Nowy samochód McLarena skrywa jeszcze tajemnice

Zespół zapowiedział innowacyjne rozwiązanie w obszarze zasilanej spalinami "dmuchanej podłogi"
04.02.1116:35
Marek Roczniak
3549wyświetlenia

Zespół McLaren twierdzi, że największe sekrety MP4-26 nie zostały jeszcze ujawnione podczas dzisiejszej prezentacji w Berlinie, choć mechanicy wtoczyli nowy bolid na Plac Poczdamski bez karoserii i można było zobaczyć co jest w środku, zanim założone zostały pokrywy.

Stajnia z Woking zadbała jednak o to, aby żadne sekrety związane np. z wydechem nie zostały ujawnione, umieszczając w środku samochodu plastikowe atrapy kluczowych elementów. Szef zespołu Martin Whitmarsh powiedział, że do rozpoczęcia sezonu nowy samochód będzie poddany agresywnemu rozwojowi i potwierdził, że dzisiaj zdradzili właściwie tylko jedno innowacyjne nowe rozwiązanie - boczne sekcje w kształcie litery „U”.

Musicie zdawać sobie sprawę, że nie widzieliście jeszcze wszystkiego - powiedział Whitmarsh podczas konferencji prasowej. Sądzę, że jest kilka całkiem interesujących elementów w samochodzie, które możecie zobaczyć. Są jednak też inne, które ukryliśmy przed wami i naszymi rywalami. F1 polega na nieustającym rozwoju, a my testy rozpoczniemy w przyszłym tygodniu. Wówczas samochód będzie wyglądał troszkę inaczej. Jest kilka fantastycznych innowacji. Nigdy nie mogę przestać się nadziwić, że nawet przy regulacjach narzucających tak wiele ograniczeń, zwłaszcza w obszarze dyfuzora, nadal jest duże pole do popisu.

Szef działu inżynierii w McLarenie - Tim Goss potwierdził, że samochód będzie wyglądał inaczej podczas testów w przyszłym tygodniu - zwłaszcza w obszarze zasilanej spalinami „dmuchanej podłogi”. Nie jest zaskoczeniem dla wszystkich zaangażowanych w Formułę 1, że rozwiązanie dotyczące wydechu ma znaczący wpływ na osiągi samochodu - powiedział. Nikogo raczej nie zdziwi fakt, że nie będziemy korzystać podczas testów czy wyścigów z wydechu, jaki mogliście zobaczyć dzisiaj w samochodzie. Będzie też trochę innych rozwiązań w innych samochodach i w naszym również.

Goss nie zdradził jednak, czy rozwiązanie opracowane przez nich będzie podobne do tego, jakie znalazło się w Renault R31, gdzie końcówki rur wydechowych znajdują się na krańcach bocznych sekcji bolidu, kierując spaliny pod podłogę, by wspomagały przepływ powietrza.

Źródło: autosport.com (1), autosport.com (2)

KOMENTARZE

10
NEO86
20.02.2011 10:15
Przecież nie tylko McLaren będzie rozwijał swój samochód ale inne zespoły także będą to robić więc nie ma się co ekscytować. Wszystko wyjaśni się w Bahrajnie
zdun
04.02.2011 08:21
moim zdaniem to jeszcze nikt ie przywiózł pakietu na wyścig. są monobloki i okrojone pakiety 2010. w tej chwili to można oceniać pakiet kolorystyczny a w tym wypadku lotus renault wygrywa go LRBP go
Hamiltonek
04.02.2011 05:14
McLaren wszystkich odstawi zobaczycie.
fernandof1
04.02.2011 04:12
Wszystkiego dowiemy się w Bahrainie :)
Gie
04.02.2011 04:03
Te odważne i innowacyjne rozwiązania mają te wadę że jeśli zawiodą to może być trudno je poprawić.
sas
04.02.2011 04:00
W wirtualnej prezentacji na strone Maca nie ma drążków ani typu pull rod ani push rod :) http://mclaren.com/2011revealed Ciekawe które rozwiązanie pojawi się w finalnej wersji. W tym co dziś wytoczyli w Berlinie z tego co widzę jest pull rod.
jpslotus72
04.02.2011 03:58
"Harry Potter i Tajemnice MP4-26" - zapowiada się bestseller...
lubczyk
04.02.2011 03:48
@JustBull, ja bym dołożył do grupy pościgowej LRGP.
JustBull
04.02.2011 03:47
Patrząc na innowacje konkurencji, ferrari może złapać zadyszkę już na początku sezonu. Czytając ten artykuł można się sugerować faktem, że McLaren może być liderem i to RBR i Ferrari bedzie gonić.
SkC
04.02.2011 03:46
Renault tez nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa