Aktywne zawieszenie powróci do F1 w 2017 roku?

Grupa Strategiczna omówi propozycje cięć wydatków w sporcie.
15.04.1415:12
Nataniel Piórkowski
5263wyświetlenia

Według dziennikarzy magazynu Autosport, analizując możliwości cięcia kosztów, zespoły Formuły 1 rozważają zniesienie zakazu stosowania aktywnego zawieszenia.

Po tym jak Grupa Strategiczna opowiedziała się przeciwko ograniczeniom budżetowym, do których wprowadzenia miało dojść przy współpracy z FIA, oceniane są alternatywne propozycje, które w założeniu mają na celu utrzymanie wydatków na rozsądnym poziomie.

Jedną z nich ma być powrót do F1 aktywnego zawieszenia, które po raz ostatni wykorzystano w 1993 roku. Zespoły wierzą bowiem, że na płaszczyźnie osiągania optymalnych ustawień samochodu elektroniczna technologia byłaby bardziej oszczędna od używanych dziś, skomplikowanych, mechanicznych systemów. Do ewentualnego powrotu aktywnego zawieszenia mogłoby dojść w sezonie 2017 - być może wraz z wprowadzeniem 18-calowych obręczy kół.

W nadchodzących tygodniach Grupa Strategiczna ma omawiać kilka innych, krótko bądź długoterminowych propozycji, jakie mogłyby zostać wprowadzone do przepisów na przestrzeni najbliższych lat. Mowa jest także o działaniach na rzecz uproszczenia niektórych części bolidów, które generują obecnie duże koszty. Chodzi tu o układ paliwowy, struktury zderzeniowe, projekt przedniego skrzydła, połączone przednie i tylne zawieszenie, czy przewody hamulcowe.

Może dojść także do wprowadzenia poprawek w regulacjach dotyczących tak zwanej "godziny policyjnej", czy kolejnych ograniczeń w dopuszczalnej liczbie personelu zespołów, jaki może pracować na torze w trakcie weekendu wyścigowego.

KOMENTARZE

17
kabans
16.04.2014 11:53
Niech zrobią tylne zawieszenie na belce skrętnej
MairJ23
15.04.2014 11:43
@VJM02 wszystko zle :) bolidy napedzane maja byc fotosynteza !!! i tyle w temacie. :)
ICEman
15.04.2014 08:56
Co do dużych felg to Formuła E już takie ma i wygląda to dobrze http://cdn3.vox-cdn.com/entry_photo_images/9672451/spark-renault-formula-e10_2040_verge_super_wide.jpg
xdomino996
15.04.2014 08:09
@Challenger 13 cali są. 18 powinny dużo ,lepiej wyglądać. Tylko pytanie, czy zwiększą też cały rozmiar kół, czy wprowadzą je na sporo niższym profilu (coś jak zdjęcie hejtera)
Phaedra
15.04.2014 07:55
Aktywne zawieszenie do F1 wprowadził Lotus w 1987 r. https://www.youtube.com/watch?v=xjHNS8Jvz78
Challenger
15.04.2014 06:58
Niech mnie ktoś oświeci, umknęło mi to jakie są teraz te felgi? Nie wypowiem się na temat tego zawieszenia, ale wydaje mi się że FIA jeszcze nie zrozumiałą że idzie błędną drogą i miną jeszcze ze 2 lata zanim zrozumie. Wiem, że organicznie budżetów jest trudne do wykonania i sprawdzenia ale lot na księżyc też nie był łatwy a jednak ktoś spróbował to okiełznać. Określić poziom który gwarantuje wyścig zbrojeń ale też na poziomie wielu ekip a nie jednej czy dwóch i wprowadzać.
hejter
15.04.2014 05:48
Felgi 18 calowe, hmmm, znowu mała rewolucja wizualna ;) http://i67.servimg.com/u/f67/14/67/65/50/red-bu10.jpg
benethor
15.04.2014 05:02
@Wmiarenietypowy ostatni raz to było wykorzystane w RB6 Vettela w 2010.
Wmiarenietypowy
15.04.2014 04:54
[quote]Jedną z nich ma być powrót do F1 aktywnego zawieszenia, które po raz ostatni wykorzystano w 1993 roku.[/quote] Ostatni raz było wykorzystane w Benettonie Schumachera w 94' :D Dobra, wiem tylko prowokuje :P
Falarek
15.04.2014 04:43
Aktywne zawieszenie czyli coś co sprawiło że w 1992-93 Williams-Renault było maszynką do wygrywania. Pamiętam wypowiedzi przed wprowadzeniem zakazu "że nawet małpa by wygrała takim samochodem" :)
Sinirlan
15.04.2014 04:43
[quote="Kubuś Fatalista"]Senna też miał aktywne zawieszenie i komputer za plecami.[/quote]Zgadza się ale to Williams wraz z Adrianem Newey'em pierwsi mieli komputery w samochodzie.
Kubuś Fatalista
15.04.2014 03:53
Senna też miał aktywne zawieszenie i komputer za plecami.
Sinirlan
15.04.2014 03:28
[quote="kurcjusz"]Eee taaam, to wszystko pół środki. Proponuję wprowadzić tylko jedną regulację celem obniżenia kosztów. Bolid ma być skonstruowany tylko z części drewnianych i gumowych. Wtedy dopiero trzeba będzie się wykazać przy projekcie! : ) A jaka oszczędność![/quote] I zakaz używania gwoździ! [quote="Driver X"]A co do pomysłu powrotu aktywnego zawieszenia-nie wiem, jak to wyglądało, więc jestem neutralnie na to nastawiony.[/quote]Wyglądało to tak, że w 1993 roku w pierwszym GP sezonu w RPA Prost (Williams z aktywnym zawieszeniem) miał 1:19,824 (minutę dziewiętnaście) przewagi nad drugim Senną (Mclaren) [code]http://www.f1wm.pl/php/rel_gen.php?rok=1993&nr=1&dzial=11[/code]
Driver X
15.04.2014 02:33
Eee tam, niech jeżdżą w kartonach napędzanych pedałami. 18 calowe obręcze kół ? 4 osiemnastki tylko w moim samochodzie ! A co do pomysłu powrotu aktywnego zawieszenia-nie wiem, jak to wyglądało, więc jestem neutralnie na to nastawiony.
VJM02
15.04.2014 01:44
@kurcjusz Oszalałeś?! Wiesz jak szkodliwa dla środowiska byłaby konstrukcja zbudowana z drewna? Wiesz jakie byłyby reakcje cywilizacji przyjaznych środowisku technologii? Bolidy mają być napędzane CO2, a z rur wydechowych ma się wydobywać kochany przez nas wszystkich tlen. To jedyny sposób na ochronę środowiska i zagrożonych gatunków zwierząt...
Anderis
15.04.2014 01:40
Wielka szkoda, że bawią się w jakieś pół środki, zamiast limitów budżetowych. Czego by nie wymyślili, to takie Ferrari i tak wyda obrzydliwie dużo, bo ma, 80 mln $ rocznie od FOM-u za samo bycie...
kurcjusz
15.04.2014 01:31
Eee taaam, to wszystko pół środki. Proponuję wprowadzić tylko jedną regulację celem obniżenia kosztów. Bolid ma być skonstruowany tylko z części drewnianych i gumowych. Wtedy dopiero trzeba będzie się wykazać przy projekcie! : ) A jaka oszczędność!