Aktywne zawieszenie powróci do F1 w 2017 roku?
Grupa Strategiczna omówi propozycje cięć wydatków w sporcie.
15.04.1415:12
5263wyświetlenia
Według dziennikarzy magazynu Autosport, analizując możliwości cięcia kosztów, zespoły Formuły 1 rozważają zniesienie zakazu stosowania aktywnego zawieszenia.
Po tym jak Grupa Strategiczna opowiedziała się przeciwko ograniczeniom budżetowym, do których wprowadzenia miało dojść przy współpracy z FIA, oceniane są alternatywne propozycje, które w założeniu mają na celu utrzymanie wydatków na rozsądnym poziomie.
Jedną z nich ma być powrót do F1 aktywnego zawieszenia, które po raz ostatni wykorzystano w 1993 roku. Zespoły wierzą bowiem, że na płaszczyźnie osiągania optymalnych ustawień samochodu elektroniczna technologia byłaby bardziej oszczędna od używanych dziś, skomplikowanych, mechanicznych systemów. Do ewentualnego powrotu aktywnego zawieszenia mogłoby dojść w sezonie 2017 - być może wraz z wprowadzeniem 18-calowych obręczy kół.
W nadchodzących tygodniach Grupa Strategiczna ma omawiać kilka innych, krótko bądź długoterminowych propozycji, jakie mogłyby zostać wprowadzone do przepisów na przestrzeni najbliższych lat. Mowa jest także o działaniach na rzecz uproszczenia niektórych części bolidów, które generują obecnie duże koszty. Chodzi tu o układ paliwowy, struktury zderzeniowe, projekt przedniego skrzydła, połączone przednie i tylne zawieszenie, czy przewody hamulcowe.
Może dojść także do wprowadzenia poprawek w regulacjach dotyczących tak zwanej "godziny policyjnej", czy kolejnych ograniczeń w dopuszczalnej liczbie personelu zespołów, jaki może pracować na torze w trakcie weekendu wyścigowego.
KOMENTARZE