GP Chin: Hamilton wraca na czoło stawki

Kierowców Mercedesa rozdzielił Fernando Alonso
18.04.1409:33
Dawid Hojczyk
8463wyświetlenia

Lewis Hamilton, mimo problemów w czasie pierwszej sesji treningowej, uzyskał najlepszy czas w trakcie popołudniowych zajęć. Za plecami Brytyjczyka uplasowali się Fernando Alonso oraz drugi z reprezentantów Mercedesa - Nico Rosberg.

Druga sesja treningowa rozpoczęła się przy dość pochmurnej pogodzie, jednakże to nie zniechęciło kierowców do walki z czasem od pierwszych sekund popołudniowych zajęć. Pierwszym zawodnikiem, który uzyskał czas jednego okrążenia na torze w Szanghaju, był Pastor Maldonado, ale reprezentant Lotusa prędko stracił miano najszybszego.

Problemy szybko dopadły zespół Caterhama - Kamui Kobayashi po przejechaniu trzech okrążeń, został poinformowany o awarii skrzyni biegów i poproszony o zjazd do boksów. W tym samym czasie, na czele stawki znaleźli się dwaj tegoroczni debiutanci - Danił Kwiat przed Kevinem Magnussenem. Po upływie dziesięciu minut, bez czasu pozostawali kierowcy Ferrari, Red Bulla, Williamsa oraz Nico Hulkenberg.

Dobre tempo na swoich pierwszych okrążeniach zaprezentowały czerwone byki - Vettel zepchnął z prowadzenia Kwiata, natomiast Ricciardo przebił znacząco wynik zespołowego kolegi. Obaj zostali pogodzeni przez Rosberga, a chwilę później Fernando Alonso pokonał okrążenie o pół sekundy szybciej od niemieckiego reprezentanta Mercedesa. Pierwsze pomiarowe kółko Kimiego - podczas całego weekendu - dało mu dopiero piętnastą lokatę, a uzyskany czas był o trzy sekundy wolniejszy od liderującego kolegi z zespołu. Po upływie dwudziestu pięciu minut, jedynym kierowcą, który nie legitymował się żadnym czasem, był Lewis Hamilton.

Pastor Maldonado jako pierwszy zdecydował się założyć miękkie ogumienie - Wenezuelczyk poprawił swój rezultat o dwie sekundy i znalazł się na czwartej lokacie - za plecami Alonso, Rosberga i Ricciardo. Kilka minut później, tuż za Wenezuelczykiem uplasował się Hamilton, który na pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał piąty rezultat. Po przejechaniu szybkiego kółka, Pastor Maldonado wykonał kilka wolniejszych, po czym zamierzał zjechać do boksu - niestety sztuka ta się nie udała i kierowca Lotusa zakończył występ na bandzie przy wjeździe do alei serwisowej, w tym samym miejscu, w którym w 2007 roku Lewis Hamilton zakończył swój udział w wyścigu.

W międzyczasie, na czele stawki znalazł się Nico Rosberg - Niemiec wyjechał na miękkiej mieszance i uzyskał czas 1:38.726 - zaledwie pół sekundy szybszy od Alonso, który swój najszybszy przejazd zaliczył na twardszych gumach. Hiszpan powrócił na czoło kiedy założył szybsze ogumienie. Czas Alonso na miękkiej mieszance - 1:38.456. Po upływie połowy czasu drugiego treningu na czele znajdował się Hamilton przed Alonso, Rosbergiem i duetem Red Bulla. Zaskakująco wysoko - bo na siódmym miejscu - plasował się Grosjean, natomiast słabsze tempo prezentowali reprezentanci Force India, którzy tak świetnie wypadli podczas Grand Prix Bahrajnu.

Tradycyjnie już, druga połowa sesji to symulacja stintów wyścigowych na miękkiej mieszance. O ile tempo Ferrari na pojedynczym okrążeniu jest bardzo konkurencyjne, o tyle przy obciążonym bolidzie Alonso rozpoczął stint blisko sekundę wolniej od Mercedesów. Słaby początek przejazdu zanotował także Sebastian Vettel, jednakże w dalszej fazie wyjazdu różnica między Mercedesami, a Ferrari i Red Bullem zdawała się zanikać. Bardzo przyzwoite tempo wyścigowe prezentował Romain Grosjean - jego Lotus pokonywał okrążenia na poziomie Williamsa, co stajnię z Enstone zapewne mocno napawa optymizmem w perspektywie całego weekendu. Na tle najszybszych, rezultaty obu tych ekip były mniej więcej sekundę wolniejsze.

Ostatecznie, na czele nie doszło do żadnych zmian. Tabelę z czasami - standardowo - zamykali kierowcy Marussi i Caterhama: Bianchi przed Chiltonem, Kobayashim oraz Ericssonem. Przed nimi znalazł się Maldonado, którego Lotus nie został przywrócony do stanu używalności.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W05 Hybrid1:38,31525
2Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T1:38,4560,1410,14128
3Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W05 Hybrid1:38,7260,4110,27030
4Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB101:38,8110,4960,08530
5Sebastian Vettel (1)Red Bull RB101:39,0150,7000,20431
6Felipe Massa (19)Williams FW36 1:39,1180,8030,10325
7Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T1:39,2830,9680,16525
8Jenson Button (22)McLaren MP4-29 1:39,4911,1760,20829
9Romain Grosjean (8)Lotus E221:39,5371,2220,04636
10Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR91:39,6481,3330,11126
11Nico Hulkenberg (27)Force India VJM07 1:39,7361,4210,08830
12Kevin Magnussen (20)McLaren MP4-29 1:39,7441,4290,00829
13Jean-Eric Vergne (25)Toro Rosso STR91:39,7591,4440,01528
14Valtteri Bottas (77)Williams FW36 1:39,8301,5150,07125
15Sergio Perez (11)Force India VJM07 1:40,1241,8090,29432
16Esteban Gutierrez (21)Sauber C33 1:40,3592,0440,23532
17Adrian Sutil (99)Sauber C33 1:40,3952,0800,03630
18Pastor Maldonado (13)Lotus E221:40,4552,1400,06012
19Jules Bianchi (17)Marussia MR03 1:42,3274,0121,87227
20Max Chilton (4)Marussia MR03 1:43,4735,1581,14630
21Kamui Kobayashi (10)Caterham CT051:43,5305,2150,05732
22Marcus Ericsson (9)Caterham CT051:43,6795,3640,14932
107% najlepszego czasu: 1:45,197

KOMENTARZE

17
marios76
18.04.2014 09:25
@MartiniRacing Ale co Vettel ma poprawić? Czy naprawdę sądziłeś że może być szybszy niż jest naprawdę?? ;) Domenicali odszedł i Ferrari od razu szybsze! Ależ im ciążył :D
Simi
18.04.2014 08:59
W ogóle nie rozumiem ludzi, któzy cały czas śledzą F1, a jednocześnie "płaczą" za dawnymi czasami i krytykują współczesną F1 do bólu. Jasne, że V10 były wspaniałe, jasne że były o wiele szybsze. Ale do tamtych czasów nie wrócimy. Jeśli obecna F1 jest dla kogoś do kitu, to zazwyczaj dana osoba odwraca się od sportu, a nie narzeka na forum i wylewa frustracje. Z całym szacunkiem dla Ciebie @Jacobss.
xdomino996
18.04.2014 08:01
@Jacobss świetnie, jeżeli obecna F1 jest taka beznadziejna to po co ją oglądasz? Włącz powtórki z sezonów z zeszłego wieku, wtedy "F1 była F1", rozwój jest rozwojem, turbodoładowane silniki stają się powoli na rynku samochodów standardem, F1 nie może stać w miejscu, czasy V10 były może i faktycznie świetne, bo silniki były mocne, głośne i w ogóle wspaniałe, ale w porównaniu do jak to niektórzy słusznie piszą bezpłciowych V8 obecne silniki są dużo lepsze, w końcu kierowca nie jedzie jak po nitce. Druga sprawa czasy, czasy to nie wszystko, obecnie jest wolniej niż w 2013, bo bolid jest słabszy aerodynamicznie, ale oczywiście to też wszystkim przeszkadza, pomimo, że niedawno narzekano na aerodynamikę. Po prostu teoria "kiedyś było lepiej" jest jaka jest, chyba tylko dlatego, że to było kiedyś. Za 10 lat będą mówić, że kiedyś (czytaj teraz), było lepiej, po prostu ludziom się nie dogodzi, gdyby bolidy miałby turbodoładowane V12 generujące 1500KM to też by była masa ludzi twierdząca, że te auta są niebezpieczne, za dużo spalają, są awaryjne i ogólnie... kiedyś było lepiej.
Jacobss
18.04.2014 07:14
@xdomino996 Hehe, ale z Ciebie spiskowiec. A tak naprawde, to ten wykres zostal sporzadzony przed GB Bahrajnu. Zreszta, jakie to ma znaczenie, ze Rosbergowi braklo 0.1 w Bahrajnie do czasu z zeszlego roku? Nadal do V10 brakowalo 7 sekund. Jezeli 96 w Twoim nicku to wiek, to w pelni rozumiem zadowolenie. Kiedy F1 jeszcze byla F1, to ty byles ciumkajacym cukiereczki chlopczykiem :). Niestety, nie wiesz co straciles, przykro mi :).
xdomino996
18.04.2014 05:10
@Jacobss rozumiem, że Bahrajn specjalnie nie został ukazany? Internet to taki właśnie świat, gdzie można sprytnie sporo ukryć, np to, że Rosbergowi w Bahrajnie brakło 0.1 do czasu Vettela z 2013, ale kto by się przejmował, mamy dzięki temu linkowi otwarte pole do popisu, do narzekań, tak trzymać :)
Jacobss
18.04.2014 01:57
@Challenger https://lh3.googleusercontent.com/-8hCYHqu3MYo/Uzrslu9RSFI/AAAAAAAC07A/1XWtrnBmtlo/w874-h854-no/Untitled-1.jpg I tyle w temacie szybkosci i postepu F1.
Challenger
18.04.2014 11:20
Alonso, Ferrari? I'm in schock... ciekawe czy Kimi się upora z problemami. No cóż najwięcej info da 3 trening. Widać jak formula 1 stała się szybka, czasy są kuriozalne, a w wyścigu będzie jeszcze gorzej.
enstone
18.04.2014 10:07
@pawlos Masz może jakiś link, gdzie widnieją max. prędkości na prostych..??
akkim
18.04.2014 09:27
@Wit91 Tak, będzie - Polsat Sport i wersja HD 5.00
Wit91
18.04.2014 08:59
Wiecie czy będzie 3 trening o 5.00
pawlos
18.04.2014 08:39
W kwestii osiągów nic tu się nie zmnieniło (no, może poza dobrą dyspozycją GRO). Puszki nadal tracą do Merca 10 -12 km/h na prostych. Mercedes nadal jest poza zasięgiem i chyba przez długi czas tak zostanie.
enstone
18.04.2014 08:28
Grosjean najwięcej okrążeń w sesji, starta wcale nie duża, chyba oprogramowanie do silnika sprawuje się dobrze i E22 wkońcu jedzie. ;)
MartiniRacing
18.04.2014 08:26
TommyYse On jest debiutantem i jest zaskakuje dobrą prędkością. Wiem że McLaren ma kłopoty ale Magnussen mógł by byc wyżej ;) Po za tym pokonuje partnera z teamu, według mnie Kwiat to przyszły mistrz. Red Bull musi się jeszcze poprawić a szczególnie Vettel bo jeszcze można sporo odrobić
Kerb
18.04.2014 08:06
Topowe czasy na poziomie osiągów Marussi i Caterhama sprzed roku :) Co ciekawe, dzisiejszy Cat i Mar zdecydowanie słabiej niż w 2013.
TommyYse
18.04.2014 08:02
@MartiniRacing Eee, patrząc na czasy wygląda to inaczej. Alonso i RBR na bardzo wysokim poziomie, razem z Mercem (który pewnie ma w zanadrzu kilka dziesiątych czy nawet więcej). Czym Kwiat zaskakuje, sporą ilością błędów i czasem o 0,1 wek lepszym od Vergne (przy czym pewnie jechali z różnymi ustawieniami i strategiami)?
MartiniRacing
18.04.2014 07:52
Mam nadzieje że Red Bull się poprawi i będzie co najmniej za Mercedesem. Vettel musi byc na podium w ten weekend. Co do Alonso to z całym szasunkiem nie ma szans by mógł realnie zagrozić Mercedesom. Kwiat co raz bardziej mnie zaskakuje.