Coulthard: Tilke musi stworzyć w Austin fantastyczny tor

"To musi być tor kierowców. Jeśli tak będzie, to (...) fani zapragną się na niego wybrać".
16.08.1122:56
Nataniel Piórkowski
1967wyświetlenia

Były kierowca Formuły 1 - David Coulthard stwierdził, że Hermann Tilke musi stworzyć naprawdę ekscytujący obiekt, jeśli powrót GP USA do kalendarza F1 ma okazać się sukcesem.

W przyszłym sezonie Formuła 1 powróci do Stanów Zjednoczonych, jednak amerykańscy fani ciągle pamiętają o słynnym zajściu na torze Indianapolis, gdzie w 2005 roku z wyścigu wycofało się czternaście bolidów korzystających z ogumienia Michelin.

Przypadek ten okazał się ogromnym ciosem dla popularności Formuły 1 w USA. Coulthard uważa jednak, że wyścig w Stanach Zjednoczonych jest integralną częścią mistrzostw świata. Szkot ma także nadzieję, że projektant toru w Austin - Hermann Tilke stworzy obiekt, który pobudzi wyobraźnię Ameryki, po tym, jak zaprojektowane przez niego ostatnio tory zostały okrzyknięte niezwykle nudnymi i niewymagającymi.

Potrzeba wyścigu w Ameryce jest podyktowana koniecznością stworzenia prawdziwych mistrzostw świata - aby naprawdę organizować mistrzostwa świata, kalendarz musi zawierać tak wiele krajów, jak to tylko możliwe. Byłem bardzo podekscytowany powrotem Indianapolis, zawsze mieliśmy tam wspaniałą frekwencję, jednak później strzeliliśmy sobie po stopach przez fiasko oponiarskie. Szczerze mówiąc, to nie miało to nic wspólnego z Indianapolis i oponami. To była polityka. Pamiętam, jak mówiłem przez radio: «Wystartuję w wyścigu, wystartuję w wyścigu» - powiedział Szkot magazynowi Road & Track.

Tilke ściga się osobiście w samochodach turystycznych - jeździł także po Nurburgringu - można by więc pomyśleć, że ktoś zaznajomiony z jednym z najbardziej przerażających i wymagających torów wyścigowych świata, powinien zaprojektować coś bardziej ekscytującego. Turcja jest dobra ze swoim zakrętem numer osiem. Jest wyboisty, ma wiele wierzchołków, więc jeśli zepsujesz pierwszy, to musisz się ratować i tracisz przez to czas. Malezja była pierwszym z nowych torów i ma trochę płynnych zakrętów.

Potrzebujesz wyprzedzania i szybkich zakrętów. Szybkie zakręty dają kierowcom emocjonującą jazdę, a jeśli oni wypowiadają się o nich pozytywnie, to fani również tak to odbiorą i będą chcieli tego doświadczyć. To musi być tor kierowców. Jeśli tak będzie, to fani będą o nim rozmawiać i zapragną się na niego wybrać - wyjaśniał Coulthard.

Źródło: setanta.com

KOMENTARZE

5
michal5
17.08.2011 10:42
tu jest różnica poziomów http://www.mibz.com/wp-content/uploads/2010/09/Austin-Circuit-01.jpg
Kamikadze2000
17.08.2011 08:44
Tak wszyscy narzekają na Tilke, ale co on może zrobic, jak przepisy są tak ostre! Wszystko musi stac na najwyższym poziomie w dziedzinie bezpieczeństwa. Bandy daleko, asfalt kilkadziesiąt metrów od toru. To sprawia, iż tory stają się tzw. "lotniskami". Okazuje się, że ciekawsze wyścigi są na torach węższych. Ale one są mniej bezpieczne. Może więc przepisy powinny byc mniej zaostrzone?? Tak to widzę... ;]
Karol26
17.08.2011 07:49
Korea jest chyba najlepsza z "NOWYCH" torów. Pozostałe to lotniska które nie dają takich emocji jak Spa czy Suzuka. Mam nadzieję, że będzie to ciekawy obiekt :)
damian27
17.08.2011 06:31
Jaki ten będzie to się okaże po zgaśnięciu czerwonych świateł. Co jak co ale tor w Korei nawet ciekawie wyszedł. Co do różnicy poziomów, tam ta różnica była pokazana x10 aby była widoczna na grafice :P "Ale chyba tak nudno jak w Bahrainie już być nie może." no chyba jeszcze tylko tor uliczny w Walencji :D
Buczo
16.08.2011 09:02
Literówka w temacie. Poprawcie. A co do toru, to jakoś nie jestem przekonany co do jego wspaniałości. Różnica poziomów ktora była tak widoczna na modelu wynosi zaledwie 40 metrów, więc drugie Spa to to nie będzie. Ale chyba tak nudno jak w Bahrainie już być nie może.