Zespoły otrzymają większą dowolność w wyborze ogumienia na Grand Prix
FIA ujawniła zasady systemu, jaki będzie funkcjonował w tej kwestii począwszy od sezonu 2016.
02.12.1521:52
1750wyświetlenia
FIA potwierdziła, że począwszy od nadchodzącego sezonu, zespoły F1 otrzymają większą dowolność w podejmowaniu decyzji o wyborze ogumienia na poszczególne weekendy Grand Prix.
Od kilku tygodni było wiadomo, że Pirelli zamierza oferować ekipom wybór dwóch spośród trzech proponowanych mieszanek na każdy wyścigowy weekend nowego kalendarza.
Do tego sezonu zespoły miały do dyspozycji wyłącznie dwie mieszanki opon typu slick, przywożone na każdy z torów przez oficjalnego dostawcę ogumienia. Obie z nich musiały zostać użyte w trakcie wyścigu, chyba, że było to niemożliwe ze względów na panujące warunki atmosferyczne.
W przyszłym roku każdy z zespołów będzie mógł wybrać dwie z trzech mieszanek zalecanych przez włoski koncern. Powinno to zaowocować dużo większym zróżnicowaniem strategii.
W oświadczeniu wydanym bezpośrednio po posiedzeniu Światowej Rady Sportu Motorowego, FIA potwierdziła:
Dostawca ogumienia będzie od teraz zapewniał trzy mieszanki ogumienia przeznaczone na suchy tor, zamiast jak dotychczas dwóch. Spośród trzynastu kompletów opon przeznaczonych na suchy tor, przypadających na każdego kierowcę, dostawca ogumienia będzie wybierał dwa komplety na wyścig (tylko jeden z nich musi być użyty w trakcie wyścigu) i jeden komplet (wykonany z najbardziej miękkiej, dostępnej mieszanki) jaki zostanie użyty wyłącznie podczas Q3.
Każdy z kierowców będzie mógł następnie wybrać swoich dziesięć kompletów spośród trzech dostępnych mieszanek. Jeśli nie zostaną użyte opony przejściowe bądź deszczowe, kierowca jest zobligowany do użycia co najmniej dwóch różnych specyfikacji opon na suchy tor, spośród których co najmniej jedna musi być wybrana przez dostawcę ogumienia- wyjaśniał organ zarządzający.
FIA zajęła się także kwestią zasad dotyczących systemu wirtualnego samochodu bezpieczeństwa (VSC). Od teraz, DRS będzie dostępny dla kierowców bezpośrednio po zakończeniu okresu związanego z neutralizacją przy użyciu VSC. Ponadto dzięki decyzji Światowej Rady Sportu Motorowego, wirtualny samochód bezpieczeństwa będzie mógł także być wykorzystywany podczas treningów, aby unikać przerywania zajęć poprzez wywieszanie na torze czerwonych flag.
KOMENTARZE