Cube mistrzem Makau!
Kierowcy po raz trzeci walczyli w tym prestiżowym wyścigu
19.11.1023:54
2442wyświetlenia
Za nami trzecia edycja prestiżowego LiGNA Grand Prix Makau. Kierowcy po raz kolejny wybrali się do byłej portugalskiej koloni, aby tradycyjnie pod koniec roku powalczyć o tytuł Mistrza Makau. Inauguracyjne Grand Prix Makau wygrał Kszyh2404, a w ubiegłym roku najszybszy był Kamarinho.
W tym roku rywalizacja odbyła się jednak poza rywalizacją ligową, więc na starcie pojawiło się wielu znanych kierowców LiGNY w tym aż 7 byłych lub obecnych kierowców królewskiej serii. Zmieniono również formułę rozgrywania jednego z najważniejszych wyścigów w kalendarzu LiGNY.
Najważniejszą zmianą była rezygnacja z bolidów GP2 i zastąpienie ich samochodami z Formuły 3. Spowodowało to, że poprawienie rezultatów z ubiegłego roku stało się niemożliwe, bowiem jak się później okazało są one około 10 sekund wolniejsze od tych w specyfikacji GP2. Wprowadzono również wyścig kwalifikacyjny. Krótka, dziesięciookrążeniowa rywalizacja o ustawienie na starcie.
W kwalifikacjach najszybszy okazał się Mateusz, który jako jedyny uzyskał czas poniżej 2 minut i 7 sekund i zdecydowanie pokonał resztę stawki. W wyścigu kwalifikacyjnym miał jednak pecha, ponieważ awaria techniczna na szóstym okrążeniu wyeliminowała go z dalszej rywalizacji, przez co do wyścigu głównego startował z odległego 10. pola, a nikomu chyba nie trzeba tłumaczyć jak ważna jest pozycja startowa na torze Guia Circuit.
Skorzystali na tym Byczek i Cube, którzy pozostawali głównymi kandydatami do zwycięstwa i zdobycia pole position do głównego wyścigu. Jednak na ósmym okrążeniu kierowca Lotusa w F1 History popełnił błąd i oddał zwycięstwo swojemu rywalowi z F1. Byczek stracił także drugie miejsce na rzecz Kojota i tak dojechali do mety.
Start do głównego wyścigu przebiegł bez większych problemów i wszyscy bez kolizyjnie przejechali pierwszy zakręt, liderem został Kojot, jednak już na drugim okrążeniu wyprzedził go Cube. Więcej zamieszania było w środku stawki gdzie pod koniec okrążenia z toru wypadł Byczek, a w niego wjechało jeszcze czterech innych zawodników i dwóch z nich zakończyło udział w imprezie.
Tymczasem w czołówce Cube odjeżdżał od Kojota i Radzia. Znów problemy techniczne dotknęły Mateusza, który tym razem zdołał pokonać zaledwie 4 okr, a na następnym okrążeniu wycofał się Radzio. Tym samym na trzecie miejsce awansował Unikalny.Nick, który wykorzystał błąd Pyćka w ostatnim zakręcie.
Taka kolejność długo się utrzymywała, aż do nieplanowanego pit stopu Unikalnego, któremu zaczęło brakować paliwa, wykorzystał to Corte, który zdobył tym samym swoje pierwsze podium w wyścigu LiGNY. O najniższy stopień podium pasjonujący bój stoczyli Kojot i Sobczak. Ostatecznie różnica na mecie między nimi wyniosła 0.007 sekundy! Pozostałe miejsca zajęli Unikalny.Nick, Pyciek i Hideto, który stracił jedno okrążenie do nowego Mistrza Makau.
Podsumowując tor Guia okazał się niezwykle wymagającym obiektem, dla kierowców LiGNY i niestety prawie połowa nie zdołała ukończyć głównego wyścigu. Poznaliśmy także nowego Mistrza Makau, który zachowa ten tytuł przynajmniej do przyszłorocznej edycji. Kierowcy odwiedzą tor Guia jeszcze raz w tym sezonie, podczas kończącego sezon WTCC - Race of Makau.
W tym roku rywalizacja odbyła się jednak poza rywalizacją ligową, więc na starcie pojawiło się wielu znanych kierowców LiGNY w tym aż 7 byłych lub obecnych kierowców królewskiej serii. Zmieniono również formułę rozgrywania jednego z najważniejszych wyścigów w kalendarzu LiGNY.
Najważniejszą zmianą była rezygnacja z bolidów GP2 i zastąpienie ich samochodami z Formuły 3. Spowodowało to, że poprawienie rezultatów z ubiegłego roku stało się niemożliwe, bowiem jak się później okazało są one około 10 sekund wolniejsze od tych w specyfikacji GP2. Wprowadzono również wyścig kwalifikacyjny. Krótka, dziesięciookrążeniowa rywalizacja o ustawienie na starcie.
W kwalifikacjach najszybszy okazał się Mateusz, który jako jedyny uzyskał czas poniżej 2 minut i 7 sekund i zdecydowanie pokonał resztę stawki. W wyścigu kwalifikacyjnym miał jednak pecha, ponieważ awaria techniczna na szóstym okrążeniu wyeliminowała go z dalszej rywalizacji, przez co do wyścigu głównego startował z odległego 10. pola, a nikomu chyba nie trzeba tłumaczyć jak ważna jest pozycja startowa na torze Guia Circuit.
Skorzystali na tym Byczek i Cube, którzy pozostawali głównymi kandydatami do zwycięstwa i zdobycia pole position do głównego wyścigu. Jednak na ósmym okrążeniu kierowca Lotusa w F1 History popełnił błąd i oddał zwycięstwo swojemu rywalowi z F1. Byczek stracił także drugie miejsce na rzecz Kojota i tak dojechali do mety.
Start do głównego wyścigu przebiegł bez większych problemów i wszyscy bez kolizyjnie przejechali pierwszy zakręt, liderem został Kojot, jednak już na drugim okrążeniu wyprzedził go Cube. Więcej zamieszania było w środku stawki gdzie pod koniec okrążenia z toru wypadł Byczek, a w niego wjechało jeszcze czterech innych zawodników i dwóch z nich zakończyło udział w imprezie.
Tymczasem w czołówce Cube odjeżdżał od Kojota i Radzia. Znów problemy techniczne dotknęły Mateusza, który tym razem zdołał pokonać zaledwie 4 okr, a na następnym okrążeniu wycofał się Radzio. Tym samym na trzecie miejsce awansował Unikalny.Nick, który wykorzystał błąd Pyćka w ostatnim zakręcie.
Taka kolejność długo się utrzymywała, aż do nieplanowanego pit stopu Unikalnego, któremu zaczęło brakować paliwa, wykorzystał to Corte, który zdobył tym samym swoje pierwsze podium w wyścigu LiGNY. O najniższy stopień podium pasjonujący bój stoczyli Kojot i Sobczak. Ostatecznie różnica na mecie między nimi wyniosła 0.007 sekundy! Pozostałe miejsca zajęli Unikalny.Nick, Pyciek i Hideto, który stracił jedno okrążenie do nowego Mistrza Makau.
Podsumowując tor Guia okazał się niezwykle wymagającym obiektem, dla kierowców LiGNY i niestety prawie połowa nie zdołała ukończyć głównego wyścigu. Poznaliśmy także nowego Mistrza Makau, który zachowa ten tytuł przynajmniej do przyszłorocznej edycji. Kierowcy odwiedzą tor Guia jeszcze raz w tym sezonie, podczas kończącego sezon WTCC - Race of Makau.
Wyniki Kwalifikacji | |||
Kierowca | Zespół | Czas okr. | |
---|---|---|---|
1 | Mateusz | NOW Motor Sports | 2:06.214 |
1 | Byczek | Champ Motorsport | 2:07.111 |
1 | Radzio | TOM'S | 2:07.360 |
1 | Unikalny.Nick | Fortec Motorsport | 2:07.405 |
1 | Cube | ART Grand Prix | 2:07.584 |
1 | SoBcZaK | Toda Racing | 2:07.735 |
1 | Kojot | ART Grand Prix | 2:07.935 |
1 | Corte | ART Grand Prix | 2:09.242 |
1 | hideto | Manor Motorsport | 2:09.334 |
1 | pyciek | City of Dreams/Raikkonen Robertson | 2:09.527 |
1 | Michael Angelo | ART Grand Prix | 2:10.172 |
1 | Owsianny | Manor Motorsport | 2:10.584 |
1 | Lobotomy | Champ Motorsport | 2:10.661 |
Wyniki wyścigu kwalifikacyjnego | ||||
Kierowca | Zespół | Okr. | Czas/Strata | |
---|---|---|---|---|
1 | Cube | ART Grand Prix | 10 | 21:37.439 |
1 | Byczek | Champ Motorsport | 10 | 22:01.128 |
1 | Kojot | ART Grand Prix | 10 | 22:04.313 |
1 | Lobotomy | Champ Motorsport | 10 | 22:08.000 |
1 | Owsianny | Manor Motorsport | 10 | 22:21.380 |
1 | pyciek | City of Dreams/Raikkonen Robertson | 10 | 22:24.315 |
1 | SoBcZaK | Toda Racing | 10 | 22:29.350 |
1 | Radzio | TOM'S | 10 | 23:12.169 |
1 | hideto | Manor Motorsport | 10 | 23:17.341 |
1 | Mateusz | NOW Motor Sports | 5 | DNF (DNF) |
1 | Corte | ART Grand Prix | 4 | DNF (DNF) |
1 | Unikalny.Nick | Fortec Motorsport | 2 | DNF (Suspension) |
1 | Michael Angelo | ART Grand Prix | 2 | DNF (Accident) |
Wyniki wyścigu kwalifikacyjnego | ||||
Kierowca | Zespół | Okr. | Czas/Strata | |
---|---|---|---|---|
1 | Cube | ART Grand Prix | 15 | 32:15.689 |
1 | Corte* | ART Grand Prix | 15 | 32:36.127 |
1 | Kojot | ART Grand Prix | 15 | 32:56.243 |
1 | SoBcZaK | Toda Racing | 15 | 32:56.250 |
1 | Unikalny.Nick | Fortec Motorsport | 15 | 33:26.038 |
1 | pyciek | City of Dreams/Raikkonen Robertson | 15 | 33:35.455 |
1 | hideto* | Manor Motorsport | 14 | 32:17.064 |
1 | Radzio | TOM'S | 8 | DNF (Suspension) |
1 | Mateusz | NOW Motor Sports | 6 | DNF (DNF) |
1 | Owsianny | Manor Motorsport | 4 | DNF (Suspension) |
1 | Lobotomy | Champ Motorsport | 3 | DNF (DNF) |
1 | Michael Angelo | ART Grand Prix | 1 | DNF (Suspension) |
1 | Byczek | Champ Motorsport | 0 | DNF (DNF) |
* - kwalifikacja do Race of Champions 2010 |
KOMENTARZE