HRT nawiązuje współpracę z biznesmenem Juanem Villalongą

Człowiek ten był w przeszłości m. in. dyrektorem generalnym firmy telekomunikacyjnej Telefonica
06.11.1011:01
Grzegorz Filiks
2522wyświetlenia

Zespół Hispania Racing ogłosił dzisiaj nawiązanie współpracy z hiszpańskim biznesmenem Juanem Villalongą. W oświadczeniu prasowym czytamy, ze głównym celem porozumienia jest uzyskanie zdolności do zbudowania o wiele bardziej konkurencyjnego zespołu.

Villalonga ma za sobą długa karierę, piastował m. in. stanowisko dyrektora generalnego firmy telekomunikacyjnej Telefonica i wprowadził ją do Formuły 1, decydując się na zostanie głównym sponsorem zespołu Minardi. Obecnie Hiszpan jest doradcą biznesowym.

Właściciel HRT - Jose Ramon Carabante powiedział, że przybycie Villalongi będzie wielkim impulsem dla całej ekipy. On zawsze czuł to, co ja - czystą pasję do motorsportu. Będziemy znacznie wzmacniali naszą zdolność do generowania innowacyjnych działań w zakresie marketingu i sponsoringu włącznie. Będziemy także zdolni do jak najlepszego wykorzystania jego doświadczenia z zakresu kierowania, wiedzy i relacji w dziedzinie technologii i komunikacji. Dzięki temu chcemy być w stanie w pełni wykorzystać szanse, jakie pojawią się na naszej drodze po tym trudnym pierwszym sezonie.

Villalonga stwierdził, że jego priorytetem będzie znalezienie nowych źródeł finansowania dla Hispanii. Formuła 1 jest zawsze związana z innowacjami, badaniami i technologią. Hispania Racing musi się odpowiednio prezentować w tej kwestii, mając stabilne kierownictwo. Kluczem do sukcesu jest jakość, a nie ilość sponsorów. Carabante spytany o wartość umowy z Villalongą odparł: To suma, która pomnaża i zwiększa zdolność rozwoju naszego zespołu.

Źródło: autosport.com, motorsport.com

KOMENTARZE

14
SirKamil
06.11.2010 01:16
Może mało wiem i mało czytam, ale jak się okazuje i tak sporo więcej od Ciebie. Tarek Obaid nie jest partnerem Renault F1 Team. http://www.genii-capital.com/Genii-Capital-News-and-Media Poczytaj, co pisze Genii Capial, na temat... Zwolnij trochę i zaczerpnij odrobinę aktualnej wiedzy, przed narzucaniem mentorskiego tonu. To co pisze w najmniejszym stopniu nie stoi w opozycji do działalności firmy JMI. Poza największymi "dealami" obsługiwanymi najczęściej z ramienia ciał zarządzających FOM czy FIA a za które JMI w standarowym profilu działania i obsługę umowy "kasuje" swój procent od kontraktu (vide: "największe dile" z UBS, LG, Cowrothem) w F1 jest jeszcze kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset podmiotów sponsorskich, inwestorskich, które pozyskiwane są w ostrej konkurencji przez same ekipy ich zajadłe działy marketingowe. No i dalej nie wiem w którym miejscy "myliłem się"... benethor: "@SirKamil: a kiedy ostatnio było coś o rozwoju w Virgin?:D" To jest przyjacielu argument w stylu: a u was biją murzynów... poza tym źle wycelowany. Dla mnie Virgin to sportowa pomyłka i nie mam zamiaru ich bronić-Bransonowi mimo potężnego zaplecza finansowego wystarczy BYĆ w stawce ze swoją marką i możliwie jak najmniej na to wydawać. Szkoda mi jedynie ludzi Manor, jeśli mają jakieś ambicje sportowe i nie zadowala ich działalność "byle taniej" i bolid robiony na Commodore 64;) Jeszcze jedno- nie deprecjonuje nawiązania współpracy z Villalongą- to dobra wiadomość- zwracam jednakowoż uwagę, że to nie jest jeszcze sponsor sensu stricte. Facet będzie miał cholernie trudne zadanie- w obecnym klimacie ekonomicznym i z wizerunkiem zespołu HRT umówmy się; niezbyt dobrym. Ściągnięcia do zespołu stabilnego i zapewniającego bezpieczeństwo finansowanie sponsoringu nie będzie łatwe.
quickmick
06.11.2010 01:04
@SirKamil No to mało wiesz jednak, albo mało czytasz: - Inwestorzy tacy, jak Villalonga działają na tej samej zasadzie, jak Marlboro w przypadku Ferrari (za odpowiedni wkład własny kupują tablicę reklamową (powierzchnię bolidu) i później (za wyższą cenę) sprzedają ją tym, którzy chcą się tam ogłosić... to dobry deal, zapewniam... włoży odpowiednią ilość gotówki przed rozpoczęciem sezonu, a jeśli zespół właściwie się rozwinie, odzyska ją z nawiązką... - Tarek Obaid jest w Renault - jest partnerem Lopeza i to on stoi za szykowanym związkiem z Protonem (Lotus Cars) - PetroSaudi zainwestowało ostatnio w instalacje roponośne w Malezji 2,5 miliarda dolarów i Tarek Obaid ma tam bardzo dobre układy - poczytaj sobie, co pisze np. Joe Saward na ten temat... - Gdyby było tak, jak mówisz, to firma Just Marketing International powinna już dawno zbankrutować - a to ona stoi za największymi "dealami" w F1 w ostatnim czasie (np. wejście UBS, LG, Lenovo, FXDD, Johnnie Walkera i Coswortha! do F1)
SirKamil
06.11.2010 12:40
quickmick, zacytuj mi dokładny fragment mojej wypowiedzi w której się mylę. Może być w rozbiciu na zdania i koniecznie z uzasadnieniem. Ja odniosę się do Twojej: "- po pierwsze Villalonga dysponuje takim własnym kontem, że byłby w stanie finansować starty HRT przez rok sam z własnego portfela" Co z tego? Nie wnikam w stan jego konta, nie przeczę, że jest człowiekiem majętnym- sęk w tym, że to nie jest sponsor i nie będzie finansował HRT z własnego kapitału za... nazwisko na bolidzie? W porywach może być inwestorem, który jednakowoż w odpowiednim czasie zwróci się po swoje pieniądze +... no właśnie. To jest łowca kapitału- facet z portfelem wypchanym wizytówkami (przenośnia), ale kasy z górny nie wnosi. Po pierwsze. "- po drugie, jest dla HRT kimś takim, jak Gerard Lopez i Tarek Obaid dla Renault" Lopez, wraz z Luxem to większościowi właściciele Renault. Odpowiednikiem Lopeza w Hispanii jest Carabante, nie "partner zespołu" Villalonga. Obaida już nie ma w Renault. Odpowiednikiem Villalongi w Renault jest Jean-Marc Bories, były prezes producenta luksusowych zegarków Berget i v-ce prezes Swatch- obecnie szef marketingu RF1, czyli właśnie "łowca sponsorów", tak jak Villalonga. Po drugie:) "Zapewniam Cię, że ten facet jest skuteczniejszy, niż "cały dział" " Zapewniam Cię, że działy marketingowe zespołów F1 zatrudniają śmietankę specjalistów od zdobywania kontraktów, gdyż... inaczej nie miałyby prawa istnieć.
Sobciu
06.11.2010 12:34
Virgin sukcesywnie dodaje małych sponsorów np. http://www.flickr.com/photos/bombriloficial/ Zresztą porównajcie kombinezony teraz i w Bahrajnie
quickmick
06.11.2010 12:32
@SirKamil Mylisz się: - po pierwsze Villalonga dysponuje takim własnym kontem, że byłby w stanie finansować starty HRT przez rok sam z własnego portfela - po drugie, jest dla HRT kimś takim, jak Gerard Lopez i Tarek Obaid dla Renault Zapewniam Cię, że ten facet jest skuteczniejszy, niż "cały dział" - z regionalnej, państwowej firmy telekomunikacyjnej Telefonica stworzył 3 koncern telekomunikacyjny świata (po Telmex i Vodafone)...
benethor
06.11.2010 12:29
@SirKamil: a kiedy ostatnio było coś o rozwoju w Virgin?:D
SirKamil
06.11.2010 12:12
To fajnie, ale wbrew wczorajszym doniesieniom to nie sponsor, ale facet mający ich szukać. Zespoły mają od tego całe departamenty i tutaj Hispania stara się dobić do minimum standardu. Ok, ale żywy pieniądz nadal pozostaje w perspektywie zdobycia... kiedyś.
Yurek
06.11.2010 11:34
@up - nie czaję, to chyba dobrze, że zespół się rozwija?
Gie
06.11.2010 11:28
HRT może jeździć w przyszłym sezonie tylko ile będzie miała wspólnego z tegorocznym HRT?
dxx91
06.11.2010 11:15
chyba jak dziewice wylecą :)
renegade
06.11.2010 11:08
Bedziemy krzyczeli w marcu ;-)
dxx91
06.11.2010 10:56
i gdzie ci krzykacze, którzy mówili, że HRT wejdzie na rok, pojeździ w ogonie stawki i wyleci z hukiem?
Ducsen
06.11.2010 10:49
W Virginie sprawa jest prosta - wystarczy, że Branson wyłoży większą kasę, a w porównaniu z dochodami całego Virginu wysunięcie choćby 100mln euro to malutki procent.
Simi
06.11.2010 10:41
HRT rośnie w siłę! ;) Zdaje się, że Virgin zostanie w tyle...:)