Duma Enstone - Poznajcie Cary'ego Kravetsa
Cary to młodszy projektant układów mechanicznych, który pracuje w LRGP od półtora roku
13.07.1110:02
1770wyświetlenia
Odwiedziliśmy dzisiaj położoną wśród bujnej zieleni hrabstwa Oxfordshire fabrykę w Enstone, by dowiedzieć się nieco więcej o niektórych jej pracownikach, których praca ma ogromne znaczenie dla zespołu Lotus Renault GP. Pierwszy na naszej liście jest Cary Kravets, młodszy projektant układów mechanicznych, który pracuje tu od półtora roku…
Półtora roku
Cary Kravets
Młodszy projektant układów mechanicznych
Urodzony w Stanach Zjednoczonych Cary Kravets jest młodszym projektantem układów mechanicznych. Półtora roku temu skończył studia na wydziale inżynierii sportów samochodowych na Uniwersytecie Oxford Brookes i zaraz potem rozpoczął pracę w Enstone, gdzie jest członkiem zespołu projektowego ds. mechaniki.
Kiedyś wydawało mi się, że Formuła 1 leży poza moim zasięgiem- wyjaśnia z ożywieniem Cary -
…przy wyścigach pracuje zaledwie kilkuset z milionów inżynierów na całym świecie. To daje poczucie bycia członkiem bardzo wyjątkowej grupy.
Cary umie wyjść poza schematyczne myślenie i pomimo, że pracuje w Enstone od dość niedawna, brał już udział w pracach związanych z projektowaniem zbiornika oleju, ogniwa paliwowego i kierownicy. Pozostali członkowie zespołów zajmują się zagadnieniami z określonych obszarów, ale Cary nie wybrał jeszcze specjalizacji, choć przyznaje, że najwięcej satysfakcji sprawiła mu praca nad kierownicą.
Był to dla mnie bardzo prestiżowy projekt - podczas jego realizacji współpracowałem z kierowcami, by upewnić się, że zaprojektujemy kierownicę na miarę ich potrzeb i oczekiwań.
Cary rozwija się zawodowo podczas rozmów z bardziej doświadczonymi członkami zespołu - nie tylko pracownikami jego biura projektowego, ale także pracownikami hali produkcyjnej - mechanikami i operatorami maszyn.
Moja obecność im nie przeszkadza - chętnie rozmawiają ze mną i odpowiadają, kiedy pytam się ich «jak skonstruowałbyś daną część?»
Praca w Enstone jest dla mnie niezwykłą szansą. Bardzo podoba mi się szybki cykl produkcyjny i prace rozwojowe, które tak naprawdę nigdy nie dobiegają końca. Projektujemy nowe skrzydło praktycznie na każdy kolejny wyścig. Podczas każdej imprezy bolid jest wyposażony w jakieś nowe części. Pracuję nad czymś w pracowni, a tydzień później mogę oglądać tego efekty na torze. Tak zawrotnego tempa nie ma w żadnej innej branży. Poczucie, że coś, nad czym pracuję dzisiaj, mogę niedługo wziąć do ręki, daje mi wiele satysfakcji.
Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
KOMENTARZE