Fernandes: Nie planujemy zmiany nazwy zespołu

Malezyjczyk przyznał jadnak, że dojdzie do zmiany nazwy jego zespołu w GP2
27.04.1118:29
Nataniel Piórkowski
1784wyświetlenia

Tony Fernandes wyjawił, że nie zamierza w najbliższym czasie wprowadzać do Formuły 1 nazwy Caterham, która miałaby zastąpić obecne miano zespołu z Norfolk - Team Lotus.

Podczas imprezy na lotnisku w Duxford potwierdzono jedynie fakt zakupu samej marki, ale nie podano szczegółów dotyczących zmiany nazwy teamu, co sugerowały poranne informacje. Spekulowano, że wejście Caterhama do F1 zakończyłoby spór malezyjskiej ekipy z Grupą Lotus. Fernandes powiedział jednak, że nie zapadła decyzja odnośnie zmiany nazwy zespołu.

Nie wiem, szczerze mówiąc - powiedział pytany o możliwe przemianowanie zespołu. Czekamy na rozwój wydarzeń i wszystkie tego typu rzeczy. Idealnym scenariuszem jest małżeństwo tych dwóch marek. Ludzie mówili, że Lotus ma już swój własny zespół F1, ale co z tego? Jest przecież Manchester United i Manchester City. Ludzie zaczną rozumieć, co reprezentuje sobą każda marka i mogą powiedzieć: chcemy to lub chcemy tamto. Nie inaczej jest dla mnie i mam nadzieję, że uda nam się utrzymać obie marki.

Fernandes, który wcześniej prowadził rozmowy z Grupą Lotus przyznał teraz, że nawiązanie współpracy z Caterhamem było łatwiejsze, a w dodatku bardziej atrakcyjne: Oczywiście sądziliśmy, że Grupa Lotus była na wiele sposobów nieoszlifowanym diamentem, i że z zespołem F1 mogliśmy zrobić razem wiele rzeczy. To zabawne, że gdy idziesz w życiu jedną drogą, a ta zostanie zablokowana, to zmieniasz kierunek. Wtedy okazuje się, że nowa ścieżka wygląda na łatwiejszą i jest bardziej atrakcyjna.

Wiele osób mówi: robisz to ponieważ tracisz Team Lotus? To nieprawda - dodał Fernandes zaprzeczając, że dokonał zakupu brytyjskiej marki spodziewając się przegrania sporu sądowego o stosowanie nazwy Lotus. Malezyjczyk wyznał jednak, że jego zespół startujący w GP2 zmieni nazwę, jeżeli tylko pozwolą na to przepisy: Mogę potwierdzić dosyć klarownie, że będziemy mieli Caterham GP2 Team. Muszę sprawdzić to w przepisach: zmienić nazwę na Caterham i dodać AirAsia w roli sponsora. Tak więc byłoby to AirAsia Caterham. Zapytaliście mnie o to i jest to moja natychmiastowa reakcja, ale nie wiem jeszcze kiedy i jak to zrobimy.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

3
Aeromis
28.04.2011 10:53
@jpslotus72 Porównanie do Arsenalu Kijów także nie trafione, bo Lotus Renault już drugi rok gra w lidze mistrzów czym niewątpliwie jest F1. Ciężko stwierdzić ile u Fernandesa jest biznesu, a ile pasji, jednak nie jest niczym niezwykłym, że ludzie o podobnej pasji na wszystko patrzą kompletnie inaczej i co jeden uzna za swoją drogę - drugi skrytykuje w całości i tak właśnie widzę wątek obecnej marki Lotus/"Lotus" oraz zostawiania legendy w spokoju. W poczynaniach Fernandesa nie widzę chęci podszywania się pod legendę Lotusa, a odwoływania się do niej, przy chęci utworzenia go od nowa, bo każdy sport jest bezlitosny i na choćby najznamienitszym dziedzictwie wyników się nie zbuduje. Fakt że można nieco zarobić, ale to "nieco" raczej do Fernanda nie pasuje. Często po wielkim królu jego dziedzictwo kontynuowane w rękach przodków upadało, a przejęte przez kogoś spoza - rosło w siłę, czego właśnie Lotusowi szczerze życzę. Nikt nie przejmie tego co stworzył Colin Chapman, ale też szkoda by to pozostało jedynie tylko rzadko wspominaną historią, bo sport to nie muzyka. Dodane: Patrząc na upadającego Williamsa tym bardziej kibicuję Team Lotus.
jpslotus72
27.04.2011 05:26
Akurat przykład z M. United i M. City pasuje tu jak wół do karety. To są o kluby o własnych, bogatych tradycjach, nie podszywające się pod nikogo - swoich "marek" nie kupiły za pieniądze - to są po prostu dwa oryginały. "Team Lotus" Fernandesa przypomina mi bardziej piłkarski klub Arsenał Kijów (liga ukraińska), którego nikt przecież nie pomyli z Arsenalem Londyn. [quote]To zabawne, że gdy idziesz w życiu jedną drogą, która zostanie zablokowana, to przechodzisz na inną drogę.[/quote] To właśnie robi Fernandes - lawiruje. Jak nie udało się "podpiąć" pod Chapmana wprost, to robi się to okrężną drogą - przez Caterham [quote]który wyewoluował z zaprojektowanego przez Colina Chapmana w latach 1950 modelu Lotus Seven.[/quote] Cytat z poprzedniego newsa: http://www.f1wm.pl/php/news_id-21582.html
Yurek
27.04.2011 05:10
"Idealnym scenariuszem jest małżeństwo tych dwóch marek." - polałbym mu za to zdanie.