Zdaniem Neweya Red Bull dysponuje przewagą rzędu 0,5s
Okazuje się, że RBR jest też jednym z najwiekszych krytyków nadmiernego używania DRS
25.03.1113:02
2655wyświetlenia
Główny architekt sukcesów zespołu Red Bull Racing - Adrian Newey jest całkiem pewny siebie przed jutrzejszymi kwalifikacjami. Brytyjczyk twierdzi, że RB7 jest wyraźnie szybszy od swego głównego konkurenta - Ferrari 150° Italia.
Newey przyznał w wywiadzie dla Corriere della Sera, że po piątkowych jazdach
mamy 0,3 do 0,5 sekundy przewagi, szybko dodając, iż nie jest to zbyt komfortowe położenie:
Jeśli będziemy tylko siedzieć, wtedy otrzymamy niemiłą niespodziankę. Konkurencja jest bardzo twarda: Ferrari jest silne i wiem, że McLaren też, pracowałem kiedyś z nimi.
Sebastian Vettel nie chce przewidywać dokładniej przewagi, ale z optymizmem wypowiada się o jutrzejszym dniu:
Jestem przekonany, że Ferrari będzie bardzo silne, więc jeśli będziemy blisko nich, będzie to oznaczało, że jesteśmy w czołówce.
Red Bull przeciwny regulacji skrzydła z powodu słabszego silnika?
Media sugerują, że Red Bull zażądał tuż przed rozpoczęciem sezonu całkowitego zakazu używania ruchomego tylnego skrzydła (DRS) podczas treningów i sesji kwalifikacyjnych, ale zgody na to nie wyraziły wszystkie zespoły. Brazylijskie O Estado de S.Paulo cytuje Marka Webbera, który krytycznie wypowiedział się o zasadach używania regulacji skrzydła:
Pozwolenia nam na używanie tego systemu na wszystkich prostych, na wszystkich okrążeniach nie ma sensu.
Fińska gazeta Turun Sanomat twierdzi, że Red Bull sprzeciwia się regulacji skrzydła z powodu deficytu mocy silników Renault. Zdaniem mistrzów świata zmniejszanie oporu powietrza na prostych może jeszcze bardziej uwidocznić mniejszą moc silnika w porównaniu do głównych rywali, czyli ekipy Ferrari i Mercedesa:
Jeden zespół chce być inny, ponieważ ich prędkość na linii prostej nie jest tak dobra jak konkurentów- cytowane jest anonimowe źródło.
Źródło: onestopstrategy.com (1), onestopstrategy.com (2)
KOMENTARZE