Relacja z pierwszego dnia testów w Jerez

Nowe maszyny po raz pierwszy zawitają na torze
05.02.1316:57
Łukasz Godula i Paweł Zając
17374wyświetlenia
&,news/tory/jerez_zakrety_testy.jpg,,


Przejdź do komentarzy na dole strony


17:00 Ostatnia godzina rozpoczęła się wyjazdem Felipe Massy na średniej mieszance. Był to pierwszy zawodnik, który się na to zdecydował. Poza Brazylijczykiem na torze pojawił się Maldonado. Hulkenberg nie chciał być gorszy i również wyjechał. W padoku Martin Whitmarsh przyznał, że awarii rano uległa pompa paliwowa. Był to nowy projekt Mercedesa po tym jak w zeszłym roku zespół również trapiły problemy z tym elementem.

Felipe szybko zakończył swój przejazd, podobnie jak Romain Grosjean. Dłużej na torze zawitał ponownie Maldonado i di Resta, którzy dzielnie walczyli o największą ilość kilometrów na koncie. Jednak wraz z upływającym czasem i końcówką sesji, przyszła chwila na kręcenie szybszych kółek i swój czas poprawili Massa, Button, Hulkenberg, van der Garde i Webber. Jedynie Sauber wykonał dość krtótki przejazd, reszta kierowców zaś miała na pokładzie więcej paliwa. Najlepiej w swoim Red Bullu odnalazł się Webber wykręcając najlepszy czas dnia - 1:19.709. Zarówno on jak i Button jechali na średniej mieszance.

Co do długości przejazdów z najlepszymi czasami, Webber przejechał 5 kółek, Massa 8, Button również 8. Grosjean również wyjechał na nieco dłuższy przejazd, jednak nie poprawił swojego rezultatu.

Na 10 minut przed końcem pierwszego dnia w Jerez, Button postanowił powetować sobie stracony czas na awarii i wykręcił 1:18.861 ustawiając się na pierwszym miejscu w tabeli. Przejazd był krótszy od poprzedniego (3 okrążenia), ale czas wyglądał bardzo interesująco.

Podsumowując można powiedzieć, że w póki co nie widzimy wielkich zmian w stawce, ani szczególnych problemów z bolidami. Jedynie McLaren będzie miał kilka nieprzespanych nocy, gdyż ich nowa pompa paliwowa znowu uległa awarii, a Mercedes po pożarze elektryki nie wyjechał już na tor. Póki co w czołówce mamy te same ekipy, które dominowały w końcówce zeszłego sezonu. Na plus na pewno wypadło Ferrari, które dzisiaj zaliczyło spokojny i bezproblemowy dzień, coś zupełnie innego niż rok temu. Ogromną zagadką pozostaje forma Caterhama i Marussii, którzy zaptrzentowali dzisiaj swoje nowe maszyny. Zapraszamy do dalszego wspólnego śledzenia testów przedsezonowych z [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color], a na dzisiaj to tyle, do jutra!


16:00 Przejazd di Rest był wyjątkowo długi i zakończył się po 12 okrążeniach, tymczasem McLaren wykonywał tylko krótkie przejazdy, bez mierzonych kółek, by upewnić się, że wszystko odpowiednio działa. Pięć mierzonych kółek wykonał również Nico Hulkenberg, jednak czasy nie były zbyt reprezentatywne.

Na torze rozległa się stosunkowo długa cisza, którą przerwał dopiero Hulkenberg o 15:20. Pogoda w dalszym ciągu nie przeszkadzała, a wręcz pomagała ekipom utrzymując się na stałym poziomie. Przy tak małej ilości dni testowych, z pewnością nie jest miło tracić czas na deszczowe popołudnia. Do Niemca dołączył di Resta i ponownie wyjechał Button, który ciągle nie uraczył nas czasem okrążenia. Lecz zmieniło się to właśnie podczas tego przejazdu, gdy Anglik wykręcił swój pierwszy wynik - 1:20.848. Kolejne kółko było jeszcze nieco szybsze i dało Buttonowi 1:20.611. Dla McLarena jednak większą ulga z pewnością był fakt, że ich bolid jechał już od kilku kółek i działał.

W czasie jazdy Buttona do garażu zjechał Hulkenberg po 7-okrążeniowym przejeździe. Kolejny długi wyjazd zaliczył de Resta, który wraz z Maldonado był najbardziej aktywnym zawodnikiem dnia. Wraz z tą dwójką na torze zjawił się również Chilton, którego już od jakiegoś czasu nie wdzieliśmy w akcji. Ricciardo wyjechał na 6 dość szybkich kółek, które oscylowały w granicach 1:21. Zaraz po nim zjechał McLaren po 8 okrążeniach.

Chilton chwilę po swoim wyjeździe ustanowił swój najlepszy czas - 1:24.176, jednak również spowodował wywieszenie czerwonej flagi. Anglik nie wyhamował przed pierwszym zakrętem i poleciał w żwir. W bolidzie doszło do lekkich uszkodzeń w prawym tylnym zawieszeniu.

Lotus E21

Maldonado zwiedza pobocze

15:00 Pierwszy kwadrans dał nam trzy przejazdy, Webbera, Hulkenberga i van der Garde. Australijczyk przejechał 9 okrążeń, podczas których przemiennie przyśpieszał i zwalniał, ustanawiając przy tym swój najlepszy czas - 1:20.601. van der Garde również poprawił się, na 1:23.445 i tak samo jak Hulkenberg, przejechał 7 kółek.

Gdy cała trójka zjechała do garażu, na torze zapanowała chwilowa cisza, którą przerwał Ricciardo, jednak tylko na 3 okrążenia. O 14:20 do boju powrócił McLaren, na samym początku testów unieruchomiła awaria pompy paliwa. Kilka minut później Nico Hulkenberg wyjechał od swoich mechaników i ustanowił czas 1:21.464, co było jego najlepszym wynikiem tego dnia.

W międzyczasie Mercedes podał informację, że dzisiaj już nie wyjadą na tor, gdyż zepsuta część będzie gotowa dopiero jutro. Zdecydowanie nie najlepszy start testów... Tuż przed 15 na torze pojawili się di Resta, Ricciardo i van der Garde. Kierowca Caterhama poprawił nawet swój czas na 1:22.791, a Ricciardo kręcił wyniki w granicach 1:20.

Grosjean w akcji


14:00 Lotus faktycznie musi być zadowolony z początkowych postępów swojego bolidu, gdyż Grosjean chwilę po 13 wyjechał na twardych oponach na krótki 4-okrażeniowy przejazd i ustanowił najlepszy czas dnia, schodząc poniżej 1:20 i zawiesił poprzeczkę na poziomie 1:19.796. Warto dodać, że w zeszłym roku pierwszego dnia testów najszybszy był Kimi Raikkonen z wynikiem 1:19,670.

W między czasie krótkie stinty robił Webber, a Maldonado kontynuował drobiazgowe porównywanie opon. Był to jak na razie najaktywniejszy uczestnik dzisiejszych testów. Massa również wyjechał z garażu i po trzech okrążeniach ustanowił swój najlepszy dzisiaj czas: 1:21.024 ale nie zjechał po tym do pitlane. Jakże inny początek sezonu dla stajni z Maranello od zeszłorocznego. W sumie jego przejazd trwał 6 okrążeń.

O 13:40 zjechał do garażu Maldonado po 10 okrążeniach na torze, jednak chwilę wcześniej ponownie wyjechał Grosjean, tym razem na dłuższy przejazd z czasami w okolicach 1:22 do 1:24 pod koniec przejazdu. By Francuzowi nie było smutno, w działaniach na torze wsparł go Webber. Romain zjechał po 11 kółkach, tymczasem Webber już po 3. Na torze nastała cisza i ekipy udały się na lunch. Jedynie Webber zaburzył ten układ, wyjeżdżając na tor w ostatniej minucie przed 14

Jak na razie jedyne większe kłopoty dotknęły McLarena i Mercedesa. Button przejechał do przerwy jedynie 3 kółka i jeśli mechanicy nie uporają się w trakcie lunchu z wadliwą pompą to Anglik może spisać dzisiejszy dzień na straty. Mercedes tymczasem jest w o tyle lepszej sytuacji, że zdążył wykręcić jakikolwiek czas okrążenia. Najbardziej aktywnym zawodnikiem był Maldonado, który w starej konstrukcji chce z zespołem jak najlepiej poznać nowe Pirelli.

Podobnie jak w zeszłym roku, bolid Lotusa wydaje się łatwy w prowadzeniu i Grosjean szybko oswaja się ze swoją maszyną. Nie sposób przy tej okazji nie wspomnieć o Ferrari, które zalicza jak na razie o niebo lepszy początek sezonu (czas lepszy o ponad sekundę w stosunku do pierwszego dnia w 2012 roku). To tyle przed przerwą, następny komunikat o 15. Zapraszamy do dalszego wspólnego śledzenia testów!


13:00 Zaraz po dwunastej na 4 szybkie okrążenia wyjechał Daniel Ricciardo, który z czasem 1:20.547s wskoczył na czoło tabeli. Poza tym nie wiele się działo. Chilton dopisał na swoje konto kolejne 3 okrążenia pomiarowe, a Grosjean dwa.

Około 12:20 Maldonado wykonał 7 okrążeniowy stint, podczas którego zszedł na 1:20.864. Niedługo później Di Resta pojawił się na torze. Szkot przejechał w sumie 4 pomiarowe kółka przy użyciu pośredniej miesznaki, a na pierwszym z nich zbliżył się do Ricciardo na 0,011s. W między czasie Webber i Van der Garde kręcili pojedyncze okrążenia, po których zjeżdżali do pit lane.

O 12:40 Toro Rosso jeszcze bardziej podkręciło tempo i zaraz po wyjeździe z boksu Ricciardo poprawił się o prawie 0,150s. Australijczyk przejechał w sumie 5 okrążeń pomiarowych zanim zniknął w boksach. Na tor zawitał także Massa, jednak żadne z jego okrążeń nie było warte odnotowania. Oprócz niego pojawił się także Maldonado, który zdecydował się na dość długi przejazd, gdyż zaliczył osiem okrążeń pomiarowych. Tuż przed trzynastą Di Resta wyjechał z garażu i od razu poprawił czas Toro Rosso - 1:20.343s.

Na torze, jak na tą porę roku panują, bardzo dobre warunki, temperatura powietrza to 15 stopni, a tor nagrzał się już do nieco ponad 30. Wieści z padoku donoszą, że McLarena w garażu zatrzymują problemy z pompą paliwa, natomiast Lotus przejechał tylko 15 okrążeń, gdyż ekipa realizuje standardowy program początkowych jazd i jest zadowolona z postępów.


12:00 Jak się okazało, zatrzymanie Mercedesa było spowodowane awarią elektryki, a dym pojawił się, gdyż karoseria nagrzała się podczas nagłego zatrzymania bolidu. Drugi pechowiec tego poranka, McLaren jak na razie również nie pojawił się na torze. Jego problemem okazała się pompa paliwa - w Woking budzą się koszmary zeszłego sezonu.

Najbardziej aktywny tego poranka był Pastor Maldonado, który postanowił dobrze poznać nowe opony Pirelli. Niewiele ustępował mu Nico Hulkenberg. Szef techniczny Toro Rosso, James Key powiedział, iż jest zadowolony z pracy jaką jak na razie udało się wykonać i przyznał, że celem na dziś jest sprawdzenie aerodynamiki oraz temperatur.

W pit lane bacznie wszystkiemu przygląda się Lewis Hamilton, który chce jak najlepiej poznać swoją nową ekipę. Przyłapano go nawet na bacznym oglądaniu Ferrari. Tymczasem Felipe Massa zdecydował się na kolejny wyjazd o długości 7 okrążeń. Chwilę później pojawił się Mark Webber, który kręcił czasy w okolicach 1:25. Szybko do nowego bolidu przyzwyczaił się również Romain Grosjean, który już na trzecim okrążeniu wykręcił czas 1:21.416. Lotus wydaje się i w tym roku łatwy w prowadzeniu.

Dziennikarze donoszą również, że Williams zamontował w swoim bolidzie kilka części z bolidu na sezon 2013 (pomijając panel maskujący). Do gry weszła również farba fluorescencyjna, dzięki której ekipy zaczynają sprawdzać aerodynamikę bolidów. Chwilę przed dwunastą na torze mieliśmy Felipe Massę na kolejny wyjeździe oraz Paula di Restę, który ustanowił swój najlepszy czas: 1:21.710.

Awaria McLarena

Dyfuzor Mercedesa


11:00 W drugiej godzinie dzisiejszych jazd zobaczyliśmy nieco więcej bolidów kręcących kółka. Po raz pierwszy pojawił się Romain Grosjean w Lotusie E21. Czasy również poprawiły się w związku z lekkim ociepleniem. Najdłuższy wyjazd zaliczył Felipe Massa, który wyjechał na 8 okrążeń, jednak najszybszy był Nico Rosberg z wynikiem 1:20.846.

W użyciu były w większość twarde opony. Na takich właśnie gumach pojawił się również Max Chilton. Dla ekipy Marussia tak wczesne testowanie bolidu musi być czymś niezwykłym po problemach, jakich doświadczali w poprzednich latach. Jednak czy z mało doświadczonym kierowcą przełoży się to na wyniki?

Tymczasem Nico Rosberg mimo dobrego czasu zaliczył awarię i zatrzymał się w 11 zakręcie. Czujne oczy dziennikarzy dostrzegły dym z bolidu Niemca, jednak nie trzeba było używać gaśnic. Cała operacja usuwania z toru maszyny Mercedesa trwała około 20 minut i powróciliśmy do dalszego testowania.

Po ponownym wywieszeniu zielonej flagi na torze zobaczyliśmy Paula di Restę oraz Marka Webbera, jednak nie byli oni skorzy do kręcenia czasu, musimy pamiętać, że to ciągle dopiero druga godzina testów. A w padoku już rozbrzmiewają plotki, że Red Bull planuje duże zmiany na ostatnie testy, gdyż póki co jeżdżą niemal niezmienionym RB8.

Miniaturka Force India

Ferrari F138

Mercedes W04

Tył McLarena MP4-28

Płonący Mercedes

10:00 Jak można się było spodziewać, początek testów rozpoczął się leniwymi wyjazdami instalacyjnymi. Nikt nie zamierzał szarżować czasów. Pierwsze dni będą polegały na sprawdzeniu czy wszystko działa. Poza tym w Jerez jest bardzo zimno, temperatura jak na razie oscyluje w okolicach 7 stopni. Co do nowości to na torze pojawił się Caterham z nowym oznaczeniem twardych opon i trzeba przyznać, że znacznie łatwiej je teraz rozpoznać.

Mimo wszystko palmę pierwszeństwa jeśli chodzi o czasy zdobył Felipe Massa. Brazylijczyk wykręcił 1:35.607 i schował się w garażu. Oczywiście jest to wynik bardzo daleki od konkurencyjnego, co pokazał już chwilę później pastor Maldonado ustanawiając czas 1:22.568 podczas 6-okrążeniowego wyjazdu. Jeśli już jesteśmy przy Williamsie to warto odnotować, że stajnia pomimo używania zeszłorocznego bolidu, zamontowała panel maskujący schodkowy nos.

Zdecydowanie udanego początku testów nie zaliczył McLaren, ich maszyna spowodowała pierwszą czerwoną flagę na torze już po 35 minutach sesji. Button zatrzymał się w czwartym zakręcie. Sesję udało się wznowić o 9:51, po czym na tor wyjechały niemal wszystkie bolidy.

Kilka fotek:

Williams w nowym malowaniu

Red Bull RB9

Lotus jeździ z DRD

09:00 Dzisiaj jak wiecie rozpoczęły się pierwsze przedsezonowe testy na torze w Jerez. Ekipy będą miały możliwość wypróbowania swoich nowych maszyn, a my tradycyjnie będziemy starali się odgadnąć, kto zbudował konkurencyjny bolid, a kto jest w opałach.

W tym sezonie, jak już wczoraj wspomnieliśmy, nie będziemy prowadzili typowej relacji na żywo. Zmieniamy formę na cogodzinne wpisy, które będą opisywały co dzieje się na trasie, tak by każdy miał szerszy pogląd na sytuację. Naszym zdaniem da to ciekawsze możliwości analizy, ponieważ poprzednie relacje opierały się na wpisach dotyczących wyjazdów i zjazdów bolidów.

Oczywiście będziemy starali się uzupełniać galerię, byście mogli wyłapać zmiany w bolidach i niuanse projektów na ten rok. W zawiązku z tym zapraszamy do wspólnego śledzenia testów, a następny wpis już o godzinie 10.00
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Jenson Button (-)McLaren Mercedes MP4-28371:18,861
2Mark Webber (-)Red Bull Renault RB9731:19,7090,848 0,848
3Romain Grosjean (-)Lotus Renault E21541:19,7960,935 0,087
4Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM06891:20,3431,482 0,547
5Daniel Ricciardo (-)Toro Rosso Ferrari STR8701:20,4011,540 0,058
6Felipe Massa (-)Ferrari F138641:20,5361,675 0,135
7Nico Hulkenberg (-)Sauber Ferrari C32791:20,6991,838 0,163
8Nico Rosberg (-)Mercedes F1 W04111:20,8461,985 0,147
9Pastor Maldonado (-)Williams Renault FW34841:20,8642,003 0,018
10Giedo van der Garde (-)Caterham Renault CT03641:21,9153,054 1,051
11Max Chilton (-)Marussia Cosworth MR02291:24,1765,315 2,261

KOMENTARZE

45
dex
05.02.2013 06:10
Dokłądnie bombka Niby testy, niby czasy, niby i niby ale jednak wiadomo że po tych testach ( wiadomo że nie po jednym dniu ) można coś wywnioskować jaki może być układ, kto ma problemy, jak bolid się zachowuje itp. bo wiadomo że te czasy też się z sufitu nie biorą :) Nikt nie mówi że już będzie wiadomo kto rządzi i rozdziela karty czy że mamy murowanego faworyta ale jakiś pogląd jednak takie testy dają :)
bombka
05.02.2013 04:12
@Asmodeus,na coś trzeba patrzeć na tych testach,nikt się nadmiernie nie ekscytuje,według ciebie to niby na co mamy patrzeć.....na zdjęcia. Przecież nikt nie pisze że dziś oto został wyłoniony mistrz świata. Powiedz na co Ty patrzysz,może nas naprowadzisz na właściwą ścieżkę. @michal132 ,jesteś pierwszym który narobił w majty.
Asmodeus
05.02.2013 04:00
Jak co roku ta sama ekscytacja czasami okrążeń z testów, jakby to jeszcze miało jakieś znaczenie...w Barcelonie nie będzie to miało znaczenia a co dopiero w Jerez...
dycjusz
05.02.2013 03:53
Button teraz najlepszy czas 1:18.861 i to o 0,848 lepszy od drugiego WEB
bombka
05.02.2013 03:52
Mclaren już o prawie sekundę szybszy od Lotusa
Lukas
05.02.2013 03:20
Nie jakaś, tylko walka o mistrzostwo :D
katinka
05.02.2013 03:14
Ale pech Merca, ale przynajmniej fajna fotka na pulpit ognistego W04 ;) Oby jutro było już ok, a Lewi trochę więcej niż Rosberg kółek zrobił i potestował. A Max Chilton chyba dobre, historyczne miejsce sobie wybrał, podobno tam w 97 była jakaś walka Schumiego z Villeneuve.
konradosf1
05.02.2013 02:18
@damian8126 ano widać :)
Tom_Bombadil
05.02.2013 02:17
@gnt3c Co chciałeś napisać?
dex
05.02.2013 01:57
Chyba nie powiesz że było cienko ?? było ok jak na powrót.
gnt3c
05.02.2013 01:38
[quote="dex"]Lotus 1:19.796 fajny czas :) nareszcie trochę więcej jeździ .[/quote] Last year Kimi tez prylował na początku a później i tak było jak zawsze.
benethor
05.02.2013 01:26
@konradosf1 bo jeździ na przejściówkach. Tor gumują
damian8126
konradosf1
05.02.2013 12:53
może mi ktoś wytłumaczyć, czemu na zdjęci Ferrari ma zielone opony P-Zero? Wydawało mi się, że ten kolor przeznaczony był dla przejściówek. No chyba, ze tak zrobione jest zdjęcie, a opony maja inny kolor
Scofik
05.02.2013 12:53
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/02/lotu-gros-jere-2013.jpg Wszystkim którzy złapali się na showcar z prezentacji lotusa pstryczek w nos ;p
benethor
05.02.2013 12:52
@dan193t zapytaj Checo, on wie jak w bokach sprzęt "upakować" :P
dex
05.02.2013 12:27
Lotus 1:19.796 fajny czas :) nareszcie trochę więcej jeździ .
Lukas
05.02.2013 11:25
@Sar trek - na pewno będą takie informacje gdy zacznie to mieć znaczenie. Dzisiaj jest pierwszy dzień testów i każdy testuje czy wszystko działa, a czasy są bardziej efektem ubocznym :)
Sar trek
05.02.2013 11:24
Fajna ta relacja, ale moglibyście jeszcze podawać, jak ktoś wykręci jakiś czas, to ile okrążeń miał jego wyjazd, i czy okrążenie wykręcił na jego końcu, czy początku.
AMG_GP
05.02.2013 11:06
kabans ja to byłbym szczęśliwy jak by tak było! ale to tylko testy więc te czasy nic nie znaczą...chyba że ktoś wykręci 1:00,000 :P żart
kabans
05.02.2013 10:53
Już widać ze mercedes bedzie najszybszy a red bull i mclaren w ogonie:)
funrari
05.02.2013 10:48
Piszę to już któryś rok z rzędu: szkoda, że nie ma transmisji testów.
Lukasz1234
05.02.2013 10:48
lotus ma najlepszy top speed i sektor S1
essien15
05.02.2013 10:33
To ja tradycyjnie wrzuce link do znakomitej greckiej strony :) http://www.msfree.gr/ms.php?id=29552
gnt3c
05.02.2013 10:26
Właściwie to nie wiem co powiedzieć o Marussi, może mi ktoś pomóc?
Lukasz1234
05.02.2013 10:23
Wreszcie wyjechał Lotus, chyba czekali na lepsze warunki i odrazu rekord w 1 sektorze
Lukas
05.02.2013 10:20
Póki co opisujemy dosłownie wszystko co dzieje się na torze, tylko cóż pisać, skoro ponad 20 minut w każdej godzinie były czerwone flagi :)
Mahilda111
05.02.2013 10:17
Widać Mercedes wręcz pali się do roboty...
AMG_GP
05.02.2013 10:17
kamil_zmc, nie pali tylko rozgrzewa:P wydaje mi się że to tylko z układu wydechowego.
Europejczyk
05.02.2013 10:09
ehh mi też osobiście się wydaje, że co godzinę to zdecydowanie za rzadko. Osobiście wolałbym co 30 minut, chyba że jak już piszecie co godzinę to chociaż bardziej obszernie, więcej szczegółów...
kamil_zmc
05.02.2013 10:02
http://s2.spiced.co/f1/full/5110d6470448ce0cef800dad895a8c1b39f9948dbff3a.jpg Merc się juz pali
dan193t
05.02.2013 09:09
już sobie dajcie spokój z tą estetyką.. RB9 w tylnej częsci jest niesamowicie kompaktowy... nie mam pojęcia gdzie oni to wszystko zmiescili... Silnik, skrzynia, przeniesienie napędu, KERS.. Zwróćcie uwagę że ustawodawcy, chcieli żeby wydech wychodził wcześniej, gdzieś w połowie tyłu samochodu... u RedBulla już znajduje się na tyle... nie mogli przesunąć koncowek wydechu, to przesuneli nadwozie do przodu... Niesamowita inżynieria..
m3nel23
05.02.2013 09:08
Właśnie znalazłem wypasiony Live Timing ;) http://f1tests.info/2013.php?rev=on
lukmack
05.02.2013 09:05
williams z nowym nosem ;D o wiele lepiej wygląda :P RedBull wygląda jak stragan u jakiegoś cygana :P tysiące lampek kolorów i znaczków... okropieństwooo
Sar trek
05.02.2013 08:43
Dobry pomysł z tymi wpisami co godzinę (chociaż ja teraz siedzę w domu). Można łatwo skontrolować, co się działo na torze podczas naszej nieobecności przy komputerze, a czytanie w takiej sytuacji, kto wjechał na tor, a kto zjechał jest mało istotne. Bardziej liczy się, kto ile okrążeń i na jakich oponach zrobił, a teraz powinno być łatwiej dostać się do tego typu informacji.
orzel24
05.02.2013 08:40
http://live.autosport.com/commentary.php/id/549 Dosyc szczegolowa relacja.
Lukasz1234
05.02.2013 08:33
Zaczęło się pierwsza w tym roku czerwona flaga. Kto zawinił? Mclaren
gnt3c
05.02.2013 08:33
live jest tutaj, jakby mimo wszystko kogoś interesowało: http://www.f1today.net/en/live-update/ chociaż chassis chyba się zbytnio nie zgadzają :D
nij0
05.02.2013 08:29
Zszedł bym chociaż do granicy 30 minut, według mnie 1h to trochę za dużo. No nic... Poczekajmy jak się to sprawdzi a później oceniajmy :)
jednooki_cyklop
05.02.2013 08:24
Mi też się ten pomysł podoba, zobaczymy jednak jak się sprawdzi w praktyce :)
Lukas
05.02.2013 08:18
Czyżby rodził się podział na tych co nudzą się w ferie, oraz tych co mają jakieś zajęcia? :D Póki co naprawdę niewiele się dzieje na torze :)
Prophet
05.02.2013 08:15
Moim zdaniem to świetny pomysł - w zeszłym roku nie miałem zawsze okazji sprawdzać co 2 minuty, a szukanie tego jednego wpisu, na którym zakończyłem poprzednie czytanie, było uciążliwe... A teraz to tylko sprawdzę co godzinę co się dzieje i będę miał wszystkie informacje jak na talerzu :)
orzel24
05.02.2013 08:15
Ida w zmiany na gorsze. Trzeba poszukac innej strony widocznie.
Anderis
05.02.2013 08:14
Poczekaj chociaż do połowy pierwszego dnia, czy się sprawdzi. Aczkolwiek gdy ktoś ma trochę wolnego czasu i jest głody F1 po zimowej przerwie, to chyba faktycznie wolałby większą częstotliwość informacji. ;)
adamcio45
05.02.2013 08:05
Ten rodzaj relacji się nie sprawdzi . Lepiej jest na bieżąco informować.