Red Bull złożył protest przeciwko testom Mercedesa

Mistrzowie Świata uważają, że używanie podczas nich nowego auta nie jest dozwolone
26.05.1317:30
Paweł Zając
2124wyświetlenia

Red Bull i Ferrari złożyły oficjalny protest przeciwko testom Mercedesa, gdyż uważają, że są one niezgodne z regulaminem.

Po intensywnych dyskusjach pomiędzy zespołami i FIA przed wyścigiem w Monako, Christian Horner potwierdził, że złożył oficjalny protest. Ponadto, według magazynu Autosport, Ferrari zarządzało od Federacji doprecyzowania przepisów związanych z testami.

Mercedes po GP Hiszpanii przejechał ponad 1000 kilometrów przy użyciu nowego samochodu, w którym testowano opony na prośbę Pirelli. Artykuł 22 regulaminu sportowego F1 zakazuje jakichkolwiek testów w sezonie poza jazdami dla młodych kierowców oraz testami na prostej. Jakiekolwiek inne jazdy ekipy F1 mogą odbyć się jedynie przy użyciu samochodu z 2010 roku.

Niemcy twierdzą, że kontrakt Pirelli pozwala firmie na wezwanie jednej z ekip na prywatne testy opon, jednak rywale uważają, iż nie może on stać ponad regulaminem sportowym i tym samym nie można wtedy korzystać z obecnej generacji bolidów. Ponadto inne zespoły zaliczały już takie testy, jednak zawsze były one zgodne z tym punktem regulaminu. Ferrari pracowało z włoską firmą po GP Bahrajnu, jednak wtedy podczas jazd na torze Catalunya używany był bolid z sezonu 2010.

Zarówno Red Bull jak i ekipa z Maranello twierdzą, że korzystanie z tegorocznego samochodu jest niedozwolone podczas takich testów, a sprawa ma być dyskutowana z sędziami po wyścigu w Monako. Dziennikarze brytyjskiego magazynu uważają jednak, że wyniki ulicznego GP nie zmienią się z tego powodu.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

15
Adakar
27.05.2013 01:29
@Rashad info przed GP Monako i po qualu miało za zadanie "popsuć" PR przy ewentualnym zwycięstwie. Żeby wyglądało na zwycięstwo w cieniu skandalu i oszustwa. To jest wielki biznes. Przewaga psychologiczna - raczej nie. W Mercu też nie ma idiotów i nie podłozyli by sami siebie narażając na kary DQ czy finansowe i skandale (pozbawienie zwyciestwa, punktów czy ban na kilka GP) w zamian za testy 1000 km. Ale, pamiętajmy o jeszcze jednym. Rok temu Merc też zdobył tu Pole Postion. Im ten tor pasuje pod każdym względem. W Kanadzie, znowu będzie to co w Hiszpanii wg mnie.
Rashad
26.05.2013 09:35
@Adakar Rzadko sie to zdarza ale zgadzam sie z Toba w 100 % !!!!! Mysle, ze Wolff i Brawn nie sa tacy glupi, by mieszac Merca w taka gruba afere, ktora moglaby grozic jakimis powaznymi karami finansowymi, a nawet dyskwalifikacja. Co do niewiedzy RBR i Ferrari to tez jest niemozliwe. Bolid F1 to nie jest rower, ze go nie widac nie slychac. Swoja droga jestem zaskoczony tym, ze nikt wczesniej takiej informacji nie podal. Byc moze Mercedes celowo wypuscil te info akurat przed GP, byc moze by zdobyc jakas przewage psychologiczna? kto wie.
Adakar
26.05.2013 07:12
@jednooki_cyklop ale po co Pirelli 10.000 km testowych ? Im wystarczył 1000 i jeden aktualny bolid. Podstawił go Merc. Ktoś musiał. Jakby był to RBR też byłaby "buba" Maruśka i Cat są nie miarodajne - bo "kiepskie". Tak jak pisałem, IMO Merc dał cenę zaporową za swoje usługi, dlatego RBR i Ferrari siedziało cicho. Już w to uwierzę, że NIC nie wiedzieli - lol. Jakby nie mieli swoich "kolegów" na samym torze w Katalonii. Dobrze o tym wiedzieli, teraz udają "protesty" i łamanie regulaminu, bo byli za ciency w licytacji tych testów nowych Pirelków. To moja wersja.
jednooki_cyklop
26.05.2013 06:48
@Adakar To czemu nie dać każdemu zespołowi 1000 km testów? Wszyscy by byli zadowoleni i nie byłoby takich kontrowersji.
Adakar
26.05.2013 06:13
KTOŚ TE TESTY MUSIAŁ ZROBIĆ Jak inaczej Pirelli ma przeprowadzić testy opon obecnych - zmiana mieszanki, budowy opon, czy też nowych opon na 2014. Potrzebujem AKTUALNEGO bolidu. Testy na Renault z 2010 czy HRT z 2012 nigdy nie będą w 100% miarodajne. Ktoś to musiał zrobić. A nikt nie da "od tak" swojego bolidu za free do jazdy w kółko. Merc pewnie zabulił swoje, za możliwość testów. RBR i Ferrari obrażają się, bo pewnie nie mogli przebić oferty Merca. Pirelli wie że Merc ma kasę i ma problemy i wielkie parcie na win i poprawę wyników. Dodaj 1 do 1 i wszystko się pięknie układa. Jasne, że jest to kontrowersyjne i gul staje innym w gardle jak słyszą o dystansie jaki pokonał tegoroczny bolid na oponach - 1000km. To przy dzisiejszym zakazie testów, jest KOSMICZNYM dystansem. Co więcej to test w trakcie sezonu, po I części sezonu, kiedy można wprowadzać poprawki. Kolejna rzecz to było to po GP Hiszpanii, więc mogli wprowadzać poprawki do ustawień z GP Hiszpanii, żeby znaleźć lepsze ustawienia na przyszłość i lepiej zrozumieć bolid, opony, spalanie, balans bla bla bla ... Ale ... KTOŚ JAKOŚ MUSIAŁ TO ZROBIĆ DLA PIRELLI
IceMan11
26.05.2013 04:35
@Reyon No, dzięki tobie zmieniłem zdanie. Dziękuję.
Kamikadze2000
26.05.2013 04:27
@Karol24 - zezwolili na użycie W04!? Przecież to paradoks... ;]
IceMan11
26.05.2013 04:09
@MarK F10 z 2010. @Karol24 FIA na wiele rzeczy pozwalała. Najpierw RBR mógł coś mieć, potem nie. Mam nadzieję, że RBR i Ferari wygrają tę sprawę.
MPOWER
26.05.2013 04:04
@MarK MarK z 2010 ;)
Karol24
26.05.2013 04:04
FIA na to zezwoliła i nie widziała problemu. Więc żadnej kary być nie może.
Adam2iak
26.05.2013 03:56
Zastanawia mnie po co ten idiotyczny zapis w kontrakcie. Pirelli ma przecież swój bolid do testów, na grzyba im testy samochodami, które wg. regulaminu nie mogą być nowsze?
Amalio
26.05.2013 03:47
Każdy regulamin nagina jak tylko może. Mercedes postanowił poszukać luki w takim miejscu. Ja sądzę, że przepisy zostaną uściślone i tyle.
dejacek
26.05.2013 03:44
teraz wszystkie zespoły powinny mieć w dogodnym dla siebie czasie możliwość zaliczenia podobnych testów i sprawiedliwości stałoby się zadość. Zobaczymy co na to leśne ludki powiedzą...
Linus
26.05.2013 03:42
Śmierdzi, nie ładnie. Ale Mercedes też nie jest głupi. Nie zrobiłby tego, jeśli nie miałby pewności, że będzie miał paragrafy na swoją obronę.
MarK
26.05.2013 03:33
Wyjątkowo w 100% popieram RBR. Ferrari z resztą też. PS. Ferrari w czasie testów korzystało chyba z F150, czyli bolidu z 2011 roku?