Rumpfkeil ocenia kierowców Motopark przed sezonem 2011 F3 ES
Zespół Motopark zatrudnił 4 kierowców z 3 różnych kontynentów, w tym Kubę Giermaziaka
29.03.1111:43
3899wyświetlenia
Gianmarco Raimondo, Kuba Giermaziak, Kimiya Sato i Jimmy Ericsson - ci czterej kierowcy z trzech różnych kontynentów podpisali kontrakt z ekipą Motopark Academy na starty w Formule 3 Euro Series w sezonie 2011, który rozpocznie się już w najbliższy weekend. Timo Rumpfkeil pokusił się o ocenę każdego z nich przed rozpoczynającym się w ten weekend sezonem.
Dzięki wygranemu wyścigowi i kilku finiszom na podium, Jimmy Ericsson może się pochwalić udanym sezonem w niemieckiej F3. Dlatego jego przejście do F3 Euro Series ma jak najbardziej sens- powiedział szef zespołu Motopark o Szwedzie, z którym współpracuje już od dwóch lat.
Kimiyę Sato poznaliśmy podczas wyścigu o GP Makau F3, kiedy jechał w naszym zespole. To prawda, że nie był to jakiś wybitny wyścig dla niego, ale był bezproblemowy. Natomiast na ostatnich testach pokazywał już się z lepszej strony. Jestem bardzo zadowolony z zakontraktowania go, ponieważ ma on już doświadczenie zdobyte podczas dwóch lat rywalizacji w japońskiej F3.
Zarówno ja, jak i nasz nowy trener kierowców - Renger van der Zande doszliśmy do wniosku, że podczas testów pod koniec roku 2010 Gianmarco Raimondo był więcej niż bezkonkurencyjny w samochodzie zespołu, w którym uczestniczył w zmaganiach włoskiej F3. Byliśmy pod wrażeniem jego osiągów i od tej pory badaliśmy możliwość zatrudnienia go. Podpisaliśmy z nim kontrakt nawet zanim wykonał choćby jedno okrążenie w naszym samochodzie. Braliśmy więc swego rodzaju kota w worku, ale jak do tej pory jesteśmy bardzo zadowoleni.
Kuba Giermaziak będzie czwartym i ostatnim kierowcą zespołu Motopark w tym sezonie F3 Euro Series, aczkolwiek będzie startował pod banderą 'Star Racing Team' za sprawą sponsoringu ORLEN Deutschland poprzez sieć stacji paliwowych STAR.
Pierwotnie planowaliśmy zatrudnić Kubę już w ubiegłym roku, jednak nie udało mu się zebrać wystarczającego budżetu. Dlatego jesteśmy szczególnie zadowoleni, że udało nam się to w tym roku. Był bardzo szybki podczas każdego testu i powinien podobnie jak jego koledzy finiszować w czołowej szóstce. Myślę, że wszyscy nasi kierowcy posiadają do tego umiejętności.
Harmonogram weekendu w Le Castellet (zawody połączone z LMS)
Piątek 10:40 - sesja treningowa 60 minut
Piątek 15:45 - sesja kwalifikacyjna 30 minut
Sobota 10:25 - I wyścig 40 minut (kolejność startowa na podstawie drugich najszybszych okrążeń w kwal.)
Sobota 15:00 - II wyścig 20 minut (kolejność startowa z odwróconą ósemką z R1)
Niedziela 9:40 - III wyścig 40 minut (kolejność startowa na podstawie najszybszych okrążeń w kwal.)
Źródło: f3euroseries.com
KOMENTARZE