Newey: Historia z elastycznymi skrzydłami nie spowolniła Red Bulla

Lewis Hamilton z McLarena niedawno na nowo rozpalił dyskusję w sprawie skrzydeł bolidu RB6
04.10.1011:35
Grzegorz Filiks
1993wyświetlenia

Red Bull Racing po raz kolejny zaprzeczył sugestiom, jakoby historia z elastycznymi skrzydłami osłabiła dominację ich maszyny.

Lewis Hamilton z McLarena niedawno na nowo rozpalił dyskusję w sprawie skrzydeł bolidu Red Bulla sugerując, że tegoroczne dzieło projektanta Adriana Neweya po zawodach na Węgrzech znacznie straciło na konkurencyjności, ponieważ FIA stała się jeszcze bardziej rygorystyczna w kwestii przepisów dotyczących nadwozia.

Zespołowy kolega Hamiltona - Jenson Button również wspomniał o zmodyfikowaniu RB6, gdy spytano go o prawdopodobne osiągi stajni z Milton Keynes podczas nadchodzącego weekendu grand prix w Japonii: Suzuka szczególnie sprzyja Red Bullowi, ale musieli wprowadzić kilka zmian w swoim przednim skrzydle i podłodze. Już nie będą tak dominować, jak miało to miejsce w Budapeszcie - stwierdził aktualny mistrz świata w wywiadzie dla kolońskiej gazety Express.

Słowa reprezentantów McLarena wydają się mieć coś wspólnego z prawdą, ponieważ dziwnym zbiegiem okoliczności Fernando Alonso rozpoczął swoją passę zwycięstw od wyścigu na Monzy, a właśnie na te zawody Red Bull Racing przywiózł zmienione elementy aerodynamiczne. Niemniej jednak Adrian Newey powiedział Auto Motor und Sport, że modyfikacje nie miały nic wspólnego z FIA. Z łatwością przeszliśmy nowe testy na elastyczność na Monzy.

Z kolei szef austriackiego zespołu - Christian Horner określił ostatnie dyskusje o legalności RB6 jako niepoważne: Nie było wiele elementów, na które oni (rywale) się nie skarżyli. - cytuje słowa Brytyjczyka News of the World.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

7
yaper
04.10.2010 06:20
Gada, bo musi. To jasne, że ta afera spowolniła szaleńczy pęd RBR. Mimo wszystko na Suzuce będą mocni i nie zdziwi mnie PP i zwycięstwo w ich wykonaniu. Bolid Neweya nawet z ograniczeniami jest kosmiczny tyle, że ich przewaga nie jest już tak niebotyczna jak wcześniej.
kumien
04.10.2010 05:45
Dziwne, że Ferrari też miało elastyczne skrzydło i nagle wow, wyskoczyli jak z procy, bo zmienili sposób badania elastyczności. Poczekajmy na Suzukę, bo jak na razie to Monza była specyficzna, a Singapur głównie opierał się na przyczepności mechanicznej. W tej Red Bull nie jest taki mocny. Dziwne tylko, że to Mclaren tak bardzo gada o tej elastyczności :) Ferrari milczy, bo pewnie wie, że te testy nic nie dają :)
kkacper
04.10.2010 04:09
Ja już się przyzwyczaiłem że "nie" od RBR oznacza "TAK" w języku wszystkich innych :) tak więc prawdziwy tytuł news'a powinien być Newey: Historia z elastycznymi skrzydłami (nie) spowolniła Red Bulla (lub w ogóle wyrzucić nie) :)
melex
04.10.2010 12:33
spytaj się google'a "dlaczego kura przekroczyła ulicę", to się dowiesz...
vivon
04.10.2010 11:49
o co chodzi z tymi kurami?cos przegapilem?
Maraz
04.10.2010 10:14
Kury Neweya nie przechodzą przez ulicę - one są już ptakami lotnymi i przelatują nad ulicą ;-p
MaxKapsel
04.10.2010 10:07
Kura nie przeszła przez ulicę, powtarzam, kura nie przeszła przez ulicę...;)