Toyota wybuduje drugi tunel aerodynamiczny

Budowa rozpocznie się już w przyszłym miesiącu i powinna zostać ukończona w sierpniu 2006 roku
17.09.0518:55
Marek Roczniak
917wyświetlenia

Wczoraj zespół Panasonic Toyota Racing poinformował o zamiarze wybudowania drugiego tunelu aerodynamicznego przy swojej siedzibie głównej w Koloni dla bolidów w skali 50%. Budowa rozpocznie się już w przyszłym miesiącu i powinna zostać ukończona w sierpniu 2006 roku. Japońska stajnia spodziewa się, że po przeprowadzeniu niezbędnych kalibracji nowy tunel będzie gotowy do użytku przed rozpoczęciem 2007 roku.

Drugi tunel aerodynamiczny będzie zbliżoną konstrukcją do obecnego, który funkcjonuje od 2001 roku i także pozwala na testowanie bolidów w skali 50%. Dobudowany budynek zostanie połączony z główną fabryką, a więc bolidy Toyoty nadal będą powstawały "pod jednym dachem". Obecnie większość czołowych stajni ma już dostęp do dwóch tuneli aerodynamicznych.

"Decyzja o wybudowaniu drugiego tunelu aerodynamicznego wynika z naszej chęci do stworzenia zwycięskiego zespołu Formuły 1, ale nie tylko my będziemy czerpać korzyści z tego obiektu", mówi wiceprezydent Toyota Motorsport GmbH, Yoshiaki Kinoshita. "Toyota ma trzy oddziały zaangażowane w sporty motorowe na całym świecie: Higashifuji w Japonii, Toyota Racing Development w Stanach Zjednoczonych i Toyota Motorsport w Niemczech. Te trzy oddziały aktywnie współpracują ze sobą, wymieniając się wiedzą i doświadczeniami. W związku z tym nowy tunel aerodynamiczny w Kolonii będzie także służył jako centrum badań aerodynamicznych dla innej aktywności Toyoty w sportach motorowych na całym świecie, w myśl naszego motto 'Jeden zespół, jeden cel', ilustrującego globalne podejście do wyścigów samochodowych".

Źródło: Toyota-F1.com

KOMENTARZE

9
Rysiek
19.09.2005 06:48
Japończycy mają to do siebie że nieustępliwie dazą do perfekcji,wydaje się że mając Japończyków jako partnerów np. jako dostawców silników lub innej technologii można skupić się na pozostałych pracach badawczych, ja mocno wierzę w Toyotę czy BAR Hondę, nie ujmując aktualnym mistrzom: McLarenowi, Ferrari, czy Renault, czy Williamsowi, Japończycy wejdą na szczyt także tych wyścigów,
RENO
18.09.2005 04:35
Heee i to jest obniżanie kosztów hehe niech się FIA puknie w głowe.........bo to jest bezensowne.....
SirKamil
18.09.2005 11:50
Jestem przekonany, że Weber pobiera od braci Schumacherów odpowiednio duże wynagrodzeniei dalsze wyrazy wdzięczności nie są potrzebne. Swoją droga ciekawe ile z nich czochra? Chyba z mln od głowy.
Metalpablo
18.09.2005 08:58
A ja wam mówie,ze Toyota pokaze wszystkim.Kazdemu oczy powychodzą.
robert.palilo
18.09.2005 07:58
Ralf powinien Weberowi nogi całować! Takiemu cieniakowi taki kontrakt załatwić.
dawo
17.09.2005 10:12
,,,a ja tam slyszalem ze do Ralfa ma dolaczyc Montoya!!!!!!!!!!(tak MONTOYA)w 2007 roku!!troszke to malo wiarygodne i mam nadzieje ze tak sie niestanie...chociaz trzeba przyznac ze wspolrywalizacja tych kierowcow w BMW przyniosla dobry skutek dla zespolu,,,
SirKamil
17.09.2005 10:09
No jasne, sorry. Nie wiem skąd mi się wzięło 6 miejsce;) Nie myślałem wtedy o Jagu.. a nic. Tak czy inaczej jeszcze bardzej morale w Toyocie wzrosło.
Witek
17.09.2005 09:51
Przeskok z 6 miejsca?? Z 8 miejsca !!! (gorsi byli tylko "żółci" i "czarni" w tamtym sezonie!!!)
SirKamil
17.09.2005 09:42
Cóż. Apetyt rośnie w miare jedzenia... w tym przypadku w miare zdobyczy punktowej. Toyota ma apetyt na walke o MŚ:) Tyle lat niepowodzeń i nagle przeskok z 6 na 3 miesce (czemu 3? Gdyby nie Indy.. poza tym czekają nas jeszcze 3 wyścigi;) ) Zdaje mi się jednak, że mimo chęci oraz ogromnego budżetu Toyota Racing zkazan będzie na 3 lub przy dobrych wiatrach na 2 miesce jeśli nie zatrudnią lepszych lub poprostu równiej punktujacych kierowców.Dodatkowo patrząc na rezultaty rozwoju silnika V8 oraz poprawe aero (2 tunel) zapowaiada się ciekawy zeson '06. Obym się nie mylił;)