Red Bull bada przyczynę słabego tempa Webbera

Horner: "Znaleźliśmy pewną usterkę przedniego skrzydła, która mogła mieć (negatywny) wpływ"
30.03.1110:08
Grzegorz Filiks
2667wyświetlenia

Red Bull Racing chce odkryć przyczynę słabego tempa zaprezentowanego przez Marka Webbera w inaugurującym tegoroczny sezon weekendzie wyścigowym na ulicach Melbourne.

Sebastian Vettel zdominował grand prix na torze Albert Park, podczas gdy Webber w tak samo skonstruowanym bolidzie walczył dopiero o piątą lokatę. Konsultant stajni z Milton Keynes - Helmut Marko jako pierwszy zasugerował, że Australijczyk mógł mieć usterkę w swoim samochodzie, a konkretnie problemy z podwoziem.

Byli w dwóch różnych światach - napisał Marc Gene pełniący rolę testera Ferrari w swojej kolumnie dziennika El Mundo. Szef RBR - Christian Horner zgadza się z przytoczonym stwierdzeniem: Musimy dokładnie się temu przyjrzeć. To była największa różnica, jaką kiedykolwiek widzieliśmy pomiędzy tą dwójką i naturalnie martwi mnie to.

Ojciec Webbera - Alan przyznał, że jego syn był sflaczały, gdy zdał sobie sprawę z dystansu dzielącego go od Vettela. Nie będę ustawiał się w kolejce po wyścigi takie jak ten w każdy weekend - powiedział Mark. Obejrzenie telemetrii po zawodach dało nam parę domysłów, ale naprawdę musimy rozłożyć auto by się dowiedzieć, czy wystąpił jakiś poważny problem.

Horner dodał: Znaleźliśmy pewną usterkę przedniego skrzydła, która mogła mieć (negatywny) wpływ, lecz trudno określić jak duży. Musimy przywieźć bolid z powrotem (do fabryki), spojrzeć na dane, znaleźć ewentualne uszkodzenia, dojść w jaki sposób zakłócały one pracę całej konstrukcji i upewnić się, że obaj (Webber i jego samochód) na następny wyścig w Malezji powrócą do gry.

Niemniej jednak Webber nie wyklucza swojej winy w słabym tempie, jakie pokazał w Australii. Oczywiście powinieneś przyjrzeć się wszystkiemu, w tym sobie samemu - przyznał.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

28
Sgt Pepper
30.03.2011 06:58
A ja nie wierzę. Bardziej przychylałbym się do wypowiedzi kolegi ice że gdy Vettel będzie miał bezpieczną przewagę- Webber cudem odzyska formę i będzie stawał na podium, ewentualnie żeby nie było podejrzane- będzie miał wzloty i upadki. RBR nie pozwoli na sytuację z zeszłego roku, kiedy to Webber osmielał się podnieść i zabrać głos na temat swojego WDC. Szansy na WDC raczej nie dostanie. Tak mi się wydaje.
Kamikadze2000
30.03.2011 06:19
Wierzę, że w Malezji wszystko wróci do normy! Przypomnijmy, że w Bahrajnie w 2010 roku było podobnie, a później Webber wrócił do gry. Będzie dobrze! :))
Sgt Pepper
30.03.2011 02:14
Mark najwyraźniej miał inne przednie skrzydło. Wrzucałem już fotkę jak po qualu schylał się i z niedowierzaniem obmacywał skrzydło Vettela. RBR nie dopuści do sytuacji takiej jak w tamtym roku. W tym roku załatwią go bez mydła i nie będzie miał szansy na majstra tak jak w zeszłym. Coś czuję że nadchodzi rozstanie z hukiem... Autem o takim potencjale nawet tak przeciętny kierowca jak Webber powinien zakwalifikować się i przyjechać jako drugi. Widocznie RBR postanowił nie dać mu w tym roku nadzieji na mistrza i tyle. Puścić też go za bardzo nie chcą, bo jeszcze coś wypapla ... :P
THC-303
30.03.2011 02:14
jednooki cyklop Będą chcieli dać Alguersuariego, który jest pupilkiem Marko, ale jeśli Buemi bedzie wciąż wygrywał zarowno w Q jak i w R to będzie Jaime ciężko. Jeśli wszyscy z dodatkiem Ricciardo będą lamić zostaje im już chyba tylko Adrian "zasłużyłem na lepszy zespół" Sutil mimo swoich zadatków kamikadze. Bo koniec końców złym kierowcą nie jest i ma większe doświadczenie niż Seb czy Jaime.
ice
30.03.2011 01:57
za pare wyscigow jak vettel bedzie mial juz duza przewage nad Webberem, to Mark pewnie dziwnym zbiegiem okolicznosci odzyska forme
jednooki_cyklop
30.03.2011 01:00
@wojo75 Myślę, że Webbera najprędziej zastąpi Buemi lub Algeursuari, ewentualnie Ricciardo.
chinoMoreno
30.03.2011 12:57
tu masz rację. to tylko moja teoria spiskowa
THC-303
30.03.2011 11:09
Nie chodzi mi o skrzydło tylko o dymanie Webbera ;>
wojo75
30.03.2011 10:56
RBR stawia na Vettela bo jest lepszy od Webbera. Myśle ze niedługo pojeździ Webber w RBR. Wygryzie go albo Kubica albo Massa.
chinoMoreno
30.03.2011 10:39
@THC-303 ja wcale nie napisałem że Mark Webber jest dobry. Uważam go za średniego kierowcę ale Vettela tez nie uważam za wspaniałego aczkolwiek lepszego (przynajmniej na pojedyńczym kółku lub jak prowadzi w wyścigu) od Webbera. Jeśli chodzi o lanie Vettela to nie zgadzam sie z tobą. Owszem w kwalifikacjach na ogół go leje ale w wyścigach już nie jest tak różowo. A co do RBR to nie chodzi o żadne teorie spiskowe tylko po prostu uważam że coś jest nie tak z ich skrzydłem albo ze skrzydłami pozostałych ekip. Nie wiem nie znam całościowo regulaminu FIA ale ze zdjęć, relacji ewidetnie widać że ich skrzydło prawie dotyka ziemię. Oczywiście możliwe że to jest legalne a może nie (pomimo iż przeszło testy). Jak widać po różnych komentarzach to nie jest tylko moje zdanie a to że ktoś ma inne zdanie niż Ty to nie znaczy że odrazu teoria spiskowa. Po prostu mam inne zdanie.
adnowseb
30.03.2011 10:18
@mbg A ja się nie podpisuję pod THC-303. Mam dla niego wielki szacunek i z uwagą czytam jego komentarze,ale teraz się nie zgadzam. RBR jest BARDZO zły, a Mark BARDZO dobry.
THC-303
30.03.2011 10:16
@mbg Osobiście lubię Webbera, ale... całe uznanie dla jego jazdy straciłem w 2005. Trawiłem go w środku stawki, nawet życzyłem mu paru podiów, bo to jego poziom, ale nic więcej mu się nie należy po tym co zobaczyłem w 2005. Bo przecież Heidfeld został dołączony do Williamsa w ostatniej chwili i jak mówił Frank "tylko na próbę". I nagle ta próba staje 3 razy na podium (2-2-3) i zdobywa PP, a Webber raz jest 3. I to w jakich okolicznościach? W takich, ze gdy Alnosno kończą się opony Heidfeld wyprzedza go za tunelem jak dzieciaka, a Webber w sposób za który ja dałbym mu karę (bo czy on tam się zmieścił w tej szykanie to wielce dyskusyjne). Warto też dodać, że Red Bull "nabył" go gdy był przeciętnym zespołem. Gdyby szukał kierowcy mając obecny potencjał (ba, nawet ten z 2009) wybór na pewno nie padłby na Marka.
mbg
30.03.2011 10:07
@THC-303 podpisuje się pod tym co piszesz. Najgorsze jest to że MW żali się i gra zawsze tego dobrego. Personalnie może jest sympatyczny, ale to jest F1 tu trzeba być po prostu szybkim.
akkim
30.03.2011 10:06
@qnt3c >>>> Tak, Horner z Helmutem mailem poprosili, i walnąłem chłopakom coś tam w wolnej chwili ;) niedrogo, za zgrzewkę Ich cudu, co w mig zaliczyłem, tylko przy mej masie nic się nie wznosiłem.
THC-303
30.03.2011 09:59
chinoMoreno kolejny fan teorii spiskowych? Czyli RBR jest zły a MW dobry? Pokaż dowody na swoje słowa to raz. Jeśli uważasz, że Webber jest dobrym kierowcą pokaż mi rok, w którym jeździł naprawde dobrze na tle partnera z zespołu (oczywiście nie licząc Pizzoni i dziadka Coultharda). Bo jak dla mnie leje go Vettel, lał go (jeszcze wyraźniej) Heidfeld (będący wtedy wyraźnie zakontraktowany jako 2 kierowca), nie odstawał od niego Rosberg w debiutanckim sezonie.
gnt3c
30.03.2011 09:54
akkim - "Oczywiście powinieneś przyjrzeć się wszystkiemu, w tym sobie samemu" - układasz rymowanki również Markowi :) ? Szacun...ile dają za coś takiego?
Adam1970
30.03.2011 09:40
Przyczyna słabego tempa RBR nazywa się " markwebber".
damian27
30.03.2011 09:40
RBR może i szybkie, ale delikatne. Przypomnę jak Vettelowi rozpadał się bolid w Singapurze w 2009 (lub 2008), albo Coultahrd jak zderzył się z Massa, lub jak przechechał przez tarkę, co się wtedy stało.
chinoMoreno
30.03.2011 09:38
Dymają Marka żeby pod koniec sezonu nie był tak groźny dla Vettela jak w poprzednim sezonie bo jeszcze przez przypadek wygrałby mistrzostwa a wtedy Helmut załamałby się że jego pupilek który 90% wyścigów wygrywa jadąc na czele (bo gdy dochodzi do wyprzedzania to chłopak się gotuje i nie potrafi tego robić zbyt dobrze) nie zdobyłby mistrzostwa. I pewnie dlatego dali Markowi skrzydło legalne
akkim
30.03.2011 09:29
@UP >>> Moglibyśmy się skupić na tej słabszej formie, lecz wymusił to Horner: Skrzydło nie jest w normie.
mat_eyo
30.03.2011 09:15
@ up nie, napisałeś w porządku ale jak widać zamiast zastanawiać się nad powodem słabszej formy Marka wszyscy tu staramy się jak najbarwniej napisać co mu się (nie)ugina :D
Sgt Pepper
30.03.2011 09:12
@ mat_eyo powinienem był napisać: Nie uginało się "tak jak trzeba"? :P
akkim
30.03.2011 09:11
@lotus >>> Że Mu nie leży, jak widać nie wprost Jego wina, ona raz kolejny Mu się nie ugina.
mat_eyo
30.03.2011 09:03
Skrzydło Webbera uginało się w zakresie zgodnym z regulaminem i dlatego przegrał z Ferrari, McLarenem i Renault :)
jpslotus72
30.03.2011 08:59
To paradoksalne, ale Markowi wyraźnie "nie leży" Australia...
Sgt Pepper
30.03.2011 08:55
Nie uginało się jak trzeba :)
mbg
30.03.2011 08:40
@Dae jak wszystkie "dzieci" Neweya. ;)
Dae
30.03.2011 08:29
"...Horner dodał: „Znaleźliśmy pewną usterkę przedniego skrzydła, która mogła mieć (negatywny) wpływ...' Przestało się uginać? Czy może zginało się nie w tym miejscu. ;[) Nie mniej jeżeli pewna usterka przedniego skrzydła powoduje negatywny wpływ (0,8sek) na osiągi bolidu, to aż strach pomyśleć co by się stało, gdyby jechał z taka dziurą jak Nick Heidfeld? No no strasznie delikatna konstrukcja to RBR