Przed GP Węgier - ustawienia Renault na Hungaroring

W ubiegłym roku Witalij Pietrow uzyskał swój najlepszy wynik w Formule 1 na torze Hungaroring
27.07.1115:19
Inf. prasowa
2492wyświetlenia

W ubiegłym roku Witalij Pietrow uzyskał swój najlepszy wynik w Formule 1 na torze Hungaroring, prezentując świetną formę przez cały weekend grand prix na Węgrzech, zwieńczony zajęciem piątego miejsca w niedzielnym wyścigu.

W tym roku może się nie udać powtórzyć tego osiągnięcia, jako że inny tor o zbliżonej charakterystyce nie pasował zbytnio obecnemu samochodowi Lotus Renault GP R31, ale zespół z Enstone ma nadzieję, że zdołał poprawić swoje auto od czasu Grand Prix Monako, i że teraz ciasny tor wymagający dużego docisku okaże się dla nie bardziej wyrozumiały.

&,tory/hungaroring.jpg,,

Ustawienia na tor Hungaroring:



Silnik
Chcemy uzyskać łagodny profil przeniesienia mocy, aby wzmocnić przyczepność przy wychodzeniu z zakrętów pokonywanych z małą prędkością oraz zapewnić ogólną dobrą sterowność bolidu.

Hamulce
Spore obciążenie hamulców pojawia się na wejściach w zakręty oraz na końcówkach dość długich prostych. Na odcinku od zakrętu nr 4 do zakrętu nr 10 obciążenie hamulców jest względnie małe, więc kierowcy muszą mieć pełne zaufanie do układu hamulcowego, jako że dość rzadko na trasie okrążenia trzeba mocno hamować.

Zawieszenie
Układ toru powoduje podsterowność. Aby jej zapobiec, potrzebna jest duża stabilność przodu. Na tym torze bolid będzie często najeżdżał na krawężniki, w czym pomocne będzie miękkie zestrojenie przedniego zawieszenia.

Skrzydło tylne
Konfiguracja skrzydła będzie zapewniała maksymalną siłę docisku.

Opony
Przewidziano miękkie i bardzo miękkie opony Pirelli P-Zero. Nawierzchnia i układ toru są wprawdzie dość łagodne dla opon, ale często występujące wysokie temperatury mogą spowodować inne problemy z mieszanką, na przykład powstawanie pęcherzy.

Skrzydło przednie
Układ toru wymaga maksymalnej siły docisku i przeciwdziałania podsterowności. W tym celu zastosujemy skrzydło o nowych parametrach.

Informacje o torze


  • Zakręt nr 1 - Silne hamowanie z prawie 300 km/h do poniżej 100 km/h. Najlepsze miejsce do wyprzedzania na całym torze.

  • Zjazd w dół prowadzący do zakrętu nr 2 dający kierowcom możliwość pokonania rywali podczas hamowania.

  • Zakręty od nr 4 do nr 11 następują szybko po sobie, więc będzie tu trochę hamowania. Sprzyjać im będzie raczej dobrze zbalansowane nadwozie o dużej zwrotności.

  • Zakręt nr 13 - drugi wiraż pokonywany z najniższą prędkością wynoszącą ok. 100 km/h.

  • Bardzo ważne jest prawidłowe wyjście z zakrętu nr 14 pokonywanego na trzecim biegu, ponieważ wyprowadza on na jedyną prostą tego toru, która z kolei kończy się zakrętem nr 1 dającym najlepszą okazję do wyprzedzania.

  • Hungoraring jest torem, którego przyczepność gwałtownie się poprawia w trakcie weekendowych wyścigów, co stanowi poważne wyzwanie dla właściwej konfiguracji bolidu - dylematem jest, czy uzyskana poprawa czasu przejazdu okrążenia wynika ze zmian wprowadzonych w bolidzie czy raczej z poprawy przyczepności nawierzchni?


Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com

KOMENTARZE

4
jercik
27.07.2011 07:05
@MairJ23 Forever Alone...
MairJ23
27.07.2011 06:40
jestem mocno ucieszony ze wyscig jest w tym tygodniu - nie sprawdzalem dawno kalendarza GP wiec nie wiedzialem. :) Tym razem mam caly weekend wolny - wiec spokojnei usiade i ogladne sobei weekend GP :) pozdrawiam wszystkich fanow F1.... sorki ze takie osobiste info tu wrzucilem ale tak si eciesze ze musialem komus powiedziec :P pozdro
Heikki
27.07.2011 05:12
W tamtym sezonie wprowadzili chyba z 10 ewolucji przedniego skrzydła, w tym sezonie bodajże raz zmienili boczne sekcje z tamtego sezonu i na tym się skończyło.........
cravenciak
27.07.2011 01:31
Po co sie chwalą, znowu ich FI wyprzedzi :(