Hembery: Szersze opony powinny ożywić Formułę 1

Brytyjczyk uważa, iż tego typu zmiana będzie dobrym posunięciem
15.01.1517:16
Mateusz Szymkiewicz
1934wyświetlenia

Dyrektor działu motorsport Pirelli - Paul Hembery, uważa, że wprowadzenie szerszych opon do Formuły 1 będzie dobrym posunięciem.

Niedawno przedstawiciele zespołów oraz FIA odbyli rozmowę, która dotyczyła zmian w najbliższych latach w Formule 1, by uczynić ją jeszcze bardziej widowiskową, a także wymagającą dla kierowców. Jedną z propozycji był powrót do szerszych opon, które generowałyby większą przyczepność i pozwoliły zawodnikom na szybsze pokonywanie zakrętów.

Zdaniem Paula Hembery z Pirelli - obecnego dostawcy ogumienia w Formule 1 - decyzja o wprowadzeniu szerszych opon będzie właściwa, aczkolwiek trzeba ją zaplanować na sezon 2017, by zespoły oraz sam producent mieli czas na odpowiednie przygotowania.

Mieliśmy o tym rozmowę z Charlie Whitingiem i powiedzieliśmy mu, że zawsze jesteśmy otwarci na to czego sport potrzebuje - powiedział Brytyjczyk. Szersze opony? Kiedy popatrzysz na zdjęcia samochodów z lat siedemdziesiątych, to nie uważasz, by wyglądały one jak dragstery, masz jednak odczucie «Wow, spójrz na to!».

W chwili obecnej opony są małe z różnego punktu widzenia. Jesteśmy otwarci na wszelkie dyskusje, musimy jednak zostać wcześniej o tym uprzedzeni. Jesteśmy gotowi zrobić wszystko czego tylko sport potrzebuje, by był we właściwej formie. Będzie ciężko zrobić taką zmianę już w sezonie 2016. Powinniśmy to zrobić dopiero w 2017. Poza tym to dobry moment, ponieważ nasza umowa wygasa z końcem 2016 roku. Jeżeli ją przedłużymy, to możemy o tym pomyśleć.

Obecnie przednie opony mają szerokość 245 minimetrów, natomiast tylne 325. Zdaniem Hembery'ego, by zmiana miała sens, nowe ogumienie powinno mieć ponad 400 milimetrów szerokości. Podoba mi się myślenie o 400 milimetrach, ponieważ taka liczba po prostu brzmi lepiej. To tak jakby powiedzieć o tysiącu koni mechanicznych, to też byłoby wspaniałe. Moim zdaniem to element sportu i duże liczby powinny powrócić.

KOMENTARZE

3
ChrisDeFirenze
17.01.2015 09:19
@Szkot Co Ci nie pasuje? Szersze opony + większa moc to lepsze przyspieszenie, większa prędkość w zakrętach, większa maksymalna i lepsze czasy okrążeń. Do tego krótsza droga hamowania. Trudno w tej chwili o lepsze zmiany. Te dwie poprawią wszystko póki co.
Szkot
16.01.2015 09:45
to może od razu lepiej zrobić kolubryny na całą szerokość nawet najbardziej szerokich tilkedromów? będzie na pewno arcyciekawie
pawel92setter
15.01.2015 10:40
Jestem za wszystkim co podniesie znaczenie docisku mechanicznego! Bardzo dobry pomysł. :)