Toro Rosso zaprezentowało STR10

Dziesiąty bolid w historii ekipy pokazano na torze w Jerez
31.01.1517:17
Paweł Zając
5971wyświetlenia

Scuderia Toro Rosso zaprezentowała dziś na torze w Jerez swoją tegoroczną maszynę - bolid STR10.

Zespół z Faenzy po raz kolejny będzie miał w składzie dwóch najmłodszych kierowców, którzy podczas Grand Prix Australii zadebiutują w wyścigach Formuły 1.

Max Verstappen został ogłoszony kierowcą Toro Rosso jeszcze przed zeszłorocznym GP Belgii mając na koncie zaledwie pół sezonu w bolidach jednomiejscowych. Później okazało się jednak, że Sebastian Vettel opuści Red Bulla, co było równoznaczne z awansem Daniiła Kwiata i zrobieniem miejsca dla Carlosa Sainza.

Losy urzędującego mistrza Formuły Renault 3.5 warzyły się jednak do samego końca i dopiero po testach na Yas Marina ekipa zdecydowała się pożegnać z Jeanem-Ericiem Vergne i zatrudnić młodego Hiszpana. Warto również dodać, że w juniorskiej ekipy Red Bulla doszło w tym roku do kilku przetasowań kadrowych i tak szeregi opuścił Steve Nielsen, dyrektor sportowy, który przeszedł do Williamsa. W zespole pojawił się natomiast Graham Watson, który początkowo miał pracować jako menedżer zespołu, jednak przejął także obowiązki dyrektora sportowego.

Nowa konstrukcja Jamesa Keya, posiada długi oraz szeroki nos, który dopiero przy samym czubku się zwęża. Warto również zauważyć, że w przeciwieństwie do Force India czy McLarena krzywizna nosa jest znacznie bardziej płynna i nie ma wyraźnego załamania. W pozostałej części bolidu rzuca się w oczy sporych rozmiarów wlot powietrza nad głową kierowcy oraz szeroki tył samochodu.

^galeria,689

KOMENTARZE

11
dymson
01.02.2015 06:43
deska do prasowania
FM WMR
31.01.2015 10:40
Toro Rosso ogłosiło,że na koniec sezonu będą na 5miejscu wśród konstr.,a młody Max stwierdził,iż już w Australii sięgnie po punkty.Nieźle dobre nastawienie to połowa sukcesu.
FelipeF1.
31.01.2015 08:53
Wygląda spoko. Nie rozumiem ludzi którzy twierdzą że aktualne bolidy wyglądają źle. Biorąc pod uwagę to co mieliśmy w zeszłym roku to te są bardzo ładne.
gornik
31.01.2015 06:10
Ładny model nosa, jedynie malowanie psuje efekt końcowy który jest wprost odwrotny do którego rok temu dążyły zespoły (aby 'zakryć' te końcówki)
enstone
31.01.2015 06:03
Według mnie najładniejszy nos ze wszystkich prezentowanych. Łagodnie schodzi w dół od monokoku, aż do skrzydła, żadnych udziwnień, wystających końcówek itp. Tylko mogli by go pomalować całego na złoto, a nie tylko ten kawałek.
dan193t
31.01.2015 04:46
Na zdjęciach z toru wyglada już całkiem ok, wręcz powiedziałbym ładnie :) W tym roku nie ma co narzekać :)
ENDR
31.01.2015 04:42
[quote="jogus48"]i dlaczego frajerom się znowu to nie udało?[/quote] Jakie "nie udało"? Mieli obniżyć nosy? Są nisko. Mieli wyeliminować zeszłoroczne "pindole"? Wyeliminowali. Wszyscy mają teraz nosy niskie i "jednolite" a nie posegmentowane, jak rok temu - dokładnie, jak było w planach na zeszły rok (tylko kreatywni inżynierowie popisali się zmysłem artystycznym...).
jogus48
31.01.2015 04:32
jest coraz gorzej, chyba przestanę oglądać ten cyrk aby się nie denerwować :) czy może mi ktoś podrzucić link bądź powiedzieć mi co chciała osiągnąć FIA swoimi przepisami dot. nosa i dlaczego frajerom się znowu to nie udało?
dan193t
31.01.2015 04:31
Na moje oko spoko wygląda, tylko ciulowo jest pomalowany. Jak na popisy z ostatnich lat to te bolidy całkiem spoko wyglądają. Tylko Williams bez sensu
mich909090
31.01.2015 04:29
Jeśli chodzi o wygląd: 1.Mercedes 2.Lotus 3.McLaren 4.Ferrari 5.Force India 6.Torro Rosso 7.Sauber 8.Williams RBR jeżeli będzie miał nos podobny do Williamsa na co się zanosi to będzie na 8.
pablonzo
31.01.2015 04:22
Najbrzydszy ze wszystkich, które dotychczas zaprezentowano.