Grosjean zostaje w Lotusie na sezon 2015

Tym samym stajnia z Enstone ma już pełny skład kierowców na przyszły rok
19.11.1413:47
Mateusz Szymkiewicz
2415wyświetlenia

Zespół Lotus potwierdził, że Romain Grosjean pozostanie jego kierowcą w sezonie 2015.

Przyszłość Francuza w stajni z Enstone była przedmiotem spekulacji już od dłuższego czasu, ze względu na fakt, iż rzekomo negocjował przejście do McLarena, a zadanie ułatwiało mu posiadanie w swoim kontrakcie klauzuli zezwalającej na przedwczesne odejście przez niekonkurencyjne osiągi bolidu, jak to jest w tym roku.

Dziś jednak Lotus poinformował, iż w sezonie 2015 jego skład kierowców stworzą Pastor Maldonado oraz właśnie Grosjean. Zdaniem wielu, przy podejmowaniu przez 28-latka decyzji o pozostaniu w zespole, zaważyło przejście z jednostek napędowych Renault na Mercedesa.

Długo czekaliśmy na potwierdzenie tego, więc naprawdę dobrze jest w końcu powiedzieć, że zostanę w zespole na przyszły sezon - powiedział Romain Grosjean. Mój palec był już od dawna gotowy do wybrania na Twitterze opcji «wyślij» i to do tego stopnia, że popełniłem falstart! Na szczęście za to nie groziła kara stop&go.

Myślę, że to wspaniała kombinacja. Pracowaliśmy razem przez długi czas i z pewnością nie byłoby to w porządku odchodzić w tym momencie, kiedy to nasze osiągi nie są najlepsze. Uważam, iż to nie byłoby zbyt dobre, gdybym po tym sezonie powiedział «żegnajcie!», ponieważ wiem, do czego ludzie w Enstone są zdolni. Chwile takie jak te mogą cię zniszczyć lub wzmocnić i jestem pewien, że zespół wyciągnie z tego dobre wnioski.

Grosjean oprócz epizodu w 2009 roku, kiedy to reprezentował stajnię z Enstone gdy ta jeszcze funkcjonowała pod nazwą Renault, ściga się dla niej nieprzerwanie od sezonu 2012. Zawodnik w tym czasie wywalczył dziewięć miejsc na podium oraz 236 punktów. Mimo to podczas tegorocznych zmagań przez niekonkurencyjny bolid, Francuz zdobył zaledwie osiem oczek, a jego najlepszą pozycją startową była piąta do Grand Prix Hiszpanii.

KOMENTARZE

16
SirKamil
19.11.2014 11:16
[quote]@SirKamil Przed sezonem 2009 był ELF, ale to jest jedna marka z TOTALEM, więc wsparcie francuskiej firmy paliwowej mieli od początku czyli od modelu Renault R22.[/quote] Elt nie jest "jedną marką" z Totalem a jedną z marek Total. To zasadnicza różnica a reszta nie jest nowością, ale chodziło o ekspozycję marki Total. Przed 2009 był Elf, po Total i Elf. Po 2011 tylko Total. Od 2009 zespół ma kontrakt z Total Competition W 2012 zniknął Elf- marka nadal istnieje, ale Total postawił na promocje własnego brandu olejowego Total Quartz. Od 2013 zniknęła mniej więcej połowa ekspozycji sponsorskiej Total na skutek redukcji umowy. Od 2014 zniknęła niema cała ekspozycja pozostawiając jedynie mikroskopijne naklejki na skutek dalszej redukcji umowy. Od 2015 umowa pozostanie na takim samym śladowym poziomie komercyjnym- jak słyszałem- bądź zniknie całkowicie. Nie trzeba być geniuszem aby na podstawie prostych faktów stwierdzić, że Total: - związał się z zespołem bez obecności w kokpicie Grosjeana w 2009, - szczyt umowy sponsorskiej przypadł na lata nieobecności Grosjeana w kokpicie 2009-2011, - wraz z zakontraktowaniem Grosjeana umowa Lotusa z Total nie wzrosła, nie została utrzymana na stałym poziomie a zaczęła ulegać redukcji. Nie trzeba być geniuszem również po to, aby dodać 2 do 2. Lotus ma niezależną umowę z Total Competition zakładającą współpracę marketingową i technologiczną a Grosjean własną niezależną umowę komercyjną z Total SA na bycie twarzą, ambasadorem marki. Total nie płaci i nigdy nie płacił za Grosjeana w Lotusie. Sam Grosjean zaś zawsze był kierowcą opłacanym, nigdy płacącym. Grosjean nie warunkuje też obecności Total w Lotusie, choć co oczywiste też jej nie zawadza. Total powinno zależeć na utrzymaniu kontraktu z Grosjeanem, nawet jeśli nie będzie już jeździł z francuskimi silnikami, bo prawdopodobnie będzie jedynym kierowcą z francuskim paszportem.
Yurek
19.11.2014 11:09
[quote="Dorel"]dokładnie od 1995 jak zaczęli używać silników Renault[/quote] A jeszcze dokładniej od 1993, więc w okresie Forda.
Dorel
19.11.2014 10:54
[quote]Przed sezonem 2009 był ELF, ale to jest jedna marka z TOTALEM, więc wsparcie francuskiej firmy paliwowej mieli od początku czyli od modelu Renault R22. [/quote] Elf już wspierał stajnie z Enstone za czasów Benettona, a dokładnie od 1995 jak zaczęli używać silników Renault.
enstone
19.11.2014 10:35
@SirKamil Przed sezonem 2009 był ELF, ale to jest jedna marka z TOTALEM, więc wsparcie francuskiej firmy paliwowej mieli od początku czyli od modelu Renault R22. TOTAL zostaje w przyszłym sezonie ponieważ będzie "smarował" skrzynie biegów, ale nie wiadomo czy pojawią się ich loga na bolidzie tak samo jak loga PETRONAS. Co do Grosjeana to szybki facet i materiał na mistrza, ustrzegł się głupich błędów, a prędkości nie stracił, przecież miał ogromną szansę wygrać GP Europy w 2012, gdy gonił Vettela w niesamowity sposób jednak bolid uległ awari. Mam nadzieję na lepszy sezon Lotusa w 2015 i że podziękują Maldonado bo ten kierowca już się chyba nie zmieni.
Dorel
19.11.2014 10:05
Problem w tym, że pay-driverzy jeżdżą tylko w ekipach z końca stawki. :)
macieiii
19.11.2014 10:00
@rno2 tak mi się właśnie zdawało że i Total i Petronas będą jednocześnie. Zdaje się że był nawet taki news. @Dorel jeszcze się zdziwisz jak Ci pay driverzy Twoim zdaniem przy dobrym bolidzie będą się sprawować
SirKamil
19.11.2014 09:43
Jak to? Pierwsze słyszę. Total nie jest przypadkiem obecny w zespole od 2009? Jak to było? http://www.formula1.com/wi/gi/597x478/wnC_/manual/dgb0919jan02.jpg
Gszegosz
19.11.2014 08:54
[quote="SirKamil"]Lotus płaci mu zakontraktowane wynagrodzenie[/quote] A dzięki Grosjeanowi Total płaci Lotusowi, i kółeczko się zamyka.
Dorel
19.11.2014 07:12
Innego wyboru nie mieli. Budżet mały i nie najlepszy sezon nie kuszą świetnych kierowców, dlatego pozostał im Groszek. [quote]Ja od początku byłem za Maldonado i Grosjeanem - dwaj mocno krytykowani zawodnicy, którzy potwierdzili szybkość. Zawsze uważałem, że błędy można wyeliminować... szybkość się po prostu posiada. :)[/quote] Co ty myślisz, że oni ich wybrali z powodu ich szybkości? Maldonado wzięli wiedząc, że z nim przyjdzie PDVSA, które załata dziurę w kasie zespołu, to jest pay-driver. Grosejan natomiast dostał fotel po znajomości od swojego rodaka - Erika Buliona. Grosjean fakt, już nie robi kamikadze tak jak na Spa. Za to Pastor eliminując swoje błędy wyeliminował też swoją szybkość.
rno2
19.11.2014 06:09
@macieiii Total zostaje w Lotusie.
SirKamil
19.11.2014 05:38
[quote] Na szczęście poza talentem Grosjean cash też ma[/quote]Tak, ma. Lotus płaci mu zakontraktowane wynagrodzenie. To chyba nic dziwnego.
macieiii
19.11.2014 05:33
W końcu. Byśmy mieli nie lada rywalizację o ten fotel gdyby poczekali z decyzją dłużej. Na szczęście poza talentem Grosjean cash też ma że łatwo go nie wygryzą jak mogą zrobić choćby z mającego podobną sytuację Vetgne (total chyba odchodzi z Lotusa i w jego miejsce wejdzie Petronas i nie wiem jaki wkład teraz Francuz posiada, ale najważniejsze że jest w grze). Nigdy nie byłem jakimś zagorzałym kibicem Lotusa chociaż forma gdy jeździł Raikkonen i Grosjean była świetna i byli konkurencyjni z naprawdę mocnym składem kierowców. Chcę powiedzieć, że zmiany ->mercedes, petronas i być może coś jeszcze napawają sporymi nadziejami na dobry sezon tego zespołu, a przy tym ponowny powrót na listę najbardziej pożądanych kierowców dla Grosjeana. Tym samym, Maldonado mógłby w końcu lepiej wypaść w poszczególnych wyścigach bo mimo wielu wpadek to też bardzo dobry kierowca. Wszyscy widzą Bottasa jako kogoś, kto skorzystał z jazdy w Williamsie. Maldonado przeciwnie. Skierował "swój" budżet w stronę Lotusa który póki co zaproponował crap i akurat siostry Williams zaczęły pogoń za czołówką. Liczę że im się powiedzie. Grosjean - większa wpadka niż cała kariera Maldonado z tym "gotowcem" :)
Gszegosz
19.11.2014 04:45
Liczę że Lotus skonstruuje solidne auto i Grosejan znów będzie odwiedzać podium jak to miało miejsce w zeszłym roku.
Kamikadze2000
19.11.2014 01:06
Ja od początku byłem za Maldonado i Grosjeanem - dwaj mocno krytykowani zawodnicy, którzy potwierdzili szybkość. Zawsze uważałem, że błędy można wyeliminować... szybkość się po prostu posiada. :) Trzymam kciuki za lepszy sezon... z silnikiem Merca nie będzie o to trudno. :))
Masio
19.11.2014 01:02
Przynajmniej utrzymał się w F1. Krytykowałem go za jego manewry w 2012, ale widać, że wyciągnął wnioski. Nie wątpię, że jest materiałem na mistrza. ;)
rno2
19.11.2014 12:59
[quote] Uważam, iż to nie byłoby zbyt dobre, gdybym po tym sezonie powiedział «żegnajcie!»[/quote] Ale gdyby była opcja na McLarena, to by czmychnął z Lotusa bez żadnych sentymentów :-) A tak na poważnie, to cieszę się, że obecny skład zostaje w Lotusie. Tak jak do tej pory nie przepadałem zbytnio za Maldonado, tak w tym sezonie go podziwiam za spokój i opanowanie oraz małą jak na jego możliwości ilość incydentów :-)