Virgin nadal walczy o 10 miejsce w klasyfikacji konstruktorów

Nick Wirth: "Będziemy dawać z siebie wszystko do samego końca i zobaczymy"
10.08.1014:01
Marek Roczniak
1583wyświetlenia

Dyrektor techniczny Virgin Racing - Nick Wirth uważa, że brytyjski zespół nadal musi starać się wywalczyć o dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów w tym sezonie.

Virgin jest obecnie dwunasty w mistrzostwach, a jego najlepszym rezultatem w wyścigu jest jedno 14 miejsce. HRT dwukrotnie zdobyło taki wynik i jest jedenaste w generalce, a dziesiątkę zamyka Lotus z najlepszym wynikiem w wyścigu P13. Przy braku punktów to właśnie miejsca na mecie decydują o kolejności w klasyfikacji konstruktorów.

Potrzebujemy dwunastego miejsca w wyścigu, ponieważ nasi rywale byli w stanie skorzystać ze sprzyjających okoliczności we wczesnej fazie sezonu i zdobyli kilka dobrych wyników - powiedział Wirth magazynowi AUTOSPORT. Musimy stawiać na osiągi samochodu, aby być przygotowanym na wykorzystanie ewentualnej okazji. Będziemy dawać z siebie wszystko do samego końca i zobaczymy.

Wirth przyznaje, że Virgin potrzebuje wyścigu, którego nie ukończy wiele samochodów, ponieważ normalnie nawet w deszcz nie mogą liczyć na zajęcie wyższego miejsca. To byłoby przejawem zbytniego optymizmu uważać, że uda nam się to tylko dzięki mokremu torowi, pomimo wielkiego talentu naszych obydwu kierowców, a w szczególności przy doświadczeniu Timo Glocka - powiedział szef techniczny zespołu.

Podkreślił jednak, że osiągi Glocka w kwalifikacjach do Grand Prix Węgier, gdzie udało mu się pokonać obydwu kierowców Lotusa, napawają Virgin optymizmem. Takie tory, jak Hungaroring, z wolnymi zakrętami, dotychczas nie faworyzowały nas w odniesieniu do Lotusa, zatem nasze osiągi tam pokazały postęp, jakiego dokonaliśmy. Skupiliśmy się na rozwoju w drugiej połowie tego roku i musimy to kontynuować - powiedział Wirth.

Zobaczymy, czy Lotus przestanie rozwijać obecny samochód. Mamy nasz plan, ale każdy zespół w pit-lane ciężko pracuje. Jestem pewny, że w świetle obecnych kontrowersji dotyczących skrzydeł, ludzie będą musieli przemyśleć, co zamierzają zrobić ze swoimi samochodami w pozostałej części sezonu i w istocie z samochodami na przyszły rok.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

3
Anderis
10.08.2010 03:24
Virgin mimo tego, że ostatnie 4 wyścigi kończyło przed HRT, szanse na wyprzedze tamtego zespołu w generalce ma marne. Szkoda, że na tak odległych pozycjach w WCC wciąż decyduje przypadek.
mbg
10.08.2010 01:41
panie Fasola nie uda się panu nawet wyprzedzić HRT. W dobie współczesnej F1 rzadko kiedy zdarza się że odpadnie z wyścigu 8 kierowców . Przeważnie i tak wy odpadacie. HeHe.
Carlo's
10.08.2010 01:05
Potrzebują szalonego wyścigu i dobrej niezawodności by wykorzystać każdą nadarzającą się okazję..