Renault: Niskie obroty silnika potencjalną przyczyną awarii alternatora
Zdaniem Roba White'a, nie wyjaśnia to jednak do końca problemów z tym urządzeniem
11.09.1221:29
3379wyświetlenia
Renault podejrzewa, że charakterystyka toru mogła wpłynąć na awarię alternatora w bolidzie Sebastiana Vettela, w trakcie wyścigu o Grand Prix Włoch.
Podczas gdy wciąż badane są dokładne przyczyna awarii, zastępca dyrektora zarządzającego, Rob White twierdzi, że części mogą przegrzewać się przy niskich obrotach silnika. To wyjaśniałoby dlaczego problemy z alternatorem wyszły na jaw na torach w Walencji i Monzy, jako że obydwa obiekty posiadają wolne zakręty.
Serwis Autosport podejrzewa, że pierwsze problemy z alternatorem pojawiły się po Grand Prix Monako, ponieważ uliczny tor również posiada sporo bardzo wolnych zakrętów. To powoduje, że przed wyścigiem w Singapurze podjęte zostaną dodatkowe starania, by wyjaśnić sprawę.
Nasze badania po wyścigu w Walencji wykazały potencjalne problemy z przegrzewaniem przy niskich obrotach silnika- powiedział White.
Przygotowaliśmy ulepszony alternator, który został zatwierdzony i przetestowany na Spa przez Red Bulla i Lotusa - zespoły, które ucierpiały w Walencji - i nie wykryto żadnych problemów. Podstawową zmianą było przedłużenie stojana i wirnika o 10 mm, by zwiększyć jego wydajność prądową, ponieważ obecne zapotrzebowanie przekraczały możliwości alternatora. Dzięki nowej specyfikacji możemy dostarczyć prąd o natężeniu większym nawet o 30%, by zlikwidować problemy z niskimi obrotami.
Pomimo podejrzeń, że to niskie obroty powodują obciążenie alternatora, White mówi, że wciąż nie ma dokładnej odpowiedzi na to, w czym tkwi problem.
W każdym przypadku mieliśmy do czynienia z całkowicie nową specyfikacją urządzenia- dodaje.
Po incydentach w trzecim treningu i kwalifikacjach, wymieniliśmy alternatory w bolidach Vettela i d'Ambrosio. Problemy w wyścigu dotknęły więc całkiem nowe urządzenia. Inne części silnika radzą sobie zdecydowanie lepiej, dlatego priorytetem jest zlikwidowanie tych znaczących rozbieżności pomiędzy alternatorem, a innymi częściami. Ta sytuacja jest nie do zaakceptowania - musimy rozwiązać ją przed wyścigiem w Singapurze.
White twierdzi, że przed kolejnym grand prix Renault ma dwa wyjścia: powrót do starszej specyfikacji, bądź wyprodukowanie całkowicie nowej części.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE