Komentarze na temat opon Pirelli: Można hamować później i mocniej
Kierowcy F1 mają jeszcze parę innych ciekawych spostrzeżeń dotyczących nowego ogumienia
22.11.1018:48
5102wyświetlenia
Nie milkną głosy po zakończonych w sobotę pierwszych testach z przygotowywanymi na sezon 2011 oponami Pirelli. Nowemu ogumieniu podczas dwudniowych testów w Abu Zabi w szczególności przyglądali się tacy kierowcy, jak Felipe Massa czy Michael Schumacher, którzy zdawali się mieć największe problemy z produktami firmy Bridgestone w tym roku.
Partner Schumachera z Mercedesa - Nico Rosberg wywołał wiele spekulacji, gdy poproszony o porównanie ogumienia Pirelli z Bridgestone po swojej piątkowej jeździe głównie używał słów typu 'gorsze', 'słabsze' i 'wolniejsze'. Massa był w piątek najszybszym kierowcą i wyznał, że jest zadowolony z nowych opon, z kolei Schumacher był ostrożny w jakichkolwiek ocenach.
Używaliśmy bolidu z 2010 roku- powiedział w sobotę 41-letni Niemiec.
Wszystko zależy od tego, w jakim stopniu to ogumienie będzie odpowiadało naszemu przyszłorocznemu bolidowi. Jednak brazylijska agencja prasowa Agencia Estado cytuje Schumachera wypowiadającego się nieco bardziej optymistycznie:
To nie są ostateczne opony, ale te, których używałem dzisiaj zdawały się bardziej odpowiadać mojemu stylowi jazdy, zwłaszcza przednie.
Sebastien Buemi z Toro Rosso znalazł pewne kluczowe różnice nowego ogumienia w porównaniu do produktów Bridgestone.
To był nasz najlepszy start w całym roku!- wyznał Szwajcar dziennikowi Auto Hebdo, dzieląc się pierwszymi wrażeniami z używania opon Pirelli.
Możesz hamować bardzo mocno i bardzo późno. Podczas przyśpieszania przyczepność jest z kolei bardzo słaba i tracisz dużo przyczepności, poza tym zużycie (opon) wydaje się być większe. Na długich przejazdach miękka mieszanka kończy się dużo później od twardszej. Moim zdaniem oni (Pirelli) popełnili błąd i już powiedzieli, że to zmienią. Przednie opony są dobre. Ich reakcja jest odpowiednia.
Z Buemim zgadza się Rubens Barrichello z Williamsa, który w wywiadzie dla Agencia Estado ujawnił:
Przód samochodu jest trochę bardziej przyczepny, aniżeli tył. A co do powiedzenia ma szef sportowy Pirelli - Paul Hembery?
Biorąc pod uwagę to, czego nauczyliśmy się w Abu Zabi, zmienimy mieszanki, ale nie całą konstrukcję opony. Kierowcom szczególnie odpowiadała wydajność naszej przedniej opony - to coś, nad czym bardzo mocno pracowaliśmy.
Źródło: motorsport.com
KOMENTARZE