Porsche Carrera World Cup - o co w tym chodzi?

Przedstawiamy kilka faktów na temat nadchodzącego finału Porsche
23.06.1109:03
Paweł Zając
3917wyświetlenia

W nadchodzący weekend zostanie rozegrany Porsche Carrera World Cup, największy wyścig pucharu Porsche w historii. Poniżej postaramy się przybliżyć kilka najważniejszych faktów dotyczących tej imprezy.

Zawodnicy będą musieli przejechać sześć okrążeń toru Nürburgring Nordschleife, czyli połączonej pętli grand prix wraz z legendarnym „zielonym piekłem". W wyścigu będzie więc do przejechania 152,268 km.

Wyjątkowo podczas tej rundy rywalizacja rozpocznie się dzień wcześniej. Już dzisiejszego popołudnia kierowcy wyjadą na godzinny trening. W piątek odbędą się godzinne kwalifikacje, a wyścig rozpocznie się w sobotę o godzinie 10.30.

Nadchodzące zmagania będą regularną rundą we wszystkich europejskich pucharach Porsche. Prócz zawodników z Porsche Supercup na starcie zobaczymy również ekipy z pucharu niemieckiego, brytyjskiego, włoskiego, francuskiego i skandynawskiego. Dzięki temu w bezpośredniej walce zmierzy się prawie 120 aut.

Aby ułatwić widzom rozeznanie w stawce, organizatorzy nadali wszystkim kierowcom trzycyfrowe numery, z których pierwsza cyfra reprezentuje dany puchar. Supercup oznaczony będzie cyfrą 0, 1 przypadło Carrera Cup France, z 2 pojedzie Carrera Cup Germany, puchary z Wielkiej Brytanii dostały 3, Carrera Cup Italia 4, a Skandynawom przypadł numer 5. Oznacza to, że Kuba Giermaziak, który na co dzień ściga się z numerem 10, podczas tego wyścigu będzie miał na aucie numer 010. Nicolas Armindo, który rywalizuje w niemieckim Carrera Cup z numerem 99, na Nordschleife będzie oznaczony cyframi 299.

Zawodnicy rywalizujący w dwóch pucharach, np. Supercup i niemieckim Carrera Cup, będą zdobywali punkty w obu seriach. W klasyfikacji zespołów jedynie ekipy z Supercupu będą punktowały na Nürburgringu. Ponadto najlepsza trójka zawodników otrzyma nagrody pieniężne. Zwycięzca Porsche Carrera World Cup otrzyma 11 tysięcy euro. Drugie miejsce to 8 tysięcy, a najniższy stopień podium to 6 tysięcy euro. Oprócz tego zawodnicy otrzymają również nagrody finansowe, takie jak podczas normalnej rundy każdego z pucharów.

Podczas tej specjalnej rundy wszyscy zawodnicy będą musieli korzystać ze specjalnego podwozia, dostosowanego do wymagań Północnej Pętli. Standardowe podwozia używane na co dzień nie są dozwolone. Stawka podczas tego wyścigu podzielona jest na dwie klasy. Jedna z nich to modele 911 GT3 Cup z lat 2007-2009 z silnikiem o pojemności 3,6l i mocy 420 koni. Druga klasa to nowsze modele z silnikiem o mocy 450 KM. Każdy zawodnik będzie miał do dyspozycji dwa komplety opon na suchą nawierzchnię i jeden komplet opon deszczowych. Wyścig rozpocznie się ze startu lotnego podzielonego na grupy złożone z maksymalnie 70 samochodów.

Źródło: racecam.de

KOMENTARZE

4
sas
23.06.2011 03:02
na czym polega specjalność podwozi na Nordchleife?
malina23
23.06.2011 12:10
http://www.racecam.de/index.php?lang=de&site=tvzeiten&rid=160&sid=27
adimas1991
23.06.2011 08:56
czy będzie jakiś stream z transmisji treningów i Q?
Adakar
23.06.2011 08:00
start jak do 24 godzin Nurburga. Słabsze klasy startują za drugim czy tam trzecim safetycarem w odstępach kilkunasto-dziesięcio sekundowych. A tor jest na tyle pojemny, że nie powinni się dogonić ;-) Weterani z Niemiec startujący wcześniej w VLN, czy tacy zawodnicy jak Blekemolen x2 czy Huisman będą w czubie bez dwóch zdań :-)