Kubica zadowolony z pierwszych testów R31

Polak był jednak nieco sfrustrowany prowadzeniem bolidu
03.02.1110:33
Igor Szmidt
5897wyświetlenia

Robert Kubica przyznał, że ma kilka powodów, aby być zadowolonym z potencjału jego nowego bolidu Lotus Renault GP, mimo różnych losów Polaka w pierwszy dzień testów w Walencji.

Choć Kubica zakończył dzień na piątym miejscu tabeli czasowej, to jednak był nieco sfrustrowany prowadzeniem bolidu oraz kilkoma drażniącymi problemami, które nie pozwoliły mu przejechać większej liczby kilometrów.

Mimo tych czynników Robert powiedział podczas przygotowań do drugiego dnia testów, że o wczesnej formie R31 myśli pozytywnie. Dziś był nieco inny dzień ze względu na kilka problemów z samochodem, jakie mieliśmy, a główną różnicą były opony - powiedział Polak. Bardzo ciężko jest więc uzyskać właściwe odczucie. Ogólne odczucia z jazdy nie są tak dobre, jak w zeszłym roku, lecz mam nadzieję, że to dotyczy wszystkich samochodów. Tak więc zobaczymy.

Kubica sądzi, że wysoki poziom degradacji opon uniemożliwił właściwą ocenę formy bolidu - choć mógł już powiedzieć dobre słowa na temat systemu KERS oraz ruchomego tylnego skrzydła. Myślę, że opony degradują się tutaj dość mocno, co miało duży wpływ na czasy okrążeń - powiedział. Dzisiejszy dzień nie był idealny do przyglądania się czasom i osiągom, choć oczywiście dobrze jest mieć pozytywne odczucie na temat konkurencyjności bolidu. Zrobiliśmy jednak dużo okrążeń i operowaliśmy systemem KERS od samego początku, jak również tylnym skrzydłem. Tak więc już teraz było kilka pozytywnych spraw, przy których nie było żadnych problemów - co zawsze jest dobre. Mieliśmy kilka problemów z bolidem, które miejmy nadzieję zostaną rozwiązane - jak dotychczas to się nam udawało i potem wszystko było dobrze.

Choć rywale z zespołów Red Bull Racing i Ferrari byli do tej pory szybsi podczas testów nowych bolidów, to jednak Kubica powiedział, że jego doświadczenia z BMW Sauber w 2008 roku pokazały mu, że nie powinno wysnuwać się wniosków po zaledwie kilku dniach testów. Powtórzę ponownie tę samą historię - lecz wciąż mam w głowie rok 2008. W Walencji testowaliśmy z takimi minami w zespole, jakbyśmy mieli skończyć ścigać się kolejnego dnia, ponieważ byliśmy naprawdę wolni. Potem półtora miesiąca później staliśmy w pierwszym rzędzie w Australii, więc rzeczy mogą zmienić się bardzo szybko - szczególnie w Walencji. Charakterystyka toru może być tutaj bardzo dziwna, więc dlatego niezbyt szukam tych uczuć, ponieważ jest to naprawdę specyficzny tor. Większość problemów, jakie cię tu spotkają, na 80% nie będziesz ich miał na torze podczas grand prix.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

16
maniekk150
03.02.2011 03:47
śledząc live timing na www.f1-direct.fr doszedłem do wniosku, że kubica ma wysokie tempo w dzisiejszym dniu. Jak wyjechał na tor 0 16:01h to powrócił do boksu o 16:33h i czasy kręcił między 1.16.00 a 1.18.00. Przez 30 minut utrzymywał takie tempo czyli jest dobrze bo troche paliwa na pokładzie musiał mieć
w.macko92
03.02.2011 02:45
Nagranie R31. Brzmi trochę dziwnie: http://www.youtube.com/watch?v=FnU2GSmisxU
dziadekm1
03.02.2011 02:28
Sorki że trochę zboczę z tematu ale czy ma ktoś może namiary na zdjęcia R31 w rozdzielczości 1280x800 tak żeby ładnie na pulpit pasowały. Z góry dzięki za odpowiedzi
jasiukowalski
03.02.2011 01:49
@jpslotus72 pewnie w tym http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=19085, może trochę przesadzili..... zobaczymy co z tego wyniknie.....
jpslotus72
03.02.2011 12:21
A jak wydech - w "dychę", czy zadyszka?...
dancom
03.02.2011 11:56
Robert poszedł na obiad, jak odzyska siły to zacznie kręcić poniżej 1:13.000
christoff.w
03.02.2011 11:53
Za to Sutil szaleje i walnal rekordzik pt: 1:13:201 :)
omen10
03.02.2011 11:46
Czyli Petrov jednak coś spierdzielił :/
francorchamps
03.02.2011 11:34
Niewiadomo, ale optymistycznie to nie nastraja.. Zwłaszcza że wczoraj też nie zrobili pełnego planu...
orzi
03.02.2011 11:27
Ktoś wiec czemu Kubica nie jeździ? Jaką mają awarie?
francorchamps
03.02.2011 11:08
up@ Żeby sprawdzić niezawodnoś bolidów.. co poprawić, co tylko skorygować lub co zacząc robić od nowa.. Popatrz na R31 w dniu dzisiejszym: Jest godzina 12:00 a Kubica zrobił 11 okrążeń przy 40 Glocka.. Właśnie po to są testy na takim torze :)
gnt3c
03.02.2011 10:51
to po kiego grzyba testują na tym obiekcie ja się pytam, skoro ma on się nijak do innych z kalendarza GP?
Lolkoski
03.02.2011 10:33
Może w tym jak to kiedyś powiedział Villeneuve, że jest tylko jeden producent opon w F1 i nie musi się zbytnio strarać w dostarczeniu jak najlepszych opon dla bolidów - no ale może dzięki temu będzie więcej wyscigów jak Kanada w 2010
jpslotus72
03.02.2011 10:20
Pirelli okazuje się sporym wyzwaniem dla kierowców - już kilku na pierwszym miejscu wymieniło problemy z nowymi oponami, a dopiero później KERS, ruchome skrzydło i inne nowinki... W czym jest problem - w zwykłym oswojeniu się z charakterystyką nowych opon, czy w możliwościach Pirelli?
blader
03.02.2011 09:57
@Huckleberry - aż zacząłem szukać ikonki "Lubię to!" pod Twoim komentarzem :D
Huckleberry
03.02.2011 09:39
Słyszałeś Helmut? ;)