Koniec z przesadnym oszczędzaniem ogumienia?

Ecclestone proponuje większą ilość opon, a Hembery opony kwalifikacyjne
11.08.1114:18
N. Piórkowski/M. Kotuła
2363wyświetlenia

Według Berniego Ecclestone'a i Paula Hembery, od sezonu 2012 może skończyć się proceder nadmiernego oszczędzania ogumienia przez kierowców podczas kwalifikacji.

Ecclestone powiedział niedawno włoskiej La Gazzetta dello Sport, że nowy dostawca ogumienia - firma Pirelli wykonała niesamowitą robotę przywożąc na Grand Prix szybko zużywającego się ogumienie, podnoszące tym samym atrakcyjność każdego wyścigu.

Brytyjczyk dodał jednak, że kwalifikacje są przez to często nieciekawe, gdyż kierowcy decydują się na zaoszczędzenie ogumienia na decydującą część weekendu - niedzielny wyścig. Rozwiązane jest bardzo proste. Chcemy dać kierowcom więcej kompletów ogumienia - powiedział szef Formula One Management.

Opona zaoszczędzona podczas treningów, bardzo często służy kierowcom do przejścia do dalszej części kwalifikacji, jednak później, bardzo często rezygnuje się z zastosowania świeżego kompletu opon, w celu walki o wyższe pozycje. To prawda - powiedział szef ds. sportów motorowych Pirelli - Paul Hembery w rozmowie z hiszpańskim dziennikiem sportowym AS. Musimy powstrzymać ten mały przekręt - dodał.

Tymczasem możliwy jest powrót opon kwalifikacyjnych w następnym roku. Pirelli zaoferowało zespołom powrót opon o krótkiej żywotności, donosi Autosport.

Pirelli proponuje zespołom powrót opon kwalifikacyjnych



Opony kwalifikacyjne zniknęły z wyścigów po sezonie 1991, w którym to Pirelli i Goodyear dostarczały zespołom bardzo przyczepną mieszankę, która najlepiej spisywała się podczas pojedynczego, szybkiego okrążenia. FIA zakazała tego typu opon po wycofaniu się Pirelli ze sportu, ponieważ Goodyear pozostał jedynym dostawcą ogumienia.

Szef Pirelli Paul Hembery powiedział, że włoski dostawca zaproponował zespołom powrót do tych opon w następnym sezonie i czekał na ich opinie o tej idei. Przedstawiliśmy zespołom nasz pomysł dotyczący opon kwalifikacyjnych i dostaniemy ich wsparcie - powiedział Hembery Jeżeli nie będą chcieli tego robić, my też nie będziemy. Być może będzie to krok za daleko i zbyt dużo do udźwignięcia dla zespołów, mimo to wyszliśmy z ofertą.

Źródło: onestopstrategy.com, autosport.com

KOMENTARZE

12
mrzaza
12.08.2011 05:55
Jedna mieszanka na kwalifikacje, dwie na wyścig + czasem jeszcze ustawienia pod spodziewany deszcz - za dużo się tu robi tych kombinacji. Już lepiej by wprowadzili oddzielne zestawy do zużycia podczas wyścigu i tylko na kwalifikacje, albo zwiększyli pulę opon na tyle, że nie byłoby konieczności ich oszczędzania.
Masio
11.08.2011 06:34
Nie powinno być żadnych ograniczeń opon!!!!!
Aeromis
11.08.2011 04:56
Jedno kontrowersyjne (sprawa mapowania silnika) zmieniają na pstryk, z drugim który jest powszechnie popierany czekają do następnego sezonu. Bernie kontynuuje serie dobrych wiadomości w czasie przerwy, ładnie sobie to zaplanował.
IceMan11
11.08.2011 04:36
@Schumacher - za to Jenson wolałby ten pomysł odłożyć na bok :). Myślę, że to dobry pomysł i rzecz jasna jestem na TAK :)
latak
11.08.2011 03:57
A mi wydaje się, że na opony kwalifikacyjne tylko HRT nie wyrazi zgody. Według mnie "Werdżin" z współpracą McLarena ma jakieś szanse myśleć o spokojnych kwalifikacjach za rok.
fordern
11.08.2011 02:48
Tak, tak, tak ! Trzy razy tak, z oponami kwalifikacyjnymi widzimy się w 2012 (oby !) :D
Schumacher
11.08.2011 02:32
Myślę że Vaginie i HRT jest to obojętne, ale Lewis już tylko na to czeka:)
Galvan
11.08.2011 02:06
Pewnie i tak Dziewice i HRT będą na nie, chyba, że przygotują niezłe bolidy na 2012r. Sam pomysł jest świetny, wtedy możnaby poznać prawdziwe tempo w kwalifikacjach a nie jakieś kalkulowanie "co się bardziej opłaca" jak np. u Alguersuariego, który z tylu stawki cisnął na zaoszczędzonych softach do top 10.
Ralph1537
11.08.2011 01:59
lepiej by dali osobno zestawy opon na treningi kwalifikacje i wyscig
Aquos
11.08.2011 01:26
[quote="punksnotdead"]I może częściej widzielibyśmy przypadki nie zmieszczenia w 107%. :)[/quote] I to jest właśnie powód, dla którego ta propozycja z pewnością nie spotka się z jednomyślną akceptacją wszystkich zespołów :)
punksnotdead
11.08.2011 12:29
Myślę, że opony kwalifikacyjne to ciekawy pomysł. Skończyłoby się wielkie oszczędzanie. I może częściej widzielibyśmy przypadki nie zmieszczenia w 107%. :)
jpslotus72
11.08.2011 12:25
"Ciepło, ciepło..." - idziecie w dobrą stronę, "chłopaki"...