Drugi dzień testów na torze Silverstone
Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia ponownie uzyskał kierowca Renault, Fernando Alonso
14.09.0519:20
931wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso | Renault | mic | 1:17.015 | 111 |
1 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull Cosworth | mic | 1:17.665 | 83 |
1 | Alex Wurz | McLaren Mercedes | mic | 1:17.973 | 112 |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | mic | 1:18.018 | 78 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | mic | 1:18.517 | 71 |
1 | Nico Rosberg | Williams BMW | mic | 1:18.614 | 60 |
1 | Antonio Pizzonia | Williams BMW | mic | 1:18.693 | 33 |
1 | Christian Klien | Red Bull Cosworth | mic | 1:18.727 | 96 |
1 | Olivier Panis | Toyota | mic | 1:19.051 | 61 |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes (V8) | mic | 1:22.962 | 39 |
1 | Sakon Yamamoto | Jordan Toyota | bri | 1:23.502 | 72 |
Drugi czas dosyć niespodziewanie uzyskał kierowca testowy Red Bull Racing, Vitantonio Liuzzi, mając niewiele ponad pół sekundy straty do najszybszego kierowcy Renault. Włoch najwyraźniej postanowił udowodnić swoim pracodawcom, że popełnili błąd powierzając drugi bolid RB1 w ostatnich trzech wyścigach tego sezonu Christianowi Klienowi (P8), bowiem okazał się od niego aż o ponad sekundę szybszy. Obaj kierowcy łącznie przejechali blisko 180 okrążeń, kontynuując przygotowania do najbliższych wyścigów.
Poniżej jednej sekundy straty do Alonso zmieścił się jeszcze tylko kierowca testowy McLarena, Alex Wurz. Austriak podczas drugiego i zarazem ostatniego dnia testów w tym tygodniu dla stajni z Woking ponownie zasiadł za kierownicą standardowej wersji tegorocznego bolidu (MP4-20A) i kontynuował zapoczątkowane we wtorek testy opon Michelin, przeznaczonych do użycia na torze Suzuka. Pedro de la Rosa zaliczył tymczasem drugi dzień testów silnika V8 za kierownicą MP4-20B, poprawiając swój najlepszy czas z wczoraj o ponad półtorej sekundy. Strata Hiszpana do najszybszego kierowcy nadal była jednak dosyć duża, gdyż wyniosła blisko sześć sekund. Tym niemniej zespół nie natrafił na większe problemy i pierwszy test nowego silnika V8 na torze może uznać jako udany.
Odpowiednio na piątej i dziewiątej pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty, Ralf Schumacher i kierowca testowy Olivier Panis. Młodszy z braci Schumacherów zastąpił w środę drugiego kierowcę testowego japońskiej stajni, Ricardo Zontę, kontynuując zapoczątkowane przez Brazylijczyka przygotowania do najbliższych wyścigów. Panis skupił się ponownie na testach rozwojowej wersji tegorocznego bolidu (TF105B), jednak nie wiadomo, czy tym razem była ona również wyposażona w silnik V8. Z czasu uzyskanego przez Francuza wynika, że raczej był to V10.
Kolejno na szóstej i siódmej pozycji uplasowali się kierowcy testowi Williamsa, Nico Rosberg i Antonio Pizzonia, mając ponad półtorej sekundy straty do Alonso. Stajnia z Grove rozpoczęła dzisiaj przedostatnie testy w tym sezonie, których celem są głównie przygotowania do nadchodzącej Grand Prix Brazylii. Obaj kierowcy pracowali nad zawieszeniem i ustawieniami bolidu FW27, a także przeprowadzali próbne starty i postoje w boksach. Z ostatnich plotek wynika, że Rosberg, który po ostatnim wyścigu w Spa-Francorchamps objął prowadzenie w serii GP2, jest głównym kandydatem do zastąpienia Nicka Heidfelda w Brazylii. Wydaje się to jednak mało prawdopodobne.
Na ostatniej pozycji dzisiejsze testy ukończył Sakon Yamamoto, który w Grand Prix Japonii wystąpi w roli piątkowego testera zespołu Jordan. Japończyk przejechał dzisiaj ponad 70 okrążeń za kierownicą bolidu EJ15, a zatem więcej niż wynosi pełny dystans wyścigu na torze Silverstone. Oznacza to, że kwalifikuje się do otrzymania superlicencji FIA, wymaganej do udziału w oficjalnych sesjach F1.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com
KOMENTARZE