Mercedes zaprezentował dźwięk swojego silnika V6

Producent opublikował wideo z symulatora, na którym bolid z nową jednostką pokonuje tor Monza
02.08.1310:10
Mateusz Szymkiewicz
4405wyświetlenia

Mercedes jako drugi dostawca silników Formuły 1, opublikował w internecie dźwięk swojej nowej jednostki napędowej V6, która zadebiutuje w przyszłym roku.

Jako pierwsze dźwięk swojego nowego silnika ujawniło Renault, natomiast dzisiaj zrobił to Mercedes. Niemiecki producent opublikował w internecie nagranie z symulatora, na którym bolid z turbodoładowanym silnikiem V6 pokonuje okrążenie toru Monza.

Nagranie dźwięku w hamowni jest w pewnym stopniu wyzwaniem, ponieważ trzeba bezpiecznie usunąć spaliny z obszaru fabryki - powiedział Andy Cowell, szef działu ds. silników Mercedesa. Wykorzystujemy wiele technologii, aby upewnić się, że spaliny zostały wyodrębnione i przefiltrowane. Oprócz tego w hamowni są płaskie ściany, które powodują hałas, co zmniejsza czystość dźwięku. Obecnie jesteśmy mocno zaangażowani w produkcję części, a także nad iteracją w celach instalacyjnych. Jeśli chodzi o rozwój, musisz stworzyć swój własny wyścig. Jak zawsze w konkurencjach, ludzie walczą pomiędzy sobą, aby zrobić jak najwięcej, koncentrując się na wadach, nie myśląc zbyt dużo o przyszłych sukcesach.

Brytyjczyk wyjaśnił również na czym polega różnica pomiędzy dźwiękiem obecnego silnika V8, a nowego V6. W V8 masz dwie rury wydechowe i na jedną przypadają po cztery cylindry, natomiast wał korbowy obraca się do osiemnastu tysięcy razy na minutę. Włożyliśmy wiele wysiłku, aby upewnić się, że nowy układ wydechowy będzie wysoko nastrojony, abyśmy mogli wyodrębnić osiągi z tego silnika. W V6 mamy tylko jedną rurę wydechową, więc wszystkie cylindry będą skierowane na nią. Jednakże nowe jednostki koncentrują się na uzyskaniu jak najlepszej pracy przy określonym poziomie paliwa i maksymalnym natężeniu, dlatego też regulamin zezwala na podłączenie turbiny do układu wydechowego, która przenosi energię z przepływu spalin do kompersora.

Z jednostki napędowej Mercedesa będzie oczywiście korzystać w przyszłym roku fabryczna ekipa, a także Force India, McLaren oraz Williams.

KOMENTARZE

41
nygga
07.08.2013 06:01
w 2025 roku będzie F1 z silnikami z obecnych kosiarek spalinowych tak uturbionych, że 500KM będzie luzem do osiągnięcia ;-p p.s. dbajcie o kosiarki
Falarek
03.08.2013 08:53
Królowa sportów i silniczki 1,6l jak w osobowym Golfie :)
pawlos
03.08.2013 09:37
No niestety duch starej dobrej F1 bezpowrotnie minie;(
MairJ23
02.08.2013 11:54
@Luca Niki Lauda :)
fitipaldi666
02.08.2013 08:51
Najważniejsza jest MOC a nie dzwięk przynajmniej dla mnie a tu wiadomo że będzie lipa totalna na Monzy może pojedzie 320 max , pomiędzy V8 a V6 będzie znacznie większa dysproporcja niż V10-V8. Waga idzie w górę to będzie prawie czołg ze spojlerami a czasy na pewno bedą dużo słabsze . ps to tylko moje zdanie ...
rno2
02.08.2013 08:37
@Nilstem Ale wielu kibiców jeździ chociażby raz do roku na gp, żeby właśnie posłuchać na własne uszy wspaniałego dźwięlku silników. Ja pomimo, że jeżdżę już od kilku lat i bilety kupuje zawsze na początku roku, ty razem się wstrzymam z podjęciem decyzji o wyjeździe. Najpierw ocenię jak to brzmi w tv i poczytam opinie ludzi, którzy nowe silniki mieli okazję posłuchać na żywo.
pablonzo
02.08.2013 05:20
Muszą zrobić żeby był głośniejszy na dohamowaniach i zrzucaniu biegów ;)
Nilstem
02.08.2013 04:22
Trochę śmieszne jest to, jak wielu przywiązuje bardzo dużą uwagę do dźwięku silnika. Mnie tam on nie przeszkadza, a to najważniejsze. Większość z nas i tak słucha bolidów z głośnika telewizora (gdzie i tak mało słychać bo zakłócają go komentatorzy) więc co to za różnica, czy będzie buczał, wył czy świstał - ważne żeby na torze było ciekawie ;]
kabans
02.08.2013 03:53
to jest dźwięk wiertarki
marb
02.08.2013 03:47
@Xjumpaytech Jak dla mnie to oni wrzucili sample z hamowni do symulatora a ten podczas jazdy odpowiada za dobieranie i odpowiednie miksowanie próbek tak aby uzyskać "realistyczny" efekt. W większości symulatorów perfekcyjny dzwięk raczej nigdy nie był priorytetem, więc nie ważne jak dobre sample do niego wrzucimy, końcowy efekt będzie daleki od oczekiwań.
Carolius
02.08.2013 03:41
:) Nie wiem czy tylko mi się tak wydaje ale słabo słychać turbinę ;D
adnowseb
02.08.2013 02:53
Kto by przypuszczał,że pod takim newsem może być tyle zabawnych komentarzy.
Xjumpaytech
02.08.2013 02:18
@slipstream To nie jest dźwięk z symulatora tylko z hamowni. Przecież nawet w artykule o tym jest napisane. A dźwięk może sprawiać takie wrażenie właśnie przez nieczystość nagrania.
zgf1
02.08.2013 01:34
Mowcie co chcecie, ale od czasu testow Roberta w symulatorze nagle Merc zaczyna isc do przodu z osiagami, za rok Kubek do Merca, Rosberg do Ferrari i bedzie git ;)
Kamikadze2000
02.08.2013 01:08
Szybko się przyzwyczaimy. Z przejścia na V8 też robiono tragedie, a jakoś przypadła do gustu większości i nie było problemów. Poza tym poczekajmy lepiej do pierwszych faktycznych jazd, a nie symulacji. To nie oddaje raczej w pełni tego, co będzie. ;)
jarux
02.08.2013 12:51
slipstream dokładnie. Tu dziwi mnie brak słyszalnego laga w rozkręcaniu się turbo po zmianie biegu. Ogólnie ten dźwięk jest strasznie dziwny.
ICEman
02.08.2013 12:07
Hahhah LoL zrobili filmik z Rfactor i nagrali dźwięk młynka do kawy
slipstream
02.08.2013 12:05
Jak na moje raczej nas dźwiękiem z symulatora jest mocno niepoważne... Może by tak chociaż dźwięk z hamowni, a nie niż na starcie nazbyt syntezowany komputerowo. Dla przypomnienia prezentacja V^ Renault http://www.youtube.com/watch?v=g8jz_Dgb8D4
Dante
02.08.2013 11:39
@Carolius - Wtedy nie było też absurdalnego limitu jednostek na sezon (wtedy 1500 konny silnik na kwalifikacje, był po prostu do wyrzucenia zaraz po nich...) i można było żonglować jednostkami na prawo i lewo. ;)
Grzesiek1713
02.08.2013 11:38
Może to nie Robert, tylko Sam :P
Krauza
02.08.2013 11:19
Ten silnik na najwyższych obrotach brzmi tak jakby był strasznie przykręcony.
Carolius
02.08.2013 10:55
@ Ralph1537 Kierowcy siedzą w kokpicie i nie potrzebują widoku wirtualnego samochodu. Przypomnę, że to widok z symulatora :) @Peter co ma drążek do dźwięku? :D W latach 80 nie było limitu obrotów silnika, była większa moc i inne silniki, takiego dźwięku na pewno nie będzie :) Przypomnę, że w latach 80 moc bolidów sięgała do 1500 KM :)
Bear
02.08.2013 10:53
Szczerze mówiąc to wcześniej myślałem, że będzie dużo gorzej.
corey_taylor
02.08.2013 10:48
ale kosiarka ;/
Aeromis
02.08.2013 10:32
@Lukas Jeśli porównać ów dźwięk do dźwięku z telewizora to nie.
Dawid17
02.08.2013 10:22
Wiekszość z nas będzie słyszało podobny dżwięk z głośników swojego telewizorka, więc wielkiej różnicy nie ma :)
Ralph1537
02.08.2013 10:20
czemu same koła tu jadą? :D
Lukas
02.08.2013 10:16
Nie uważacie, że porównywanie dźwięków f1 na podstawie audio z głośników komputera to lekkie nadużycie? ;)
el_diablo
02.08.2013 09:52
Widac po stylu jazdy, że to Robert kieruje ;)
peter01
02.08.2013 09:47
[quote="R90"]Ciekawe czy na torze będą przypominać te bolidy z lat 80-tych?[/quote] Myślę, że jakby wrócili do manualnej skrzyni z drążkiem to nie byłoby za dużej różnicy, ale to raczej trza pozostawić w sferze marzeń.
R90
02.08.2013 09:42
@Sar trek Owszem przeżyli bo ucięto dwa cylindy i zmniejszyli pojemność. Dużej tragedii nie było. Ciekawe czy na torze będą przypominać te bolidy z lat 80-tych. Jeśli tak to nie będzię tak źle
peter01
02.08.2013 09:40
Ja bym siedział cicho i nic nie krytykował bez sensu jak niektórzy. Oczywiście mi też się nie za bardzo podoba, ale trudno, F1 musi "ciąć koszty". Nie zapominajmy, że to jest dźwięk z symulatora, a więc czymś nas mogą jeszcze zaskoczyć, coś porawić(ewentualnie skopać - puk puk) Poza tym jeszcze nie słyszeliśmy go w akcji na żadnym torze, więc jak możecie go oceniać mając do dyspozycji onboard z symulatora o grafice R Factor'a? I tak wszyscy bd łazić op paddocku z zatyczkami do uszu i słuchawkami.
Carolius
02.08.2013 09:33
:) Dźwięk uboższy ale sądzę, że może być ciekawiej. Są spore luki w regulaminach i w kwestii osiągów silników mogą być duże dysproporcje.
Sar trek
02.08.2013 09:14
Ludzie przeżyli przejście z V10 na V8, więc na V6 też się przeżyje. Liczyłem na więcej, brzmi to teraz trochę jak bolid jakieś juniorskiej serii. Ale, co najważniejsze, brzmi jak bolid, więc jest dobrze. Wydaje mi się, że najgorsze wcale nie było przejście z V8 na V6, ale ograniczenie obrotów.
Robak
02.08.2013 08:59
Kto wie ;) Będzie się trzeba przyzwyczaić do tego dźwięku ale chyba zatęsknimy za starymi jednostkami V8
Master
02.08.2013 08:53
Luca, kto wie :P
Grzesiek1713
02.08.2013 08:44
fajny dźwięk :) Nie naliczyłem ile tych biegów, 7 czy 8
Mahilda111
02.08.2013 08:31
@Luca Dobre :D
Luca
02.08.2013 08:28
Skoro symulator Mercedesa to kto może kierować? :D
General
02.08.2013 08:27
Z kolei moim zdaniem biednie:)
Angulo
02.08.2013 08:24
Nie ma tragedii.