Muller dominuje w pierwszym wyścigu WTCC w Argentynie

Lokalny bohater - Jose Maria Lopez, po fantastycznej jeździe uplasował się na piątym miejscu
04.08.1320:00
Mateusz Szymkiewicz
4294wyświetlenia

Yvan Muller wygrał pierwszy wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na argentyńskim torze Termas de Rio Hondo.

Start do pierwszego wyścigu musiał być powtórzony, ponieważ za pierwszym razem stawka była zbyt rozbita, w związku z czym sędziowie zadecydowali o nie gaszeniu świateł. Podczas drugiego startu, fantastycznie wyruszył Muller, którego do końca rywalizacji nikt nie był w stanie dogonić, w związku z czym Francuz może dopisać do swojego dorobku kolejne 25 punktów.

Drugi na mecie pojawił się Pepe Oriola, który pojechał fantastyczny wyścig. Hiszpan po starcie z piątego miejsca, awansował wkrótce na trzecią lokatę przez błędy Chiltona oraz Tarquiniego. Kolejno na mecie pojawili się właśnie Brytyjczyk oraz Włoch.

Piąte miejsce zajął lokalny bohater - Jose Maria Lopez. Argentyńczyk dysponował świetnym tempem, co przy błędach rywali i nienagannej jeździe zaowocowało dziesięcioma punktami. Następny był Michel Nykjaer, który na szóstym okrążeniu został staranowany przez dziewiątego Nasha. Brytyjczyk przegapił punkt hamowania i uderzył w wówczas piątego Duńczyka, zgarniając przy tym poza tor siódmego na mecie Michelisza. Węgier na pierwszych okrążeniach był drugi, jednakże był bezradny wobec szybszych Chevroletów Orioli oraz Chiltona, w związku z czym spadł na czwarte miejsce, a później został zepchnięty poza tor przez Nasha.

Cztery punkty za ósmą pozycję zdobył Robert Huff. Mistrz świata z ubiegłego sezonu przedarł się na tą pozycję po starcie z ostatniego pola. Dziesiąty był natomiast Tiago Monteiro, który podobnie jak Huff, startował z samego końca stawki, na wskutek kary za wyminę silnika w samochodzie.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Yvan Muller (12)Chevrolet Cruze 1.6T120h22m56,89625
2Pepe Oriola (74)Chevrolet Cruze 1.6T12+0:04,92418
3Tom Chilton (23)Chevrolet Cruze 1.6T12+0:07,81315
4Gabriele Tarquini (3)Honda Civic S2000TC12+0:07,98912
5Jose Maria Lopez (72)BMW 320 TC12+0:08,84610
6Michel Nykjaer (17)Chevrolet Cruze 1.6T12+0:10,2148
7Norbert Michelisz (5)Honda Civic S2000TC12+0:12,8336
8Robert Huff (1)SEAT Leon 1.6T12+0:13,9604
9James Nash (14)Chevrolet Cruze 1.6T12+0:14,6362
10Tiago Monteiro (18)Honda Civic S2000TC12+0:14,8701
11Alex MacDowall (9)Chevrolet Cruze 1.6T 12+0:15,743
12Marc Basseng (38)SEAT Leon 1.6T12+0:16,619
13Hugo Valente (20)SEAT Leon 1.6T12+0:17,333
14Stefano D'Aste (26)BMW 320 TC12+0:19,858
15Darryl O'Young (55)BMW 320 TC12+0:20,247
16Fernando Monje (19)SEAT Leon 1.6T12+0:23,563
17Charles Ng (7)BMW 320 TC12+0:23,782
18Rene Munnich (37)SEAT Leon 1.6T12+0:30,675
19Franz Engstler (6)BMW 320 TC12+0:33,536
20Mehdi Bennani (25)BMW 320 TC12+0:36,459
Niesklasyfikowani
21James Thompson (10)LADA Granta Sport8
22Tom Coronel (15)BMW 320 TC7
23Michaił Kozłowskij (8)LADA Granta Sport 2
Pole position: Yvan Muller - 1:47,920 (+5 pkt.)Najszybsze okrażenie: Yvan Muller - 1:50,524 na 4 okrążeniu
P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gabriele Tarquini (+2 pkt.)Punkty za kwalifikacje dla zespołu: Gabriele Tarquini Punkty za kwalifikacje dla zespołu: James Thompson P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Norbert Michelisz (+3 pkt.)P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tom Chilton (+4 pkt.)Pole position dla kier. niezależnych: Alex MacDowall Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Alex MacDowall P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Pepe Oriola (+1 pkt.)

KOMENTARZE

2
matinson
05.08.2013 07:47
Lopez w tym jednym wyścigu zdobył więcej punkt niż Barth przez pozostałe czternaście, a tylko jeden mniej od D`Aste który regularnie zawodzi. Wyścig jak zwykle ciekawy, sporo manewrów wyprzedzania ( co ważne prawdziwych, a nie sztucznych z jakimś przyciskiem) , ale nic nie przebije komentarza pana Mielczarka "Munnich zaznaczył swoją obecność w tym wyścigu" w momencie gdy Munnich uderzył w Bennaniego :D
modlicha
04.08.2013 06:25
Muller to cyborg. Ale walka za jego plecami to miodzio. Wyścigi krótkie, ale intensywne. Zero kalkulowania, zero oszczędzania opon. Czyste ściganie. Liczy się każdy zakręt. Próbują się wyprzedzać na każdym skrawku toru. Takie szerokie tory idealnie pasują do WTCC. Huff dał popis jazdy, szkoda że nie pokazali więcej jego manewrów. Licze na więcej emocji jak zwykle w drugim wyścigu.