Wideo z jazdy Chandhoka po nowym torze w Korei

Film przedstawia zapis wideo z kamery pokładowej na bolidzie Red Bull
07.09.1012:22
Marek Roczniak
3630wyświetlenia

AUTOSPORT zamieścił na YouTube zapis wideo z kamery pokładowej na bolidzie Red Bull Racing, wykonany podczas pokazowej jazdy Karuna Chandhoka na Korea International Circuit, która miała miejsce w ostatnią sobotę.

Tor nie jest jeszcze w pełni gotowy do ścigania się, jako że nie ma nigdzie tarek i brakuje też kilku barier, ale asfalt jest już wylany, aczkolwiek nawierzchnia jest na razie bardzo śliska. Niemniej jednak film pozawala przekonać się, jaka jest charakterystyka tego obiektu, na którym pod koniec października rozegrane zostanie inauguracyjne Grand Prix Korei Południowej.

Przypomnijmy, co Chandhok powiedział w sobotę po zakończeniu jazdy bolidem Red Bulla: Tor ma bardzo interesujący układ. Stanowi on ciekawą mieszaninę zakrętów, co może pomóc w wyprzedzaniu - szczególnie w pierwszym sektorze, gdzie znajdują się długie proste i wolne nawroty. Prosta po zakrętach 1 i 2 jest naprawdę długa, będzie więc okazja do jazdy w strumieniu aerodynamicznym za innym bolidem, podobnie, jak ma to miejsce w Szanghaju. Począwszy od zakrętu 7 rozpoczyna się szybka sekcja następujących po sobie zakrętów - aż do linii start-meta - wygląda więc na to, że kierowcy Red Bull Racing polubią sektory 2 i 3.


Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

18
trzykropek
09.09.2010 01:41
Dół na dole... Ale myślę, że zdążą...W sumie zamiast Korei mogliby wrócić do San Marino, lub na Indianapolis :-)...
skan
08.09.2010 08:58
Jak dla mnie fajnie, że są wysokie krawężniki bo przynajmniej nie będzie takiego cięcia na zakrętach i może niektórzy w obawie przed uszkodzeniem bolidu będą jechać wolniej i może dzięki temu będzie więcej wyprzedzania ;) No i wydaje się, że jest całkiem sporo miejsc do wyprzedzania w porównaniu z innymi torami.
kubikathebest
07.09.2010 10:07
no faktycznie, mocne dohamowania są najważniejsze przy wyprzedzaniu, jest ich na tym torze kilka i pewnie zobaczymy sporo akcji na torze, a jak myślicie jak ten nowy tor spsuje bolidowi renault i kubicy?
bombka
07.09.2010 06:21
LUKE,ale są też długie proste z mocnymi dochamowaniami a to wiadomo sprzyja wyprzedzaniu. Ale tak ja piszesz okaże się w trakcie wyścigu.
Ralph1537
07.09.2010 05:41
czemu właściwie Chandhok jeździł red bullem to nie jego zespół, a zazwyczaj zespoły nie pozwalają jeździc swoim kierowcom w innych bolidach niż swoich
LUKE
07.09.2010 03:48
Hmm sporo zakrętów nie wiem czy on będzie jakiś ciekawy. Wolałbym go już ujrzec jako dokończony tor wiedząc gdzie można przycisnąc i jak mniej więcej dany zakręt przejechac. Ten tor będzie dobry dla RBR zwłaszcza 2 sektor , gdzie jest kręto. Kilka szybszych łuków też jest , ogólnie sie jeszcze zobaczy ;)
bombka
07.09.2010 02:43
Lukas to właśnie na śliskim torze szybciej się zużywają opony,po prostu opona się ślizga,przegrzewa i szybciej zużywa. Co do deszczówek to tak jak piszesz,ale wydaje mi się też że część toru była mokra. Ogólnie bardzo ciekawy tor,brakuje jeszcze tylko tarek na zakrętach.
psychoMSkaras
07.09.2010 02:38
hm..nowy śliski asfalt (killer dla opon lub nieszkodliwy) nie jarze o co wam chodzi.Choć kolejna fajna teza przez znawców jest zarzucona
steve-o
07.09.2010 01:09
to nie jest lotnisko w stylu Tilke... przyjemniej będzie może
oligator
07.09.2010 12:03
co do trybun bym sie nie martwil. kolo mnie jest stadion pilkarski (Stade Brestois), przeszlismy z drugiej do pierwszej ligi, to w 3 tygodnie zburzyli poprzednia wschodnia trybune (8 000) i wstawili nowa, duzo wieksza (20 000 miejsc).
MMM
07.09.2010 11:56
filmik robi dobre wrażenie dla kibiców, mi sie podoba ostatnia szykana .. i oczywiście długie proste a własciwie nawroty na ich końcu :)
MaxKapsel
07.09.2010 11:55
wszystko fajnie, tylko dlaczego oprócz prostej start-meta tam w ogóle NIE MA TRYBUN?!?! nie spodziewają się kibiców, czy myślą, że w te 2 miesiące jeszcze zbudują? wtf...?
MADMAX777
07.09.2010 11:37
@Lukas Zawsze wydawało mi się, że na śliskim asfalcie opony nie mają przyczepności (ślizgają się) i w związku z czym ulegają szybszemu zużyciu. Tak przynajmniej powiadają ;)
Lukas
07.09.2010 11:25
Nowy (śliski) asfalt jest niemal nieszkodliwy dla opon, a nie jest killerem. Dlatego na deszczówkach jedzie bo nie ma przyczepności, a one są bardziej miękkie.
Maraz
07.09.2010 11:11
Otóż wyobraź sobie, że Chandhok jeździł już kiedyś bolidem Red Bulla, a nawet był to pierwszy zespół, z którym odbył pełnoprawne testy w F1 :) Link: http://www.f1wm.pl/php/testy.php?sezon=2008&kierowca=86&dzial=6 Co prawda nie wiem, czy RB3 uważasz za porządny bolid, ale na pewne lepsze to niż HRT (Habeta* Racing Team) ;-p [sub]* dostałem ochrzan za Habeta Racing Team, bo powinno być przez "ch", więc niestety mój pomysł na nową nazwę wziął w łeb :D[/sub]
vivon
07.09.2010 10:51
czemu podczas takich jazd, albo innych imprez jeżdżą na deszczówkach? czemu chandook jezdzi w bolidzie red bulla? bolid rozumiem ze zeszloroczny? pewnie Hindus pierwszy raz w zyciu pozadnym bolidem jezdzi. moze wykradnie jakies dane;d
MADMAX777
07.09.2010 10:45
Dwa pierwsze zakręty, oj chyba będzie się działo. Dosyć kręty tor, zapewne będzie killerem dla opon, zwłaszcza z nowym asfaltem.
kokus
07.09.2010 10:42
yyyy, wysokie coś te krawężniki. Ma być położona jeszcze jedna warstwa asfaltu?