakietu finansowego. Podobnie władze stanu Teksas nie zrobiłyby tego, co zrobiły (w kwestii podatkowej).

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

9
zbj
16.07.2010 07:43
@ christoff.w, sto stóp, a nie metrów
MaxKapsel
16.07.2010 07:19
No to mnie rozwaliło: "Niektórzy z inwestorów to dobrze znane osoby, których tożsamość prawdopodobnie nie zostanie nigdy upubliczniona, co jest efektem zamierzonym, ponieważ ich prywatność i anonimowość to część umowy. " - chyba się domyślam kim oni są - zapewne większość z nich można znaleźć na pewnej stronie FBI, a w dodatku mają jakoś tak włosko brzmiące nazwiska... No ale mają kasę, nie chcą się ujawniać, Hellmund każe się panom redaktorom odp... od finansów, a Bernie jest zadowolony i w dodatku jeszcze coś mieszali przy podatkach... mocno idę o to, że to są chłopaki z Sycylii, bo jeśli nie oni to mogą być tylko... Arabowie z Al-Kaidy!?;) A sam tor? pożyjemy zobaczymy, ciekawe czy będzie dużo betonowych wylewek na budowie :)...
mbg
16.07.2010 06:39
Laguna Seca zakręt nr.8 . mmm To dopiero by było wyzwanie dla kierowców. Oj by się działo. Po Austin nie spodziewam się raczej czegoś interesującego. Tilke chyba tylko jeden tor zaprojektował całkiem przyzwoicie (pod względem widowiska) . Istanbul Park.
rajnerGT
16.07.2010 05:13
Przydałby się taki korkociąg jak na Laguna Seca :D
Dasqez
15.07.2010 10:13
Monopol Tilke na tory zaczyna mnie już irytować, dajcie wykazać się komuś innemu, młodszemu, który nie będzie się bał zaryzykować, oczywiście w granicach "standardów bezpieczeństwa FIA".
Ramzi
15.07.2010 09:48
Sądze że nie wiesz co to F1. A jeśli chodzi o tor...zapowiada sie kolejne lotnisko, albo wyschniete jezioro.. no coz Tilke nie improwizuje...wszystkie tory ma podobne do siebie a szkoda...
Puma23
15.07.2010 07:31
"Co o tym sadziecie? ;)" - masz bujną wyobraźnię ;] Jak z tym torem będzie to zobaczymy. Na razie nie znamy nawet układu, więc nie ma się czym podniecać.
juras70
15.07.2010 07:25
100 stóp a nie metrów.. Czytaj dobrze a nie na szybko Chodzi o to że w USA tory się różnią od tych w Europie, Azji. Tam nie ma betonowych poboczy tylko trawa/piach
christoff.w
15.07.2010 06:58
Kazdy tor podobny,bo przeciez czy na SPA czy w Malezji czy gdziekolwiek indziej mozna doszukac sie podobnych jak nie identycznych zakretow czy odcinkow toru wiec koles sie podnieca ze chcialby zrobic mix toru Silverstone z jakims innym tylko po co skoro mamy juz takie tory!? Z tym wznesieniem to nawet fajna sprawa ale zeby az 100metrow? Niewierze? p.s; Ja to bym zrobil jakis taki torek zeby byl w rodzaju slimaka ze spirala w dol by im sie troszke w glowach zakrecilo a pozniej z jakas rampa albo mostem i fosa by musieli przeskakiwac na drugi koniec.Mieliby spore problemy z trafieniem w odpowiednia linie,hihi..By sie dzialo! Co o tym sadziecie? ;)