Renault straciło ulgę dotyczącą dmuchanych dyfuzorów

Red Bull oczekuje wyjaśnień ze strony FIA
09.07.1111:18
Marek Roczniak
4218wyświetlenia

Red Bull Racing oczekuje na wyjaśnienia ze strony Międzynarodowej Federacji Samochodowej po tym, jako ciało zarządzające Formułą 1 zdecydowało, że zespoły korzystające z silników Renault straciły zgodę na pozostawianie do połowy otwartej przepustnicy w czasie hamowania.

Sugeruje się, że FIA utrzymała zgodę na 10-procentowe otwarcie przepustnic z gorącym nadmuchem (z użyciem paliwa), o co zabiegały Mercedes i Ferrari. Jednakże po wczorajszych kontrowersjach Federacja wycofała się z ulgi dla Renault i francuski producent silników jest także ograniczony do 10%, nawet jeśli stosuje „zimny” nadmuch.

Christian Horner i Adrian Newey z Red Bulla udali się od razu do dyrektora wyścigów z ramienia FIA - Charliego Whitinga celem uzyskania wyjaśnień na temat zaistniałej sytuacji. W mediach pojawia się też wzmianka o możliwości złożenia protestu przez aktualnych mistrzów świata.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

35
NEO86
09.07.2011 08:24
zoolwik, 09.07.2011 11:53 Swoją drogą redbulle maja niezły tupet - nie dość ze łamią regulamin, łaskawie nie zostali pozbawieni wszystkich punktów i jeszcze mają czelność protestami grozić. Niby jak Red Bull łamie regulamin? Luka w przepisach to nie łamanie regulaminu
BlindWolf
09.07.2011 05:56
To początek cyrku :(
Sgt Pepper
09.07.2011 02:11
@up McLarenowi też powinni ten gorący nadmuch zabanować i tyle. Nie mielibyśmy problemu i tego całego cyrku.
pawlos
09.07.2011 11:43
@Sqt Pepper Z tego co wyczytałem w jednym z artykułów na f1wm.pl, Renault zostało o tyle niesprawiedliwie potraktowane, że McLarenowi FIA zezwoliła na tzw "gorący nadmuch" czego Renault nie stosuje. Te 50% to miało być zadośćuczynienie za ustępstwo wobec McLarena. W mojej ocenie Renault zostało potraktowane wyjątkowo perfidnie. Postawa FIA śmieszy mnie bym bardziej, że z tego co pamiętam RedBull wykorzystywał ten system w ubiegłym sezonie. Dlatego dziwna jest to sprawa, że nagle obudzili się z tym w środku tego sezonu. Zakazać wszystkiego, co daje przewagę RedBullowi!!! Szanse będą przecież równe dla wszystkich. Niech kopiują rozwiązania innych. A co:))))
Sgt Pepper
09.07.2011 11:36
Protest ze strony Renault i RBR to byłby już szczyt hipokryzji. Hmmm... "Panowie !!! Protestujemy przeciwko równym warunkom dla wszystkich !!! My mamy silniki Renault, więc należy nam się lepsze traktowanie i handicap w postaci 50% otwarcia przepustnicy. Inni niech się gonią. Ma im wystarczyć 10."
pawlos
09.07.2011 11:31
Cyrk na kółkach. Szefowie Renault także się nie popisują. Przez stanowczy brak sprzeciwu wybrykom FIA. Powinny chyba tam polecieć głowy
Nirnroot
09.07.2011 11:16
Traci? Hahahahaha.... Niestety FIA udzielające się w F1 od wielu lat jest równie wiarygodne jak Północnokoreańska propaganda. Od czasów Ferrari International Assistance robią beznadziejne zmiany regulaminowe co rok (pamiętacie, że zaledwie 6 lat temu nie wolno było zmieniać opon?) i są owładnięci byciem 'eko'. Niestety polityka to wszystko rujnuje... :/
Karol26
09.07.2011 11:08
Jak by nie wprowadzali zakazu to teraz nie było by takich cyrków. FIA traci wiarygodność :/
jpslotus72
09.07.2011 10:58
Bo nie trzeba było tego w ogóle ruszać w trakcie sezonu - tylko albo przed, albo po. A tak - włożyli kij w mrowisko i muszą w nim teraz siedzieć gołym tyłkiem... To wszystko już nie na moje nerwy - kończę, zanim naruszę regulamin.
cobra
09.07.2011 10:51
Z przednim skrzydłem to myślę FIA sobie jeszcze furtkę zostawia... jeżeli okaże się, że RBR nadal będą odstawiały resztę stawki to nagle pewnie sobie przypomną, że jest nielegalne. ;)
Lysy
09.07.2011 10:46
Może FiA jeszcze wymyśli ograniczenie prędkości na prostych tak do 280km/h żeby każdy miał wyrównane szanse ;/
ZenekGP
09.07.2011 10:40
...No dobra, a co z tym "wtryskiem paliwa do połowy cylindrów podczas hamowania" w bolidach z silnikiem Mercedesa? I ciekawe co za "ulge w przepisach" dostało Ferrari od FIA, bo wygląda na to, ze na tym "niepasującym" im torze są całkiem żwawi-jakby najmniej zwolnili z całej czołówki...Może dlatego, ze rzucili palenie (Marlboro);)
Sgt Pepper
09.07.2011 10:27
@dan193t Co ma do tego wysokość tyłu ? Jest takie coś jak " minimum ride height" i wysokość przodu/tyłu ma się tu jak pięść do nosa. A że skrzydło RBR jest bliżej asfaltu niż u innych- każdy to widzi. Problem jest w testowaniu. FIA robi testy statyczne, a te bolid RBR zdaje na celująco.
Lysy
09.07.2011 10:11
@Venio Właśnie! Red Bull złóżcie protest, FIA świetnie się bawi tymi zakazmi, trzeba ich przykrócić, bo to szopka a nie F1 ;/
dan193t
09.07.2011 10:07
skrzydlo testy przeszło, więc nie ma co mówic o nielegalności, ja myślę że tył RBR jest dużo wyższy niż McLarena i dlatego jest taka róznica w zachowaniu przedniego skrzydla, a mclaren bardzo dobrze to wykorzystuje w kapmanii antyNeweyowej
benethor
09.07.2011 10:05
Z przednim skrzydłem to kibice widzą jak dziala, niektóre teamy(SF?) wiedza jak działa, FIA nie wie nic albo udaje
krzysiek_aleks
09.07.2011 09:59
A rok temu z przednim skrzydłem to co?
Venio
09.07.2011 09:58
Dziura w regulaminie to nie łamanie regulaminu.
Sar trek
09.07.2011 09:58
O jakim łamaniu regulaminu ty mówisz? Kiedy RBR złamał regulamin ? Ograniczeniu w dmychaniu wprowadzono teraz.
zoolwik
09.07.2011 09:53
Swoją drogą redbulle maja niezły tupet - nie dość ze łamią regulamin, łaskawie nie zostali pozbawieni wszystkich punktów i jeszcze mają czelność protestami grozić.
THC-303
09.07.2011 09:48
Ja dalej sądzę, że Red Bullowi to specjalnie nie zaszkodzi. Zamiast sekundy przewagi będa mieli pół, ot co :P Zaszkodzi Webberowi, bo będą go objeżdżać Ferdki, Guziki i inne Hamiltony. I bynajmniej nie martwi mnie to. Inna sprawa, że FIA z każdą decyzją kompromituje się coraz bardziej. Najpierw zniszczenie wyprzedzania i wprowadzenie omijania (przy okazji wprowadzając nierówne szanse dla walczacych), potem zmiana reguł w trakcie gry, teraz zmiana dla jednych o 50, a dla drugich o 90 procent przepisów, co jest jawną dyskryminacją i co gorsza nie powiadomienie o tym.
MatiXF1
09.07.2011 09:46
FIA kompletnie się ośmiesza, niech lepiej zostawią ten sport jak i wszystkie inne przez nich kierowane w spokoju! Najpierw silniki 1.6 V6 w F1, tak samo jakieś dziwaczne w WTCC, zmiana przepisów w WRC (przez które nowy samochód Forda wygląda jak wóz klasy S2000) i zmiany w ILMC troche tego z dużo
Krauza
09.07.2011 09:43
Burdel, paranoja i idiotyzm ze strony FIA...
zoolwik
09.07.2011 09:38
No ale zaraz przeciez niedawno wszyscy mówili z redbydła ze przeciez ta zmiana w ogole im nie zaszkodzi. Co więcej wiele osób podobnie uważało a teraz nagle co za awantury?
jednooki_cyklop
09.07.2011 09:35
Wszystko OK, tylko martwi mnie co by było, gdyby ta ulga dla Renault "nie wyszła na jaw"? Wszyscy by się ścigali na nierównych zasadach i nikt by o tym nie wiedział. Ciekawe ile jest takich tajnych porozumień? Chociaż nie, jednak nie chcę wiedzeć...
Arya
09.07.2011 09:35
Podobno tylko krowa nie zmienia zdania :P
tommy_ray
09.07.2011 09:35
Jezu co za cyrk, kompromitacja!Jeszcze dojdzie do tego, że podczas wyścigu będą zmieniać przepisy!
Sar trek
09.07.2011 09:34
Chyba skończę oglądać F1 i przerzucę się na Indycar. Żeby tylko Sauber tak zrobił oraz Vettel, Hamilton i Alonso, to bym nie miał już powodu, by oglądać F1. Najpierw DRS, a później tylko coraz gorzej.
leni93
09.07.2011 09:31
@ari2k5 no tak, ale Renault jako jedyne miało ulgę w postaci tego że mogli do 50% ten gaz otworzyć, a inni do 10%, jak dla mnie to wszyscy powinni mieć po równo, a nie jeden tak drugi inaczej bo FIA tak sobie rzyczy, a decyzja FIA w sprawie Renault była podjęta bez wiedzy żadnego innego zespołu więc nie ma co mówić, że nie zmienia się reguł w trakci gry, bo ta reguła została ustalona źle
Venio
09.07.2011 09:29
Dla mnie FIA od dawna jest skreślona. F1 powinno mieć własną "federację".
Lukas
09.07.2011 09:28
Właśnie problem w tym, że teraz to Mercedes dostaje ulgi :)
ari2k5
09.07.2011 09:26
@leni93 Nie zmienia się reguł w czasie gry. Były dyfuzory - zespoły mogły pracować, a nie teraz płakać, że oni mają przewagę.
oklasky
09.07.2011 09:25
Powinni wycofać te ograniczenia dla wszystkich i już.
leni93
09.07.2011 09:23
no i przynajmniej wszyscy są traktowani sprawiedliwie i równo, a nie
rafaello85
09.07.2011 09:23
Nie no, nie mogę. To jest istne APOGEUM kompromitacji FIA! Takich jaj, to nie pamiętam od lat.