Marmorini: Za problemy F14 T odpowiada nie tylko silnik
Osiągi jednostki napędowej miały być w Ferrari zrekompensowane lepszą aerodynamiką.
17.08.1410:31
2087wyświetlenia
Luca Marmorini, jeszcze do niedawna szef działu silnikowego Ferrari, twierdzi, że za słabsze osiągi tegorocznego bolidu z Maranello odpowiedzialny jest całościowy projekt jego konstrukcji, a nie jedynie słabszy niż u konkurencji silnik.
W rozmowie z włoskim dziennikarzem, Leo Turrinim, Marmorini wyjaśnił, że decyzja o skonstruowaniu przez Ferrari mniejszej jednostki napędowej została podjęta podjęta przez głównego konstruktora, Nicolasa Tombazisa. Mniejsza moc silnika miała być zrekompensowana przez lepszą aerodynamikę bolidu.
Krótko mówiąc, to nieprawda, że za wszystkie problemy F14 T odpowiada silnik. Tak, jakby przedsiębiorstwo z taką przeszłością jak Ferrari nagle zapomniało, jak się buduje silnik! Razem z moimi kolegami zbudowaliśmy jednostkę napędową pewnej wielkości - mniejszą niż wersje Mercedesa i Renault - ponieważ zostaliśmy o to poproszeni przez szefa całego projektu, Tombazisa- wyjaśnił Marmorini.
Powiedziano nam, że potrzebna jest kompaktowa jednostka napędowa z małymi chłodnicami, ponieważ mniejsza moc zostanie zrekompensowana lepszymi rozwiązaniami aerodynamicznymi. Miało to zapewnić przewagę nad bolidami z silnikami Mercedesa i Renault. Ale kiedy zostaliśmy skonfrontowani z Mercedesem i Renault, nasze osiągi były słabsze i nie zostały wyrównane przez aero- kontynuował zwolniony pracownik Ferrari.
Marmorini dodał, że w czasie trzymiesięcznej współpracy z nowym szefem zespołu, Marco Mattiaccim, rozmawiał z nim tylko dwa razy:
Chętnie wyjaśniłbym ten problem Mattiacciemu, ale przez cały ten czas wymieniliśmy tylko kilka słów. Widzieliśmy się dwukrotnie - raz się przywitaliśmy, a za drugim razem wręczył mi pismo, potwierdzające moje zwolnienie z pracy.
KOMENTARZE