FIA zastosowała nowy sposób pomiaru czasu kierowców podczas żółtych flag

Federacja podzieliła tory na dwadzieścia sektorów, w celu otrzymania dokładniejszych danych
29.03.1408:10
Mateusz Szymkiewicz
1939wyświetlenia

FIA zastosowała nowy sposób kontroli kierowców podczas okresu żółtych flag na torze.

Federacja postanowiła podzielić tory na dwadzieścia sektorów, by znacznie lepiej móc ocenić, czy dany kierowca odpowiednio zwolnił w miejscu żółtej flagi. Do tej pory FIA dysponowała danymi z trzech sektorów i w razie podejrzenia o nie dostosowaniu prędkości, zespoły oraz kierowcy musiały udowodnić swoją rację przy pomocy telemetrii z bolidu.

Od tego sezonu przy pojedynczej żółtej fladze, kierowca musi uzyskać w danym sektorze czas gorszy od swojego najlepszego o 0,2 sekundy, natomiast przy podwójnych żółtych flagach, aż o 0,5 sekundy. Pomysł Federacji o utworzeniu dwudziestu sektorów ma pozwolić jej szybciej podejmować decyzje oraz dokonywać bardziej dokładnych pomiarów.

Delegat techniczny FIA - Charlie Whiting, chwalił ten pomysł podczas otwierającego nowy sezon Grand Prix Australii. To daje nam dużo większą dokładność, kiedy patrzymy gdzie znajdują się samochody i zwracamy uwagę na sektory. Możemy teraz podzielić tor na dwadzieścia sektorów, a nie na tradycyjne trzy. To pozwoli nam na przykład sprawdzić dokładnie, czy kierowca odpowiednio zwolnił przy żółtych flagach, ponieważ czasy z większych sektorów są nie zawsze reprezentatywne. Jest to kolejne narzędzie, które zostało dodane do arsenału sędziów.

KOMENTARZE

5
ROOK
29.03.2014 02:43
[color=white].[/color] Dobry ruch, ale dlaczego akurat 20? Logiczne byłoby podzielenie aktualnych sektorów na równe części, czyli np. 3 × 6 = 18 (no i niech teraz to dają w timingach…). [quote="marios76"]wrzućcie w bolidy system hamowania lub odcinania mocy w silniku, na fragmencie toru- oczywiście reagujący na żółtą flagę ;)[/quote] [color=white].[/color] Dałeś smajla, mimo wszystko MSPANC — to by się dużo działo np. w trakcie wyprzedzania/omijania/driftu w zakręcie :)) [color=white].[/color] — dużo następnych stłuczek, kolejne żółte flagi, w efekcie reakcja łańcuchowa… :)
Tom_Bombadil
29.03.2014 02:02
Ale komplikują...
krzysed
29.03.2014 10:29
Żółta flaga = zagrożenie na torze. To czy kierowca przez zwolnienie o 0,2 czy 0,5 sekundy ustrzeże się od ewentualnego kontaktu ?? To powinno być minimum 1s
kusza
29.03.2014 09:14
"...dodane do arsenalu..." - przedstawil swoja pozycje! :]
marios76
29.03.2014 07:26
Włodarze z FIA- elektornika w F1 WCALE nie zawodzi, więc wrzućcie w bolidy system hamowania lub odcinania mocy w silniku, na fragmencie toru- oczywiście reagujący na żółtą flagę ;)