Kierowcy Chevroleta krytykują nowy format kwalifikacji WTCC
Kolejność startowa do drugiego wyścigu będzie ustalana na podstawie Q1 z odwróceniem Top 10
19.03.1112:08
4266wyświetlenia
Dwaj czołowi kierowcy Chevroleta - Rober Huff i Yvan Muller skrytykowali nowe zasady dotyczące kwalifikacji w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) na dzień przed pierwszą czasówką w sezonie 2011 na torze Curitiba w Brazylii.
O ile zasada wyznaczania kolejności startowej do pierwszego wyścigu weekendu pozostała bez zmian (miejsca 1-10 to kolejność z Q2, gdzie jeździ najszybsza dziesiątka, a pozostałe miejsca zgodnie z kolejnością kierowców wyeliminowanych z Q1), o tyle kolejność startowa do drugiego wyścigu nie będzie się już opierała na wynikach pierwszego biegu z odwróceniem kolejności Top 10.
Od tego sezonu rozstawienie na starcie do drugiego wyścigu będzie ustalane na podstawie pierwszej części kwalifikacji, ale z odwróceniem kolejności czołowej dziesiątki. Tak więc zdobywca dziesiątego miejsca w Q1 będzie startował z pole position do drugiego biegu. To - zdaniem Huffa i Mullera - spowoduje, że kierowcy nie będą dawać z siebie wszystkiego w kwalifikacjach, wybierając rzekomo łatwiejszą drogę, by zdobyć pole position do drugiego wyścigu.
Moim podejściem musi być celowanie w pole position i jeśli oznacza to zajęcie 10 miejsca w Q1, to będę chciał właśnie to osiągnąć- powiedział wczoraj Huff.
Po co starać się o lepszy wynik? Gdyby dali nam jakąś zachętę np. w postaci 10 punktów za bycie najszybszym, to wtedy dawalibyśmy z siebie wszystko. Nie widzę powodu, dlaczego miałbym ukrywać swoje podejście.
Trudno będzie jednak to osiągnąć. Musimy przejść do Q2, gdzie powinniśmy być w stanie zakwalifikować się w pierwszych dwóch rzędach. Wcześniej całym powodem wprowadzenia odwróconej kolejności na starcie było spowodowanie, aby najszybszy facet startował z 10 pozycji i przebijał się przez stawkę - to powodowało, że świetnie oglądało się to w TV.
Jego kolega zespołowy i zarazem aktualny mistrz świata Muller dodał:
To będzie pierwszy raz w mojej karierze, kiedy nie będę dawał z siebie 100% w kwalifikacjach. Nie jestem pewny, czy organizatorzy mogą zmienić regulacje w trakcie sezonu, ale może jest to coś, co powinno zostać przeanalizowane.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE