Michelisz wygrywa, Muller mistrzem

Węgier zdominował pierwszy wyścig WTCC na japońskiej Suzuce
22.09.1310:28
Karol Piątek
3108wyświetlenia

Norbert Michelisz zdominował pierwszy wyścig WTCC na torze Suzuka, podczas gdy Yvan Muller zapewnił sobie czwarty tytuł mistrza świata.

Wyścig rozpoczął się w bardzo dobrych warunkach atmosferycznych i można powiedzieć, że słoneczna pogoda wręcz rozpieszczała kierowców. Pierwszą pozycje startową świetnie wykorzystał Michelisz, który obronił się przed Alexem MacDowallem. Kapitalne wystartował Monteiro, który przebił się na trzecią pozycję, jednak w ostatnim zakręcie pierwszego okrążenia pojechał trochę za szeroko i utracił pozycję. Innymi zmianami jakie zaszły w czołówce to przeskok Mullera przed Toma Chiltona, oraz awans Tarquiniego na szóstą lokatę, tuż przed Pepe Oriolę.

Na trzecim okrążeniu Oriola próbował wyprzedzić Włocha, jednak manewr ten okazał się bezskuteczny. Chwilę później doszło między tą dwójką do kontaktu, na skutek którego Hiszpan stracił pozycję na rzecz Jamesa Nasha.

Przez dłuższą chwilę sytuacja na torze wydawała się być spokojna - pomimo że kierowcy jechali blisko siebie to nikt nie był w stanie podjąć ataku. Po siedmiu okrążeniach Michelisz miał już sporą przewagę nad trójką Chevroletów. Dalej jechał Tarquini oraz Nash, którzy z kolei odjechali od Orioli i Monteiro.

Na dziewiętnastym okrążeniu rozpoczął się dramat fabrycznego zespołu Hondy. Najpierw doszło do przepychanki między Oriolą a Monteiro. Obaj jechali obok siebie przez kilka zakrętów, przy czym Portugalczyk kilkukrotnie lekko uderzał w samochód Hiszpana. Na dojeździe do przedostatniego zakrętu Monteiro próbował wepchnąć się przed Oriolę, jednakże ten atak nie mógł się udać. Honda uderzyła w stojak opon doznając dość poważnych uszkodzeń. Całą sytuacją błyskawicznie zajęli się sędziowie, uznając Oriolę za winnego zaistniałej sytuacji i ukarali młodego Hiszpana karą przejazdu przez boksy. Ten zamiast odbyć kare zdecydował się na wycofanie z wyścigu.

Na kolejnym kółku w samochodzie Tarquiniego doszło do przebicia opony, na skutek czego Włoch wypadł z punktowanej dziesiątki. Później w czołówce doszło do jeszcze tylko jednej zmiany. Na dwa okrążenia przed metą Huff odebrał siódmą pozycję Coronelowi.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Norbert Michelisz (5)Honda Civic S2000TC260h23m58,61325
2Alex MacDowall (9)Chevrolet Cruze 1.6T 26+0:04,83218
3Yvan Muller (12)Chevrolet Cruze 1.6T26+0:05,14915
4Tom Chilton (23)Chevrolet Cruze 1.6T26+0:05,42212
5James Nash (14)Chevrolet Cruze 1.6T26+0:14,37710
6James Thompson (10)LADA Granta Sport26+0:25,6118
7Robert Huff (1)SEAT Leon 1.6T26+0:25,7866
8Tom Coronel (15)BMW 320 TC26+0:25,9404
9Marc Basseng (38)SEAT Leon 1.6T26+0:26,2472
10Fernando Monje (19)SEAT Leon 1.6T26+0:26,5341
11Mehdi Bennani (25)BMW 320 TC26+0:26,747
12Takuya Izawa (99)Honda Civic S2000TC26+0:27,062
13Darryl O'Young (55)BMW 320 TC26+0:28,805
14Charles Ng (7)BMW 320 TC26+0:34,138
15Michaił Kozłowskij (8)LADA Granta Sport 26+0:36,211
16Rene Munnich (37)SEAT Leon 1.6T26+0:36,280
17Yukinori Taniguchi (33)BMW 320 TC26+0:36,985
18Hiroki Yoshimoto (67)Chevrolet Cruze 1.6T26+0:44,883
19Masaki Kano (68)BMW 320 TC26+0:48,667
20Jeronimo Antonio Badaraco (66)Chevrolet Cruze LT26+0:52,433
21Felipe de Souza (60)Chevrolet Cruze LT25+1 okr.
22Kin Veng Ng (61)Chevrolet Cruze LT25+1 okr.
23Mak Ka Lok (77)BMW 320si25+1 okr.
24Henry Ho (88)BMW 320si24+2 okr.
25Pepe Oriola (74)Chevrolet Cruze 1.6T21+5 okr.
26Tom Boardman (22)SEAT Leon 1.6T21+5 okr.
27Gabriele Tarquini (3)Honda Civic S2000TC21+5 okr.
28Tiago Monteiro (18)Honda Civic S2000TC19+7 okr.
29Stefano D'Aste (26)BMW 320 TC19+7 okr.
Pole position: Norbert Michelisz - 0:52,886 (+5 pkt.)Najszybsze okrażenie: Norbert Michelisz - 0:52,627 na 1 okrążeniu
P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Yvan Muller (+2 pkt.)Punkty za kwalifikacje dla zespołu: James Thompson Punkty za kwalifikacje dla zespołu: Norbert Michelisz P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tom Chilton (+3 pkt.)P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Alex MacDowall (+4 pkt.)Pole position dla kier. niezależnych: Alex MacDowall Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Alex MacDowall P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: James Nash (+1 pkt.)