Zapowiedź grupowych testów F1 w Jerez

W tym roku zmieniamy format relacji z testów
04.02.1319:41
Paweł Zając
3427wyświetlenia

Już jutro Formuła 1 powróci do akcji po przerwie zimowej, gdyż na hiszpańskim torze w Jerez rozpocznie się pierwsza tura grupowych testów.

Dla zespołów będzie to pierwsza okazja do sprawdzenia nowych bolidów, a także zapoznania się ze zmodyfikowanymi oponami Pirelli, które na krótką chwilę pojawiły się już podczas pierwszego treningu w Brazylii.

Podczas tej zimy niewiele się zmieniło. Regulaminy pozostają praktycznie takie same. Najważniejsze różnice to ograniczenie korzystania z systemu DRS do wyznaczonych stref również podczas treningów i kwalifikacji oraz umożliwienie zespołom zakrycia schodkowego nosa specjalną nakładką.

Największą zmianą w składach zespołów jest przejście Lewisa Hamiltona do Mercedesa, to wywołało reakcję łańcuchową, w wyniku której Sergio Perez znalazł się w McLarenie, a Nico Hulkenberg w Sauberze. Co ciekawe, Force India nie ogłosiła jeszcze drugiego kierowcy i w Jerez za kierownicą bolidu będą zmieniać się Paul di Resta, Jules Bianchi oraz James Rossiter, który został kierowcą rozwojowym zespołu i podczas pierwszych testów będzie uczył się charakterystyki bolidu, aby mieć punkt odniesienia podczas jazdy w symulatorze.

Podobna sytuacja panuje w Marussi, która zakontraktowała jedynie Maxa Chiltona, jednak zespół Banbury nie podał jeszcze nazwiska kierowcy, który będzie jeździł w czwartek i piątek. Warto również dodać, że w Hiszpanii nie zobaczymy HRT, które pod koniec zeszłego roku zostało wystawione na sprzedaż i niestety nie znalazło kupca, który chciałby kontynuować trzyletnią historię ekipy. Williams natomiast zdecydował się opóźnić premierę nowego bolidu i jutro będzie sprawdzał działanie nowych opon przy pomocy FW34. Jego następca ma zostać pokazany światu tuż przed rozpoczęciem testów w Barcelonie.

Tor w Jerez jest lubiany przez zespoły, gdyż składa się on z mieszanki zakrętów każdego typu i pozwala dobrze sprawdzić nowe bolidy. Podczas czterech dni jazd każdy z kierowców ma do wykorzystania 35 kompletów opon - 1 miękkich, 6 pośrednich, 7 twardych, po 3 komplety opon na mokrą nawierzchnie oraz 15, które zespoły mogą dobrać według własnego uznania. W tym tygodniu nie zobaczymy w akcji supermiękkich opon, gdyż ich specyfikacja nie pasuje do toru w Jerez.

Paul Hembery przyznał, że pierwsze testy są również bardzo pracowite dla Pirelli, gdyż na torze pojawi się wiele nowych samochodów. Przedsezonowe testy to dla zespołów ważna okazja do zgrania pakietu na sezon 2013 z oponami. Przy ścisłym ograniczeniu liczby dni testowych praca wykonywana podczas testów jest bardzo ważna dla zrozumienia pracy ogumienia podczas sezonu. Na torze pojawi się wiele nowych samochodów, zatem czekają nas cztery bardzo pracowite dni w Jerez. Zespoły dostaną od dyspozycji ogumienie, które bardzo się różni od zeszłorocznego. Zmieniliśmy każdą mieszankę i konstrukcję opon P Zero. Bardziej miękkie mieszanki oznaczają poprawę osiągów, a inna konstrukcja zapewnia większą powierzchnię kontaktu z nawierzchnią toru, co poprawia trakcję i przyczepność. To jeden z kluczowych aspektów toru Jerez. Zespoły z pewnością lepiej zrozumieją naturę nowych opon podczas pierwszego testu.

Naszych czytelników czeka jeszcze jedna, dość spora zmiana, gdyż zdecydowaliśmy się zmienić format relacji z testów. Zamiast standardowego opisu live, który skupiał się przede wszystkim na aktualnej sytuacji na torze, będziemy eksperymentalnie relacjonować testy co godzinę. Dzięki temu dostarczymy Wam znacznie bardziej precyzyjnych informacji i ułatwimy przedsezonową analizę formy poszczególnych ekip. Zapraszamy już jutro na łamy [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color]

Rozkład dzienny testów w Jerez (5-8 lutego)
ZespółBolidWtorek 5.IIŚroda 6.IICzwartek 7.IIPiątek 8.II
RB9Mark WebberMark WebberSebastian VettelSebastian Vettel
F138Felipe MassaFelipe MassaFelipe MassaPedro de la Rosa
MP4-28Jenson ButtonSergio PerezJenson ButtonSergio Perez
E21Romain GrosjeanRomain GrosjeanKimi RaikkonenKimi Raikkonen
W04Nico RosbergLewis HamiltonNico RosbergLewis Hamilton
C32Nico HulkenbergNico HulkenbergEsteban GutierrezEsteban Gutierrez
VJM06Paul di RestaPaul di Resta
James Rossiter
James Rossiter
Paul di Resta
Jules Bianchi
FW34Pastor MaldonadoPastor MaldonadoValtteri BottasValtteri Bottas
STR8Daniel RicciardoDaniel RicciardoJean-Eric VergneJean-Eric Vergne
CT03Giedo van der GardeGiedo van der GardeCharles PicCharles Pic
MR02Max ChiltonMax Chilton

KOMENTARZE

9
mbwrobel
05.02.2013 07:34
Marussi nie stać na drugiego drivera?
lukmack
05.02.2013 07:12
@Darth ZajceV super:-) dzięki za informacje
Darth ZajceV
05.02.2013 07:07
Testy powinny sie zaczać o 9. Prezentacja Marussi 8.15, Caterhama 8.45.
lukmack
05.02.2013 06:59
A że tak się zapytam:p o której zaczynają się testy? I o której będą prezentacje dwóch ostatnich zespołów?
TommyYse
04.02.2013 07:50
@PatrykW Jak dla mnie to dobra zmiana.
Darth ZajceV
04.02.2013 07:40
Stwierdziliśmy po prostu, że lepiej iść na jakość niż na ilość, bo w przypadku relacji live trzeba się uwiązać na osiem godzin do kompa, a wpisy to przede wszystkim suche informacje o wjazdach, zjazdach i czasach. Podczas wpisów co godzinę będziemy mogli pisać w bardziej przystępnej formie i także skupić się na przynajmniej wstępnej analizie tego co się dzieje.
PatrykW
04.02.2013 07:04
Kurde co godzinę to słabo , no ale jeżeli musicie tak to nie ma problemu , bo wiadomo , niektórzy mają ferie i muszą dzielić kompa np. Ja i tak co godzinkę trzeba będzie wchodzić ;p
ouninpohja
04.02.2013 07:04
[quote="Europejczyk"][/quote] zdurniałeś? testy na żywo oglądać... Nie ma. :D (co roku ta sama śpiewka)
Europejczyk
04.02.2013 06:49
a czy jest gdzieś możliwość, oglądania testów live ? jakiś stream czy coś... ?