Trzeci dzień testów w Walencji
27.01.0500:00
985wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Ricardo Tormo (Walencja) | |||||
David Coulthard | Red Bull Cosworth | mic | 1:09.175 | 99 | |
1 | Antonio Pizzonia | Williams BMW | mic | 1:09.447 | 97 |
1 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull Cosworth | mic | 1:10.224 | 100 |
1 | Fernando Alonso | Renault | mic | 1:10.398 | 87 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | mic | 1:10.597 | 111 |
1 | Takuma Sato | B.A.R Honda | mic | 1:11.140 | 83 |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | mic | 1:11.282 | 91 |
1 | Olivier Panis | Toyota | mic | 1:11.460 | 85 |
1 | Jenson Button | B.A.R Honda | mic | 1:11.557 | 68 |
1 | Andy Priaulx | Williams BMW | mic | 1:12.790 | 64 |
Jedynym kierowcą, który zmieścił się dzisiaj poniżej jednej sekundy straty do Coultharda, był Antonio Pizzonia. Brazylijczyk skoncentrował się na testowaniu różnych mieszanek opon Michelin, a oprócz niego zespół Williams w czwartek reprezentował także zeszłoroczny mistrz ETCC, Andy Priaulx. "Pierwszy raz zasiadłem za kierownicą obecnego bolidu Formuły Jeden i było to wspaniałe przeżycie, zupełnie inne pod każdym względem od tego, czego dotąd doświadczyłem. (...) Chciałbym uzyskać lepszy czas okrążenia, ale jak tylko wyjechałem na tor na nowych oponach, testy zostały przerwane ze względu na jakiś incydent", powiedział pochodzący z Jersey kierowca BMW, który dzisiejsze testy ukończył na ostatniej pozycji. Dla stajni z Grove był to ostatni dzień testów przed oficjalną prezentacją nowego bolidu, która odbędzie się w najbliższy poniedziałek, 31 stycznia.
Trzeci dzień testów nowego bolidu Renault R25 okazał się wreszcie dosyć produktywny - Fernando Alonso przejechał tym razem blisko 90 okrążeń, ustanawiając przy okazji czwarty czas dnia. Hiszpan rozpoczął wreszcie poznawanie charakterystyk nowego auta i pracę nad doskonaleniem ustawień, która przyniosła pozytywne efekty. Jutro z R25 zapozna się drugi kierowca francuskiej stajni, Giancarlo Fisichella, który dzisiaj za kierownicą zeszłorocznego bolidu zaliczył pełny dystans wyścigu w ramach programu rozwojowego opon Michelin. Włoch uplasował się o dziwo na niższej pozycji w stosunku do Alonso, mając blisko sekundę straty do swojego partnera.
Piąty czas uzyskał Jarno Trulli, zastępując w czwartek kierowcę testowego Toyoty, Ricardo Zontę. Włoch był najbardziej aktywnym uczestnikiem czwartkowych testów w Walencji, przejeżdżając ponad 110 okrążeń. Ponadto japońską stajnię ponownie reprezentował drugi kierowca testowy, Olivier Panis. Aktywność Francuza, który skupił się na testowaniu opon i pracy nad ustawieniami auta, ograniczyła nieco awaria silnika.
Podobne problemy spotkały także ekipę B.A.R, która zaliczyła dzisiaj trzecią spektakularną awarię silnika Hondy od prezentacji nowego bolidu 007. Biorąc pod uwagę fakt, że w sezonie 2005 silniki będą musiały wytrzymywać aż dwa wyścigi, fakt ten jest dosyć niepokojący, ale japońscy inżynierowie mają jeszcze czas na znalezienie wyjścia z obecnej sytuacji przed wyścigiem o Grand Prix Australii. Problemy przysporzyła dzisiaj także kondycja fizyczna Jensona Buttona, który zastąpił kierowcę testowego stajni z Brackley, Anthony'ego Davidsona. Z tego powodu Brytyjczyk testy musiał zakończyć przed czasem, plasując się na dziewiątej pozycji. Tymczasem Takuma Sato uzyskał szósty czas dnia, z trudem mieszcząc się poniżej dwóch sekund straty do Coultharda.
Zdjęcia z testów w Walencji można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com